Egy Audi RS5 feláldozásával vette kezdetét a tanulmány épÃtése
Feláldoztak egy Audi RS5-öst, igaz nemes cél érdekében. Lehámozták a vázról a karosszériát, megszabadultak a 4,2 literes, V8-as erÅ‘forrástól, a maradékból pedig elkészÃtették az Audi Quattro tanulmányt. A tengelytávolságot 150 mm-rel megrövidÃtették, a tetÅ‘lemezt 40 mm-rel engedték közelebb a talajhoz. A karosszéria külsÅ‘ borÃtólemezeit javarészt alumÃniumból készÃtették el, a motorház- és csomagtér tetÅ‘ illetve a lökhárÃtók karbonból készültek. Következetes spórolásnak köszönhetÅ‘en a tanulmány 1300 kg-os tömege pontosan megfelel az 1984-ben bemutatott legdurvább Å‘s-Quattro-nak, a rövidÃtett tengelytávolságú Sport Quattro-nak. Ahhoz hasonlóan csak kétszemélyes az utastér.
Vannak olyan nézetek, ahonnan emlékeztet a szögletes ős-Quattro-ra a tanulmány
Magától értetÅ‘dÅ‘en soros öthengeres turbómotor dolgozik az autó orrában. A GyÅ‘rben gyártott, a TT-k motorterében 340 lóerÅ‘s motort jelen esetben 408 lóerÅ‘ig engedték, és magától értetÅ‘dÅ‘en hosszában került beépÃtésre. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó továbbÃtja a nyomatékot a legmodernebb quattro összkerékhajtáshoz, amely nem csak a tengelyek között, de hátul akár oldalanként is képes vezérelni a hajtást. Lesz rendesen, hiszen a maximális, 480 Nm-es nyomaték az 1600-5300-as fordulatszám-tartományban mérhetÅ‘. A milliszekundumok alatt reagáló összkerékhajtásnak köszönhetÅ‘en lényegében útfelülettÅ‘l függetlenül képes az autó 3,9 másodperc alatt felgyorsulni 100 km/h-s sebességre.
KÃvül-belül letisztult a megjelenés. Hatfokozatú, kézi kapcsolású a váltó
A karosszéria átalakÃtása során húsz centivel csökkentették a hátsó túlnyúlás méretét, a tömegeloszlás ennek ellenére ideális lett: a soros öthengeres turbómotor minden kapcsolódó alkatrészével együtt mindössze 183 kg-ot nyom a mérlegen, Ãgy nem csak hátul, de elöl is könnyebb lett az autó. A forma egyes elemei – a vastag C oszlopba nyomott négy karika, a sárvédÅ‘-szélesÃtések – úgy idézik fel a harminc évvel ezelÅ‘tt bemutatott legendás Å‘s-Quattrót, hogy közben nem lesz túlzottan retrós a megjelenés. SÅ‘t, a különleges LED-es fényszóróknak és hátsó lámpáknak köszönhetÅ‘en nagyon is modern a Quattro tanulmány megjelenése.
Könnyen megvalósÃtható lenne sorozatgyártásban is a tanulmány
MeglepÅ‘en letisztult lett az utastér megjelenése, ami annak köszönhetÅ‘, hogy a tömegcsökkentés miatt mindent kihagytak az autóból – vagy leegyszerűsÃtettek. A sportülések például darabonként 18 kg-ot nyomnak, ami negyven százalékos megtakarÃtást jelent a normál sportülésekhez képest. A hétköznapi, három pontos öveken kÃvül négypontos övek is vannak a fedélzeten arra az esetre, ha a sofÅ‘rnek ralizni támadna kedve. Ilyenkor egyébként a digitális műszeregység grafikája is átvált, és a nyolcvanas évek rali autójának megjelenését idézi. A műszeregység-takarójának két oldalán lehet vezérelni az idÅ‘mérÅ‘t és az MMI rendszert.
Nem csak a Col de Turini-fehér szÃn miatt nagy az érdeklÅ‘dés az autó iránt