1,5 millió forintos támogatást kapnak a villanyautó-vásárlók
Most már biztos a villanyautók ártámogatása, de csak 1,5 millió forint lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vártnál szerényebb mértékben, de október utolsó hetétől már elérhető a villanyautók ártámogatása. Pályázni kell majd rá, idén 2 milliárd forint áll rendelkezésre.
Tavaly érkezett a környezetkímélő jármű fogalma és hozzá a számos kedvezményt nyújtó zöld rendszám, idén pedig mind többen várták, hogy a kormány a villanyautók vásárlását is támogatni fogja. A támogatás kapcsán korábban 2 millió forintos összegről hallhattunk, ám ennél kevesebbel kell beérni. Mint azt Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a budapesti Várkert Bazárban ma tartott Emobility Forum 2016 konferencián elmondta, október 27-től lesz elérhető a villanyautók vásárlását segítő pályázat.
A villanyautózás terjedésének segítésére további lépések is várhatók a kormánytól. Varga Mihály 2020-ig 3000 villanyautó töltőállomást ígér hazánkba, ennek része a már korábban kiírt, már pályázható, 500 új töltőhelyen 1000 új töltőpont létesítését finanszírozó pályázat is. Ugyanakkor számolnak azzal is, hogy a legtöbb villanyautós nem közterületi töltőpontot, hanem otthoni töltést használ, ennek támogatására is számíthatnak a villanyautósok, akik minden bizonnyal egyre többen lesznek. Mint azt Varga Mihálytól megtudtuk - köszönhetően a most bejelentett támogatásnak is - 2020-ra már 30 ezer villanyautót várnak útjainkra. Utóbbi egyébként az autópark mindössze 1%-át jelenti majd, s akkor minden tizedik villanyautóra jut majd egy töltőpont - nem számolva az otthoni konnektorokkal, amelyek természetesen szintén töltőpontot jelentenek.
Ezt a rendszert azért elég meredek dolog támogatásnak nevezni. A bruttó ár 21,26%-nyi ÁFÁ-t tartalmaz, amiből az állam legfeljebb 21%-nyit, de maximum 1,5 milliónyit visszaad.
Ez egy kicsit olyan, mint amikor az útonálló elveszi a pénzedet, aztán „támogatásként” visszaadja annak egy részét, de mindig marad nála valamennyi a pénzedből amit ellopott.
7142857 Ft-os bruttó vételárig csak azt a 0,26%-nyi sarcot tartja magánál az állam az ÁFÁ-ból, míg 15000000 Ft-nál már 11,26%-nyit.
Ez nem támogatás, hanem csak annyi, hogy nagykegyesen esetleg kevesebbet vesz el tőled az állam mint más esetben. Támogatásról akkor lehetne beszélni, ha ténylegesen adna valamit a dologhoz.
Mikor fogjátok befejezni ezt az állandó köpködést?
1.5 millió forint támogatás, ahhoz képest nem rossz, h balkán ország.
Mivel a Tesla nincs jelen hazánkban hivatalosan, így gyakorlatilag az összes ma kapható villanyautó (nem vészesen extrázva) esetén él támogatás. Citroen C-Zero, BMW i3,Kia Soul EV, Mercedes-Benz B-osztály Electric, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Peugeot iOn, Volkswagen e-Up! és e-Golf egyaránt belefér.
Mivel a felső korlát 15 millió forint, a ma kapható Teslákra nem vonatkozik a kormány támogatása, de a bruttó indulóárak alapján például (a teljesség igénye nélkül!) a Citroen C-Zero (~8,5 millió forint), a Nissan Leaf (~9 millió forint), a Kia Soul (~10 millió forint), a VW e-up (~8,3 millió forint) vagy a BMW i3 (~11,9 millió forint) belefér a kormány programjába.
T. szerkeszto!
” tisztán elektromos hajtású modell vásárlása, illetve lízingelése esetén.”
Ezt kifejthetned a gyengebb kepssugueknek hogy mit is jelent!
Tesla, vagy Nissan LEAF, vagy Nissan kisbusz.
Esetleg egy listat a lehetseges negyerekuekrol.