6,9 milliárd forintért adtak el egy Mercedest

Rekordáron vették meg Fangio világbajnoki Mercedesét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Soha nem adtak még annyi pénzt autóért árverésen, mint amennyit egy vevőnek Juan Manuel Fangio eredeti állapotú Mercedes versenyautója megért.


Majdnem veszélyben volt a világ legdrágábban, közel 8 milliárd forintért eladott autójának, az 1962-es Ferrari GTO 250-nek a pozíciója a Bonhams aukciósház által Goodwoodban szervezett árverésen. A tízmillió fontra becsült Mercedes versenyautó ugyanis a duplájáért, 19,6 millió fontért, azaz 6,9 milliárd forintért kelt el.
A kocsi természetesen nem akármilyen veterán Mercedes-Benz volt, hanem az az 1954-es 257 lóerős W196 R versenyautó (alvázszáma: 00006/54), amellyel Juan Manuel Fangio az ötből második világbajnoki címét aratta. Korábban a legtöbb pénzt egy Ferrariért (az 1957-es első Ferrari Testarossa 250-esért) adtak árverésen, az 10 millió fontért talált új gazdára néhány éve.
Hirdetés

A W196 R versenyautót eredeti, nem restaurált állapotában kínálták megvételre, így az új tulajdonos még rákölthet pár százmillió forintot, hogy tökéletes legyen. Ezzel a Mercedesszel nyerte meg Fangio a német és a svájci nagydíjakat, illetve egy pole pozíciót (Nürburgring) és egy leggyorsabb kört (Bremgarten – Svájci Nagydíj) is szerzett. A Mercedes az 1954-1955-ös Forma-1-es szezon 12 futamából kilencet meg is nyert, Juan Manuel Fangio és Stirling Moss segítségével.
A típus a Mercedes-Benz mérnöki munkájának a csúcsát képviselte, amely a háború utáni újjáépítés jelképe is lett egyben. A Mercedes mérnökei által tervezett DB 600 motorok közvetlen üzemanyag befecskendező rendszerét használták korábban a Messerschmitt Bf 109 vadászgépekben is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:15
    Permalink

    Tisztelt Cikkíró!
    Picit jobban kellene figyelni a szakmai részére a cikknek. A W196 motorjának,a befecskendezés hasonlóságán kívül,semmi köze a Messerschmitt 109-es motorjához . /W196: soros, 8 hengeres,2496 ccm. Messerschmitt 109: “lógó” V 12, 33900 ccm / Valamint A Messer 20 évvel hamarabb repült… A többi stimmel. 🙂

Vélemény, hozzászólás?