Észak-Magyarország kanyargós mellékútjain hajtottuk meg egymás után az összes Mercedes-EQ modellt
Mercedes-Benz EQA
A legkisebb modell a 4,46 méteres EQA, amelyből a 69,7 kilowattórás akkucsomaggal, 195 lóerővel, 375 newtonméterrel és 426 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "EQA 250" jelzésű változatot próbáltuk ki.
A modell nettó alapára 17,94 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 21,64 millió forint, amelynek bruttója 27,48 millió forint
A beltér egyszerű elrendezésű, az első sorban mindenben megfelel a márkával szemben támasztott követeléseknek, ám a hátsó sor erősen kompromisszumos, főként a magas padló és alacsony ülések kombinációja miatt
Mercedes-Benz EQB
Ezt követi a 4,68 méteres, hétüléses EQB, amelybÅ‘l az összkerékhajtásos, 79,8 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 228 lóerÅ‘vel és 390 newtonméterrel hasÃtó, 423 kilométeres hatótáv-adattal bÃró "EQB 300 4Matic" verziót hajtottuk meg.
A modell nettó alapára 20,39 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 23,55 millió forint, amelynek bruttója 29,9 millió forint
A műszerfal és az első sor nagyon hasonló az EQA-hoz, ám hátul magasabbra kerültek az ülések, ennek ellenére több a fejtér és még két szükségülést is kapunk a második sor mögött
Mercedes-Benz EQC
A következő modell a 4,76 méter hosszú EQC, amelyből a 85 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 408 lóerővel és 760 newtonméterrel, illetve 495 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQC 400" verzióhoz volt szerencsénk.
A modell nettó alapára 28,16 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 30,58 millió forint, amelynek bruttója 38,83 millió forint
Itt már érzÅ‘dik a beltérben a szintlépés, ez nem az alacsonyabb árkategóriás, "Entry Luxury" szÃnvonala
Mercedes-Benz EQE
A kisebbik szedán a 4,96 méteres EQE, amelyből a 100 kilowattórás akkucsomaggal, 625 lóerővel, 950 newtonméterrel és 526 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "AMG EQE 53 4MATIC+" jelzésű változatot próbáltuk ki.
A modell nettó alapára 38,34 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 44,08 millió forint, amelynek bruttója 55,98 millió forint
Az előző lépcsőhöz hasonlóan érződik a szintlépés a beltérben, hiszen az EQE már az EQS csúcsmodellel osztozik az alapjain
Mercedes-Benz EQS
5,21 méterével folytatja a sort az EQS, amelybÅ‘l a 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 333 lóerÅ‘vel és 568 newtonméterrel hasÃtó, 782 kilométeres hatótáv-adattal bÃró "EQS 450+" verzióval autóztunk.
A modell nettó alapára 38,66 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 47,43 millió forint, amelynek bruttója 60,24 millió forint
Itt a beltér valamivel tágasabb, mint az EQE-ben, de egyértelműen nem az S-osztály vetélytársa a modell
Mercedes-Benz EQS SUV
Utolsó előtti jelentkező az 5,13 méteres, ám 1,71 méter magas EQS SUV, amelyből az összkerékhajtásos, 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 544 lóerővel és 858 newtonméterrel, illetve 613 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQS 580 4Matic" verzióhoz volt szerencsénk.
A modell nettó alapára 54,89 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 57,57 millió forint, amelynek bruttója 73,1 millió forint
A beltér, főként a hátsó sor minősége valamivel a "normál" EQS alatt helyezkedik el, de ezen modell esetében még egyértelműbb, hogy nem a sofőrös limuzinok kategóriájában versenyzik
Mercedes-Benz EQV
Bár a rendezvényen nem vezettük, azért a teljesség kedvéért megemlÃtendÅ‘, illetve jelen is volt egy EQV, ami a márka elektromos buszlimuzinja,
tesztjét ide kattintva olvashatjátok.
Sokkal fontosabbak viszont azok az autók, amelyeket vezettünk is, és Ãgy valamennyi érdekes információt mindenképpen felfedeztünk, amit megéri megosztani veletek.
ÉrezhetÅ‘en hasonló a Mercedes jelenlegi legkisebb platformjára épülÅ‘ két villanymodell, az EQA és az EQB, ám csak az elsÅ‘ autónál érezhetÅ‘ legalább valamennyire, hogy egy relatÃve kis modellrÅ‘l van szó, kellemesen mozgékony és még akár a kanyarokban is szórakoztató tud lenni, nem csak a villanyautósan eszméletlen gyorsulási érzetével. Ugyanez már nehezebben mondható el az EQB-rÅ‘l, amely érezhetÅ‘en a határait feszegeti a padlólemeznek. ErÅ‘s, de a kanyarokban és a féktávokon már egyértelművé válik, hogy hatalmas a karosszéria, Ãgy inkább azoknak ajánlható, akik szeretnék kihasználni a teljes értékű második sor és esetleg még a két szükségülés lehetÅ‘ségét is, miközben nem a száguldozás élményét üldözik.
Az elsÅ‘, igazán prémiumnak is érzÅ‘dÅ‘ modell az EQC, ahol a rendelkezésre álló, nagyjából EQB méretű térbe a minél több ülés helyett minél több luxust igyekeztek bepréselni. Ez a vezetési élmény terén is egyértelmű: finomabb, precÃzebb, pontosabb és rugózás terén feszesség helyett érezhetÅ‘en kényelmesebb, puhább modell a korábbiaknál.
A két szedánt is megéri inkább együtt kezelni a vezetési élmény terén, az EQE és az EQS egyaránt hatalmas, de lapos autóként viselkedik, fenomenális erÅ‘vel párosÃtva mindezt. Alacsonyabb hasmagasságuk miatt valamennyivel jobban leplezik a tömegüket, ám a rengeteg lóerÅ‘ ellenére azért itt is érezhetÅ‘, hogy inkább utazóautók, mint versenygépek.
Számomra már szinte felfoghatatlanul hatalmas az EQS SUV, és a vezetési élményéről is nagyjából ennyit lehet elmondani. Egyértelműen ez viselte a legjobban
"a kiváló magyar mellékutakat", ám méreteibÅ‘l és kezelhetÅ‘ségébÅ‘l kiindulva tényleg leginkább azoknak ajánlható, akik bármi áron a legnagyobbra vágynak. Ezt az érzést ugyanis kiemelkedÅ‘en tudja nyújtani, ám tagadhatatlan, hogy a méretei és tömege miatt kompromisszumot kell kötni - fÅ‘leg a hazai utakon - a teljesÃtmény kihasználhatósága terén.
Ilyenek tehát egymáshoz képest a Mercedes-Benz elektromos modelljei: te melyiket választanád?
Vigyázni kell az ilyen helyszÃneken, nehogy leszakadjon a hegyoldal a plusz súly alatt. A hÃdmérleg gondolom kiakadt.
Merci, a ti autótok… Az EQ – az “érzelmi intelligencia” – meg amúgy is a kedves hölgyek terepe 😀
Hamarosan utolérjük a hanyatló nyugatiakat és akkor minden nyugdÃjas ilyen Mercikkel fog kirándulni Moszkvába és a KrÃmbe.
EQE magyarul eke vagyis mostmár bármelyik paraszt akaszthat ezután ekét, szántani.
Az agrártÃnédzsereken át a gazdag celebpulyákig bárkinek szól vegyétek nehogy már pickup az trágyázni való… 🙂
EQA a max amit eltudok képzelni, azt csak a városban