A nagy villanymerci határozó: neked melyik EQ modell való?

Egyszerre próbáltuk ki az összes Mercedes-EQ modellt, mutatjuk, miben különböznek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autóból autóba ülve, egymás után próbáltuk ki az összes, tisztán elektromos Mercedest. Egymás mellett állva könnyen megkülönböztethetővé váltak, de persze a tesztkörök során kiderültek a stuttgarti villanyautók meglepő különbségei és hasonlóságai is.

Mercedes-Benz EQA

A legkisebb modell a 4,46 méteres EQA, amelyből a 69,7 kilowattórás akkucsomaggal, 195 lóerővel, 375 newtonméterrel és 426 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "EQA 250" jelzésű változatot próbáltuk ki.
Hirdetés

Mercedes-Benz EQB

Ezt követi a 4,68 méteres, hétüléses EQB, amelyből az összkerékhajtásos, 79,8 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 228 lóerővel és 390 newtonméterrel hasító, 423 kilométeres hatótáv-adattal bíró "EQB 300 4Matic" verziót hajtottuk meg.

Mercedes-Benz EQC

A következő modell a 4,76 méter hosszú EQC, amelyből a 85 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 408 lóerővel és 760 newtonméterrel, illetve 495 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQC 400" verzióhoz volt szerencsénk.
Hirdetés

Mercedes-Benz EQE

A kisebbik szedán a 4,96 méteres EQE, amelyből a 100 kilowattórás akkucsomaggal, 625 lóerővel, 950 newtonméterrel és 526 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "AMG EQE 53 4MATIC+" jelzésű változatot próbáltuk ki.

Mercedes-Benz EQS

5,21 méterével folytatja a sort az EQS, amelyből a 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 333 lóerővel és 568 newtonméterrel hasító, 782 kilométeres hatótáv-adattal bíró "EQS 450+" verzióval autóztunk.
Hirdetés

Mercedes-Benz EQS SUV

Utolsó előtti jelentkező az 5,13 méteres, ám 1,71 méter magas EQS SUV, amelyből az összkerékhajtásos, 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 544 lóerővel és 858 newtonméterrel, illetve 613 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQS 580 4Matic" verzióhoz volt szerencsénk.

Mercedes-Benz EQV

Bár a rendezvényen nem vezettük, azért a teljesség kedvéért megemlítendő, illetve jelen is volt egy EQV, ami a márka elektromos buszlimuzinja, tesztjét ide kattintva olvashatjátok.

Sokkal fontosabbak viszont azok az autók, amelyeket vezettünk is, és így valamennyi érdekes információt mindenképpen felfedeztünk, amit megéri megosztani veletek.

Érezhetően hasonló a Mercedes jelenlegi legkisebb platformjára épülő két villanymodell, az EQA és az EQB, ám csak az első autónál érezhető legalább valamennyire, hogy egy relatíve kis modellről van szó, kellemesen mozgékony és még akár a kanyarokban is szórakoztató tud lenni, nem csak a villanyautósan eszméletlen gyorsulási érzetével. Ugyanez már nehezebben mondható el az EQB-ről, amely érezhetően a határait feszegeti a padlólemeznek. Erős, de a kanyarokban és a féktávokon már egyértelművé válik, hogy hatalmas a karosszéria, így inkább azoknak ajánlható, akik szeretnék kihasználni a teljes értékű második sor és esetleg még a két szükségülés lehetőségét is, miközben nem a száguldozás élményét üldözik. Az első, igazán prémiumnak is érződő modell az EQC, ahol a rendelkezésre álló, nagyjából EQB méretű térbe a minél több ülés helyett minél több luxust igyekeztek bepréselni. Ez a vezetési élmény terén is egyértelmű: finomabb, precízebb, pontosabb és rugózás terén feszesség helyett érezhetően kényelmesebb, puhább modell a korábbiaknál. A két szedánt is megéri inkább együtt kezelni a vezetési élmény terén, az EQE és az EQS egyaránt hatalmas, de lapos autóként viselkedik, fenomenális erővel párosítva mindezt. Alacsonyabb hasmagasságuk miatt valamennyivel jobban leplezik a tömegüket, ám a rengeteg lóerő ellenére azért itt is érezhető, hogy inkább utazóautók, mint versenygépek. Számomra már szinte felfoghatatlanul hatalmas az EQS SUV, és a vezetési élményéről is nagyjából ennyit lehet elmondani. Egyértelműen ez viselte a legjobban "a kiváló magyar mellékutakat", ám méreteiből és kezelhetőségéből kiindulva tényleg leginkább azoknak ajánlható, akik bármi áron a legnagyobbra vágynak. Ezt az érzést ugyanis kiemelkedően tudja nyújtani, ám tagadhatatlan, hogy a méretei és tömege miatt kompromisszumot kell kötni - főleg a hazai utakon - a teljesítmény kihasználhatósága terén.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.05.04. at 13:33
    Permalink

    EQE magyarul eke vagyis mostmár bármelyik paraszt akaszthat ezután ekét, szántani.
    Az agrártínédzsereken át a gazdag celebpulyákig bárkinek szól vegyétek nehogy már pickup az trágyázni való… 🙂

  • 2023.06.12. at 13:39
    Permalink

    A válasz nagyon egyszerű: egyik sem. 🙂
    A SUV-okat alapból elutasítom. Pffúúújjjjj
    A többinél a forma és/vagy a design borzasztó(nem teszik).
    A végső kérdést meg az ár eldönti. 🙂
    Ezek árából inkább veszek(már vettem) egy jól felszerelt normális autót.
    Nekem addig nem jöhet szóba elektromos autó, amíg stabilan minimum 650km hatótávval nem rendelkeznek, és max 15perc alatt feltölthetöek. 🙂

Vélemény, hozzászólás?