Remélhetőleg más gyártók is partnerségbe lépnek a Waze-zel
Az autók manapság elárasztanak minket egyre több és több olyan funkcióval, amit korábban nem is gondoltunk szükségesnek - ezek közül néhánynál aztán rá is jövünk, hogy kipróbálás után igazából nem is kifejezetten hasznos. A navigációt érintÅ‘ fejlesztések viszont nem az utóbbi kategóriába tartoznak, bármilyen újÃtás ezen a téren tényleg megkönnyÃtheti a közlekedést. Nagyjából egy évtizede óriási dobás volt, amikor az Audi elhozta a műholdas nézetet is kÃnáló Google Térképet az autóba, azóta viszont a Waze is méltó kihÃvója már a tech-óriás navigációjának. Eddig a Waze legegyszerűbben a telefonon volt elérhetÅ‘, amit esetleg rögzÃthettünk a műszerfalra, vagy az újabb autókban az Android Auto vagy az Apple CarPlay által a központi képernyÅ‘re is ki lehetett vetÃteni.
Illik a környezetébe az integrált Waze
A Renault egy fokkal még könnyebbé teszi most a sofÅ‘rök életét, ugyanis már a telefonunkkal sem kell bajlódni: a Waze már elérhetÅ‘ közvetlenül az infotainment-rendszerben. EgyelÅ‘re az új Australban és a Mégane E-Tech-ben található meg a funkció, ezek közül is csak az OpenR képernyÅ‘vel és a Google-integrációt kÃnáló OpenR Link csomaggal felszerelt változatokban. A franciák szerint Európa-szerte bevezették az újdonságot, Ãgy jó eséllyel itthon sem maradunk le róla. A Waze-t wifin keresztül az autó menüjében, vagy távolról mobiltelefonon a My Renault alkalmazásban lehet letölteni. Utána természetesen be lehet jelentkezni korábbi Waze-fiókunkba (ha van már), és minden személyes beállÃtásunk, útvonalunk és célállomásunk szinkronizálódik.
[BANNER type="1"]
A Renault álló tájolású érintőképernyői miatt az okostelefonon megszokott felület fogadhat minket
A Waze közvetlen integrációja lehetÅ‘séget teremt arra is, hogy az alkalmazásból származó értesÃtések jobb minÅ‘ségben jelenjenek meg az autó összes menüjében, mÃg Android Auto vagy Apple CarPlay esetében ez csak ezen alkalmazások futása közben és felületén történne. Továbbá a Waze folyamatos fejlesztés és frissÃtés alatt áll, ráadásul ingyenes, tehát a sofÅ‘r mindig a legfrissebb funkciókat használhatja az autóban havidÃjak nélkül (már ha az autós szoftververziót párhuzamosan frissen tartják a mobilos változattal a Waze programozói). A sofÅ‘r tehát elég jól jár, de ne aggódjunk, a Renault-nak sem jön rosszul ez: a Waze-re hagyatkozó modelleket igazából már nem is szükséges saját fejlesztésű, vagy külsÅ‘ gyártótól megvásárolt navigációval ellátni. Ha sikerül elterjeszteni és késÅ‘bb alapfelszereltséggé tenni ezt, akkor a Renault is tud fejlesztési költségeket spórolni.
Hallelujah …..!
Végre valaki felfedezte a „fedÅ‘n a púpot”. Én nem is értettem, hogy eddig miért kÃnlódtak mindenféle saját megoldással a különbözÅ‘ gyártók. Én régen IGO-t használtam, aztán amikor a mobilinternet elérhetÅ‘ árú lett, azóta csak Waze-t használok. Ahogy figyelem a legtöbb ismerÅ‘söm is Ãgy tesz, esetleg akinek újabb autója van, az az Android Autón (vagy az Apple hasonló alkalmazásán) keresztül. Ennek legfÅ‘bb oka, hogy azonnal látszik minden valós helyzet (balesetek, dugók, stb.) és nem mellékesen szinte azonnal felkerül, ha a hatóság dolgozik valahol.
Az elsÅ‘ azért vitatható, a uConnect rendszerű járművekben már pár éve integrálva van – bár szoftvermérnökök biztos vitathatják, hogy milyen szintű beépülés számÃt gyárinak.