A tökéletes autó. Skoda Octavia használtteszt

Skoda Octavia 1.2 TSI, 2012 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Másfél éves, szinte új, alig 12 ezer km-t futott. Motorja a remek 1.2 TSI alapbenzines, s naná, hogy cégautó. Skoda Octavia használtteszt.


Ez egy olyan 4 millió forintos autó. Nem eladó, de amennyiben hasonlóban tetszik gondolkodni, kb. ennyit kóstálhat egy ilyen 2012 végi, alig másfél éves és 12 ezer kilométert futott sérülésmentes, makulátlan Skoda Octavia 1.2 TSI a második, faceliftesen kettő és feledik széria záróakkordjaként, érdekesen gazdag felszereltséggel.
Hirdetés


Érdekesen gazdag, mert 16 colos alukerekeken gurul, ködlámpás és metálfényes, tolatóradaros, elektromos tetőablakos. Elektromosan állítható és fűthető tükrös, bőrkormányos, bőr kézifékkaros és váltószoknyás, hátul légbeömlős, utasoldalon is liftezhető és deréktámaszos, ráadásul fűthető üléses. Ugyanakkor „csak” manuális klímás, négy légzsákos és két villanyablakos. CD-t és MP3-at játszó hifije alap, tempomat, fény- és esőszenzor, USB, Bluetooth nincs. Könyöktámasz figyel elöl-hátul, elöl csúsztatható és magasságában is állítható. Síalagút is van. Menetstabilizáló is. Jó kis autó ez.

Kicsi? Egy fenét. Papíron, skatulyázva kompakt, alsó-középkategóriás, de inkább óriás. Utas- és főleg csomagterével. Igen, a kombi puttonya még nagyobb, azonban az ötajtósé is irgalmatlan: 560 literes, osztott támladöntéssel meg ha nem is tökéletesen sík padlósan, de 1,4 köbméter fölé bővíthető. A rakodóperem alacsony, a nyílás hatalmas, van pótkerék is, ami szerencsésebb a defektjavítónál.

Az általános minőségérzet majdnem golfos, a műanyagok zöme puha. A dizájn szívdobogást persze nem okoz, cserébe a kialakítás átgondolt, átlátható úgy a kezelőszervek elrendezése, mint maga a kasztni is az ő sarkaival. Az Octavia még épp akkora, hogy ne jelentsen vele gondot a parkolás – erősíti meg ennek a „természetesen” cégautóként szolgáló - forgalmija szerint sárga - példánynak a használója is. Aki úgy véli, ez így

A tökéletes autó

.

Komfortosak az ülései (a vezetőé kellően mélyre engedhető, a tengelyirányban is állítható kormánnyal könnyű belőni az ideális vezetői pozíciót), a váltó kézre áll, jó sok a pakolórekesz, kényelmes a ki/beszállás. Semmi sincs túlbonyolítva, se zongoralakkal nyakon öntve. Józanság, csehül is németes sablonosság, a fantáziát precizitással, logikával helyettesítő céltudatosság.

Ezzel az autóval első évében mindössze 6 ezer kilométert mentek, idén januártól kapott még egy „hatost”, hibája, kopása, sztorija majdnem szinte zéró. Egyszer a motorháztetőn landolt egy madár, de nem lábbal és nem jószántából, viszont ennek a nyomát is csak nagyítóval és bizonyos szögből látni. A bal első sárvédőnél fedezhető fel egy halvány parkolási horzsolás, mosás után még egy kavicsfelverődés kandikál valamelyik ajtón. Bent a vezetőoldali ajtókárpitot karmolta meg valaki vagy valami, de menjünk már.

A turbós és közvetlen befecskendezéses, még 8 szelepes és lánccsere-gyanús 1.2 TSI benzinmotor az Octavia orrában akkor még csak 105 lóerősen nyugdíjazta a korábbi szívó MPI-ket - most a III-as már 86 lóval is rendelhető. A 105 LE percenkénti 5000-es fordulaton van meg, a 175 Nm-es nyomaték 1550-tól 4100-ig áll a sofőr rendelkezésére. Jól viszi a tekintélyes méretű bódét? Egész jól. Korrekt. Százra 11 mp alatt gyorsítja a relatíve nem nehéz, 1,2 tonnás Skodát, a végsebesség közel 200 km/óra.

Utóbbit nem próbáltuk. Még a használója sem, de 150-160-nal már ahol lehet, hajtotta a gépet, s mint meséli, efféle húzósabb üzemben plusz budapesti tötymörgéssel 9 litert evett. Ráérősebben, lassabban és a dugókban nem bosszankodva pedig 6,5 l/100 km-es fogyasztást tapasztalt. A gyári ígéret 5,7 l/100 km. Tartott tőle, hogy az ezerkettes motor kevés lesz, de megszerette. És vezetni is kellemes a Golf V-alapú II-es Octaviát. Csendes, a 70-es tempót engedő városi szakaszokon lazán bírja a hatodikat. A váltó pontos, a kormány nincs túlszervózva, a hátul többlengőkaros futóművel és a /55-ös abroncsokkal a rugózás úgy finom, hogy közben azért érezni is az autót.

Vennél magadnak 1.2 TSI Octaviát? Kérdezem a próbakör végén a nem tulajt, csak használót. Igen - feleli, csak kombiban, mert az jobban tetszik. Az adna-e érte 4 milliót kérdést bezzeg már nem neki teszem fel, hanem az olvasónak. Egy-két ennyi pénzért már autó is van vélemény borítékolható, de akkor miért szaladgál ennyi Octavia az utakon? Miért vásárolták és vásárolják cégek ezrei? Miért ő a legnépszerűbb? Miért tartja egyre keményebben az árát? A válaszadók közt semmit sem sorsolunk ki, rossz megfejtés nincs, csak egy jó autó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Ennek a listának a hitelességével nem tudok mit kezdeni, miután a Kia Ceed 36. a Hyundai i30 pedig a 96. helyen szerepel benne. Ugyanaz a két autó, más emblémával!

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Szeretnék mindenkinek sok sikert,és jó egészséget kívánni mert az oldal látogatását mostantól befejeztem.Nekem ez a stílus nem hiányzik.A szerkesztőknek meg külön garatulálok a cseppet sem elfogult moderálási elveikhez.A legjobbakat,sziasztok…

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    witz!
    Mindenkiben kellene lenni saját maga, de mások iránt is annyi igényességnek, hogy normálisan kommunikál a világhálón embertársaival. Úgy is mondhatom, intelligencia (röviden probléma megoldó képesség) kérdése ennek felismerése. Az [b]INTELLIGENCIA[/b] olyan, hogy vagy van, vagy nincs, [b]AZT NEM LEHET MEGTANULNI!!! [/b]Független valamely képesítést igazoló papírtól.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    [i]“Ne takarózz a vélemény szentsége mögé, mert ha bárkinek bármit joga van véleményként leírni, akkor rád is bárki, bármikor írhatja, hogy egy ökör vagy és azt nincs jogod megkérdőjelezni, hiyzen csak a véleményét írta le.”[/i]
    Az a “vélemény, vagy kinyilatkoztatás” (nem csak autós kérdésekben) amelyik nincs megindokolva, vagy nincs alátámasztva különböző valós történésekkel, hivatkozásokkal, bizonyítékokkal, érvekkel, az nem is vélemény, és nem kinyilatkoztatás, hanem egyszerűen csak [b]BLÖFF![/b]

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Amennyiben a vélemény és a hülyeség azonos jelentésű szavak, akkor igazad van. Minden egyéb esetben nincs. Akiknek a “véleményét” te véded, azokat nem ismered, pont annyi a valószínűsége annak, hogy hazudnak, mint az, hogy unatkozó iskolások.

    Ne takarózz a vélemény szentsége mögé, mert ha bárkinek bármit joga van véleményként leírni, akkor rád is bárki, bármikor írhatja, hogy egy ökör vagy és azt nincs jogod megkérdőjelezni, hiyzen csak a véleményét írta le.

    Azt gondolom, mi több, el is várom, hogy ha valakinek nem a saját tapasztalata az, amit leír, azt jelezze. Pl. úgy, hogy “olvastam”, hallottam”, Láttam”….ha ezt nem teszi, akkor az, amit leír, az kinyilatkoztatás, valaminek a tényként közlése, s mint ilyen csípőből cáfolható.

    Nos a példa:
    Szerintem ez az ElBundy egy farok (vélemény)
    ElBundy egy farok (kinyilatkoztatás)

    Az elsőért elnézést kérek, mielőtt szándékosan félreértenéd, a szemléletesség kedvéért írtam.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Nem tudom alátámasztani amit írsz. Közel 150.000 km tapasztalatom van egy TSI Superbbel. Nulla hiba, 7,5 literes átlagfogyasztás, fantasztikus futáskultúra, erős és rendkívül csendes motor. A vele pariban lévő 2 literes dieselekkel sem tudsz alacsonyabb fogyasztással eljárni. Ez is a saját tapasztalatom.
    A 200 lovas TSI valóban szippant, de hát a teljesítménynek ára van. Ha nem nyomod neki, akkor az sem fogyaszt sokat, csak akkor meg minek a 200 ló?

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    VÉLEMÉNY! ! !-Érted,ugye.Mellesleg alább azt irtad,hogy te nem engedheted meg magadnak ezt a kocsit.Amikor leírod amit leirsz akkor te is VÉLEMÉNYT közölsz a többi “hülyével”.Arra esetleg nem gondolsz,hogy akik itt véleményt nyilvánítanak azok baráti körből,vagy egyéb helyről (csalág,munkahely…)származó információt osztanak meg másokkal.De ha a te elképzelésed szerint menne a dolog akkor mindenki csak arról írhatna amit közvetlenűl megtapasztal.Érdekes lenne az internetes fórumozás,annyi szent.
    Ui.:kezdesz egy “koromdizeles” arcra hasonlítani.(sajnos..:S)

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Egyszerű, baltával faragott autó, hatalmas beltérrel. Nem rossz, de a TSi motorral soha nem kéne. Ha nyomod neki sokat zabál, és a megbízhatósága is (hosszú távon) kétséges.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Ez itt a X-Box májerek körében nem számít James! Olvasd végig őket, pont 0 méter tapasztalattal a hátuk mögött írják azt, amit. 0 méter, kurva nagy hang és kinyilatkoztatások. Figyeld őket, a megnyilvánulásaikat: Anisits professzor ezeknek ostoba dizel-buzi, a Skoda egy szar márka, az év motorjai eldobandó szutykok, Az Opel sosem tudott autót gyártani, a franciák értéktelen szarok… Elgondolkodtató vélemények, a nagy magyar sötétség példaképei. Mindezt 0 méter tapasztalattal.
    Hallotta, meg olvasta, meg ismeri azt, aki már halott róla….egy csomó hülye képzelgése. nem kell őket komolyan venni.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Álljunk meg egy szóra!!!

    Egy 2 éves és 12 e Km körül futott autóról hogyan lehet használt tesztet írni?
    Én is megyek 12 e Km-t EGY ÉVBEN saját kocsival pedig szinte csak munkába járásra használom.

    Majd ha már lesz 5-8-10-éves és benne lesz 150-180-210 E KM akkor esetleg , de ez így csak reklám és csak azt tuszkoljlák le a torkunkon hogy mennyire jó a pici turbós motor egy viszonylag nagy kaszniban is (pedig nem)

    Amíg megtehetem addig maradok a 2l-es 150le-s szívómotoros autómnál (márkát/típust direkt nem írok) és a 8,5-9,5 l -es fogyasztással ami kimegy a világból (az enyémben is már ~200 e Km körül van de találkoztam már 350 e Km feletti futásúval is amiben még minden a gyári volt nem volt megbontva és még a kettőstömegű lendkerék is gyári volt benne)

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Tisztelt Hozzászólók! Én nagyon régóta használok Skodát, volt egy Fábia; egy Fábia konbi , mindkettő 1.2 volt. Azután jött az 1,6 Oktávia 2 kombi használtam; most van egy 14 TSI Oktávia 2 Cliver kombi amit végre újonnan vettem. Nekem eddig soha nem volt bajom egyikkel se, nem hagytak cserben. A kötelező szervizeket pontosan megcsináltattam, a szervizek között csak menni kellett velük. A dolgok lényege szerintem, ha valaki megszereti, nem fog más felé kacsingatni. Egy négytagú család hű barátja, tágas, fürge, tényleg jól fogyaszt.
    A család igényeit szerintem teljesen kiszolgálja. Az én véleményem, ha valaki üzembiztos autót akar magának megveheti, én még nem csalódtam benne. Nekem a Skoda családból az egyterű ( Turan méret ) kategória hiányzik. És elmondhatom, hogy a munkáltatom is Skoda Oktáviákatt vett céges autóknak az Opelek helyett, azokkal nagyon sok baj volt. Végül is otthon is és a munkahelyemen Skoda az autó.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Tényleg nincs. De annyi biztosan van, mint amennyit itt emberünk hülyeségként kijelentett! Egyébként az ügyfelek jellemzően a megbízható autókkal elégedettek, a kevés kivétel a szabályt erősíti. Ezt fogadd el tényként.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Sok igazság van abban amit mondasz, de mégiscsak első számú, döntő szempont a tulaj megelégedettsége az általa vásárolt termék iránt, ami a hibastatisztikán túlmenően egyéb sajátosságokat is magában foglal.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Ne szerénykedj tudós! Egy olyan koponya, mint te, aki a világ autógyártóinak titkos tanácsokat osztasz, ne légy szerény! Te vagy az, mint tudjuk, akinek a véleménye, a mérhetetlen tudása egyszerűen nélkülözhetetlen a legnagyobb autógyártóknak! Nem véletlen, hogy ilyen parádés nicket használsz. Minden benne van, ami egy ekkora koponyát megkülönböztet a magunkfajta műkedvelőtől! Taníts minket, oktass minket és ne foszd meg mérhetetlen tudásodtól a világ autógyártását menőmanó! Ilyen veszteséget nem élne túl az emberiség!

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Vág az eszed mint a penge.
    A tanárok biztos rád is emlékeznek így több évtized távlatából is, hiszen azt, aki ilyen logikával közelít a dolgokhoz, nem igazán felejtik el. Kitűnik a tömegből, na, ezt el kell ismerni. Kb. úgy mint a hírhedt TSI-k. 😀

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Egy valamit elfelejtesz te is és mindenki, aki a szerelők véleményét szopogatják: ez pedig az a tény, hogy a szerelők nem túl bonyolult memóriájában -érthetően- csak azok az esetek maradnak meg, melyek problémásak. Az, hogy ezen problémás esetek mögött tízezrével vannak gond nélkül üzemelő példányok, arról ők semmit nem tudnak, s így ti sem.
    Fotó fölötti mondattól szkeptikussá válni meg pont olyan, mint egy jó nő képére nézve azon sopánkodni, hogy milyen büdöset szarik!

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Pontosan ezért írtam hogy ha személyautóba fektetnék be 3 milla körüli összeget, akkor csak újat vennék. Különbözőek a körülményeink. Ahol már kiröpültek a gyerekek, ott nincs szükség Octavia méretű autóra. Magyarországon meg az úthálózat 99%-ánál, illetve KRESZ előírások alapján sincs nagyobb teljesítményre szükség. Nyilvánvalóan ahol még 2-3 gyerek van, ott jobb a nagyobb méretű autó, már csak hogy én is pontosítsak.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    A kisebb autókat, nincs értelme összehasonlítani, az Octaviával, mint ahogy, a nagyobbakat sem. Pontosítom, az általam leírtakat. Ebben a méretben, nem kapsz új autót. Az pedig, hogy melyik autó a megfelelő, szerintem, nem a közlekedési körülményeken, vagy az úthálózaton múlik. Egy 2-3 gyerekes családnak, nem hiszem, hogy egy kis autó, elegendő lenne. Nem a menetteljesítményei miatt, hanem, az utas -és csomagtér mérete miatt

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Egy kicsivel alatta-fölötte azért van más is, mondjuk úgy, talán valamivel jobb minőségű is, de nekem már egy kisebb autó is tökéletesen elég ilyen közlekedési körülmények és úthálózat mellett.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Újonnan, maximum Daciát kapsz, ennyi pénzért. Nem lebecsülve persze, a Daciát, de egy Octavia, teljesen más kategória.
    Én, 8-10.000-et megyek, évente. Ebből következik, hogy egy ilyen motor, nekem, sokáig jól szolgálna.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    3 milla körüli Civicet vennék. PErsze nyilván nem 10en ezer km-rel, de nem is 100 felett feltétlen.
    Egyébként-dacára hogy japánpárti vagyok-nincs bajom a Skodákkal, sztem jó kocsik. Viszont az Octavia nekem nagy, a Fabia majdnem kicsi és idétlen, a Rapid lenne nekem való, de az meg butított főleg belül. Továbbá a TSI motorok betegeskedése is távol tart a márkától. VWt meg pláne nem vennék, mert drága(tÚlértékelt), és lopják.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Nem kellene a Skodát meg a Toyotát összehasonlítani!!! A megbízhatóságot nézve a Toyota nagyon rég az első ötben van, a Skoda az első 15-ben sem! Egyébként aki hülye, az vegyen Toyota helyett nyugodtan Skodát!;)

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Ezekben a tesztekben csak azt sajnálom,hogy azok (lásd:a márkaszervízben dolgozók) nem “mondanak” semmit sem a témában akik a leghitelesebben tudnák elmondani az adott témában a tapasztalataikat.Mert hát ugye mindenkinek a sájátja legszebb.Én néha ezt az oldalt szoktam olvasgatni,/szvsz. elég színvonalas/:[url]http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=361&akt=2[/url]Engem főleg az első foto feletti mondat tett szkeptikussá a konstrukcióval kapcsolatban.:(

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    A Skodák a legmegbizhatóbbak,a VW,Audi,BMW,Merci és a töbiekről nem beszélve!Meg kell nézni,az eladó példányokat,alig van Skoda!A többiből,lehet válogatni!

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Szerintem nagyon nem kellene elszállni ettől az 1.2-es TSI motortól, az én új 1.6-os benzinesem legfeljebb 8.5-öt fogyaszt városi tötymörgésben, bejáratósan, úgy, hogy 300 kilóval nehezebb. És ez nem fog elromlani sem!

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Az, hogy mi tökéletes és mi nem, az igen csak szubjektív. Az én szememben nagyon messze van ez az autó a tökéletestől. Ingyen sem kéne, ha nem adhatnám el, csak használhatnám.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Akkor teszek ide én is pár adatot:
    1,4 TSI Octaviák apáméknál 5 évig futnak, ter.képviselő autók. Van “asszem” 20 db. náluk, egyszerre vették őket kicsit több, mint 3 éve, mindben több van 150 ezernél, vannak, amikben 200 ezer kilométer fölötti a motor, semmi bajuk motorikusan sem. Egyben volt idő előtt kuplung csere, a többiben csak a kopók, meg ami minden másban is elhasználódik. Pedig kapnak rendesen, gondolhatjátok. Évi 60 ezer kilométer az nem kenyérért járásból jön össze.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    Hát.. akkor mondom, hogy nálunk a cégnél a 2.0 tsi-k hogyan muzsikálnak:
    1. 160.000 km, motorcsere
    2. 170.000 km motorcsere /volna, ha nem járt volna le a gari, ígyhát növi be a fű, nincs rá pénz
    3. 180.000 km olajnyomás problémák. Közlekedni nem lehet vele.

    Több tsi-nk nincs. A szervízben a szerelők megsúgták: ezek ennyit bírnak, ne csodálkozzatok. Az Octavia 1,8t 182 Le meg lazán elment 350 ezret.

  • 2017.10.29. at 08:36
    Permalink

    2010-ben vettem ilyen Octaviát csak 1.4TSI-122 Lóerős – 200Nm. Azóta 71 600 km van a kocsiban..napi használatban van és nagyon megkedveltük egymást. Semmi de semmi technikai hiba nem keserítette eddig az együttlétet, azt tudom hogy kb 90 000km-ig ajánlott a vezérműlánccsere de hát annyi baj legyen. Jól megy, nem fogyaszt sokat méretéhez és tudásához képest, és igen a csomagtér-tárhelyek… na abban verhetetlen. Egy jó és igazságos autó: SOHA ROSSZABB AUTÓM NE LEGYEN!!!

Vélemény, hozzászólás?