A tömegközlekedési piacot is letarolná a BYD

Az ikonikus, kétszintes londoni piros buszokat is a BYD készítheti hamarosan

Emissziómentes buszflottára vált a londoni tömegközlekedés, a korábbi hibrideket villanybuszokkal váltanák ki, és lehet, hogy a BYD modellje lesz a befutó a pályázaton.

A London Bus Museumban mutatta be a BYD a brit fővárosnak szánt, egyedi elektromos buszát. Az Autocar szerint a BYD BD11 a kínai cég saját fejlesztésű és gyártású Blade akkumulátorával érkezik, ami óriási, 532 kWh kapacitású - ezzel a legnagyobb, járműbe szerelt akkumulátornak számít az Egyesült Királyságban. Egy ekkora telepet kell is tölteni rendesen, ehhez több töltési pont is rendelkezésre áll. A legerősebb csatlakozásnál 500 kW-tal képes felvenni az áramot, emellett hagyományos töltési aljzatok is vannak a buszon - és ami a legérdekesebb, egyszerre mindegyikkel képes az áramfelvételre, így még gyorsabb lehet a töltés.
Hirdetés
A konkrét hatótávot nem árulta el a BYD, de az Autocar számításai szerint 650 km körüli értékre lehet számítani. A londoni buszok 2-300 km-t tesznek meg egy átlagos napon, így 1-2 napi műszakra is elegendő az akkumulátor kapacitása. A BD11-ből lesz még egyszintes és egy vidéki, a londoninál alacsonyabb kétszintes kivitel is. A BYD reméli, hogy ők nyernek a London által kiírt beszerzési pályázaton - ha így lesz, kínai gyártó válthatja a jelenleg futó Routemaster hibrid buszokat, melyek gyártása már leállt. Nem olcsók ezek a buszok, a BYD BD11 180 millió forintnyi összegbe kerül, de ez még mindig kedvezőbb ár, mint a BYD brit riválisaié. A szigetországnak ráadásul már van tapasztalata a BYD buszaival, melyekből az elsőt 11 évvel ezelőtt adták át, az azóta szolgálatba állított 1800 buszuk 29 millió kilométert is megtett már. A BD11 a BYD új buszplatformjára épül, ami kényelmesebb utazást és kicsi, 8 méteres fordulókört tesz lehetővé. Az Egyesült Királyság buszflottája lehet az első közlekedési szegmens, ami teljesen emissziómentessé válik az országban, a tömegközlekedési buszok 40%-a már most is elektromos. Természetesen London áll az élen, a legtöbb villanybusz ott áll szolgálatba, és ez csak nőni fog, mert a főváros 2030-ra tervezi a teljes elektromos átállást. Ebben játszana szerepet a BYD, de a kínai cég nem csak ott tör be a tömegközlekedési piacra, többek között már hazánkban (például Egerben) is állítottak szolgálatba elektromos buszt. Európa fontos a BYD számára, ezt támasztja alá az is, hogy az említett tömegközlekedési járművek alkatrészeinek 34%-a az EU-ból származik.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?