Az A8 arca változott a legnagyobbat
Néhány nappal a kínai Horch bemutatása után a valóban friss Audi A8 is megérkezett. Várható volt egy ráncfelvarrás az életében, hiszen már 2017 óta a piacon van, eközben legnagyobb ellenfelei már mind fiatalodtak. A BMW 7-es 2019-ben frissült, a Mercedes S-osztály pedig tavaly váltott generációt (idén
már teszteltük is). Ha már a generáció szóba jött, az A8 épp a negyediknél tart, a frissítésnél pedig az autó orrára és az új színekre koncentráltak, illetve a lemezek alatti tartalomra.
Hátul kevésbé látványos a változás
Természetesen az új hűtőmaszk a legfeltűnőbb, ami a hosszított, illetve az S8 modelleken más és más. Az egyiken több a krómosan csillogó részlet, a sportosabb változat viszont fekete betéteket kapott. A szögletesebbre rajzolt első fényszórókban Matrix LED-fényszórók dolgoznak, de nem maradt el a lökhárító módosítása sem.
[BANNER type="1"]
Hátul már nem annyira látványos a változás, viszont alapáron OLED hátsó lámpák járnak az A8-hoz, amelyek különböző formájú diódákkal világíthatnak. Emellett új matt és metál fényezésekkel gazdagodott az autó színpalettája, valamint új felnik is érkeztek hozzá a 18 és 21 col közötti méretkategóriában.
[BANNER type="2"]
Szögletesebbé váltak az első fényszórók, több a csillogó krómfelület az autó orrán
Az S8 inkább a fekete betétekkel különbözteti meg magát
Bent a digitalizáció áll mindenek felett. A vezető 10,1 colos digitális műszeregységnek örülhet, valamint opcionálisan HUD kijelzőnek is, míg az Audi legújabb fejlesztésű infotainment rendszere 8,6 colos érintőképernyőről vezérelhető. A hátul utazók is kapnak két monitort 10,1 colos méretben, illetve a vájtfülűek a B&O 1920 wattos hangrendszerét is értékelni fogják. Mivel az A8, de főleg az A8 L sofőrös limuzinként is használatos, hátul is mindent belepakoltak, ami a kényelemhez szükséges. Többek között relaxációs ülést, 18 pneumatikus párnával működő masszázsfunkcóval, lábtartót, bár rekeszt, az ülések közé, alapból pedig Valetta bőrkárpit jár, ami extraként Valcona bőrre cserélhető.
Sofőrös limuzinként a hátsó ülőhelyeknél is fontos a friss technika alkalmazása
A friss A8 európai forgalmazása decemberben kezdődik, Németországban az A8 50 TDI alapára 35,9 millió forintnak megfelelő euró, míg az S8 ára 52,2 millió forintnyi euró.
[BANNER type="3"]
Kínában néhány nappal korábban mutatták meg a Horch modellt