Augusztusban az autóvásárlók is pihentek

Stagnáltak az autóeladások augusztusban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár az autóeladások éves szinten még mindig jelentősebb, 10% feletti növekedést mutatnak tavalyhoz képest, augusztusban csupán 1%-os volt a többlet.


Míg júliusban a teljes járműpiac még az éves átlagnövekedéstől alig elmaradó eredménnyel zárt, az augusztus az összes szegmens átlagában stagnálást hozott. Mindössze 1%-kal emelkedtek a tavalyi évhez képest az eladások. A legnagyobb szeletnek számító személyautó-szegmens még mutatott ugyan 4,8% többleteladást, a másik legjelentősebb "falat", a kishaszonjármű-szegmens azonban több mint ötödével zsugorodott. Részeredményként bámulatos, a piac egésze szempontjából nem annyira jelentős, hogy idén augusztusban a tavalyi néggyel szemben 42 buszt regisztráltak, miként a nagyhaszonjármű- és a motorkerékpár-szegmens 10% feletti többleteladása sem húzza jelentősen felfelé az összesített eladást.
Hirdetés

2015. 8. (db)2014. 8. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi499747694,8
Kishaszonjármű9611225-21,6
Nagyhaszonjármű38133513,7
Busz424950
Motorkerékpár15313910,1
Összesen653464721

Éves szinten természetesen továbbra is egészen jó, 10% feletti növekedés látható a személyautóknál, 8,5%-os a tavaly jelentősen pörgő kishaszonjárműveknél, 17%-os a nagyhaszonjárműveknél, s a motorkerékpároknál is 10% feletti a többlet. Visszaesést egyedül a buszeladások mutatnak, de még egy olyan hónap, mint amilyen augusztus volt, s ott is szép többlet lesz. Az augusztusi stagnálás a korábbi 12,6%-os éves többletet bő 1%-kal csökkentette.
2015. I-VIII. (db)2014. I-VIII. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi49 03243 91311,7
Kishaszonjármű10 45396378,5
Nagyhaszonjármű3387289017,2
Busz252268-6
Motorkerékpár1632148210,1
Összesen64 75658 19011,3

Augusztusban is az Opel volt a legkelendőbb márka, a Ford pedig az ötödik helyről tudott a másodikra lépni - a szerény havi számok mellett persze egy-egy nagyobb flottaátadás komolyan tudja borítani a sorrendet. A Renault augusztusban kikerült a top 10-ből, a BMW pedig be, de a lényegesebb persze az éves sorrend.

Top 10 márka és modell - 2015. augusztus
HelyezésMárkaDarabszámModellDarabszám
1.Opel615Skoda Octavia334
2.Ford590Suzuki Vitara302
3.Suzuki512Opel Astra196
4.Skoda489Volkswagen Passat124
5.Volkswagen408Volkswagen Golf108
6.Toyota289Ford Tourneo Custom107
7.Kia245Kia cee'd104
8.Dacia193Ford Transit Custom104
9.Nissan189Dacia Duster98
10.BMW162Fiat 50098

A szerény darabszám miatt a havi top 10-ben szokatlan modellek is szerepelnek augusztus vonatkozásában. Például a haszonjárművek között vezető Ford Transit és Tourneo Custom az összesített listára is felkerült, a toplista vezetője természetesen az éves szinten is évek óta első helyezett Skoda Octavia.

Az éves listán csak szerény változás látható, a márkák sorrendje fix, a modellekén a Suzuki Vitara megelőzte a Swiftet és a Volkswagen Golfot is, év végére akár a második hely sem zárható ki számára, az Octavia trónfosztása azonban kizárható.
Top 10 márka és modell - 2015. január-augusztus
HelyezésMárkaDarabszámModellDarabszám
1.Opel5703Skoda Octavia3203
2.Skoda5205Opel Astra1898
3.Ford5092Ford Focus1657
4.Volkswagen4209Suzuki Vitara1522
5.Suzuki4121Suzuki Vitara1220
6.Toyota2470Suzuki Swift1382
7.Dacia2333Dacia Duster1124
8.Kia2280Fiat 5001060
9.Nissan2135Opel Corsa1057
10.Renault1843Suzuki SX4 S-Cross1019
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    Várható, hogyha kijön egy új Suzuki-típus, amit itt gyártanak, az rövid időn belül elszaporodik a forgalomban. Pofás lett az új Vitara, a Suzuki-minőség és a forma eladják.

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    Hát igen, a Dacia nevéhez méltóan maradt a proletár autó, de annak a célnak megfelel. És még így is, a többi tipushoz képest a Duster istencsászár lett. Elég sokan szeretik.

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    pedig a duster feltűnő, feltűnően ocsmány és látszik rajta, hogy direkt csúfították el …
    az új terranó volt az alapkoncepció, a dacia-ról hiányzik 3000euro-nyi extra csak a külcsínyben, hogy véletlenül se lehessen egy lapon említeni a kettő típust …

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    Pesten dolgozom, ott járok a legtöbbet, de a Dunántúlon is elég gyakran megfordulok, általában Székesfehérváron, Veszprémben, Győrben, Szombathelyen, de tényleg alig látni Vitarát. Vagy csak ennyire nem lehet észrevenni ??? A DAcia Duster sem egy feltűnő autó, de azt látni bőven (igaz azt évek óta lehet kapni).

  • 2017.10.28. at 13:45
    Permalink

    Kik veszik ezeket a Vitarákat? Az utcán alig-alig látni belőlük. Pl. sokkal több új Renault Cliot látok, mint Vitarár, pedig a Clio nincs is az első 10-ben.
    Vagy vidéki önkorményzatok veszik, vagy esetleg kiviszik őket külföldre???

Vélemény, hozzászólás?