Az 50-ből csak 10 új nyári gumi szerepelt jól az ADAC tesztjén!
Minden eddiginél több gumit teszteltek idén nyárra a németek, íme az eredmények!
Idén 50 éves az ADAC nyári gumitesztje, ennek alkalmából még egy lapáttal rátettek az így is kiemelkedő összehasonlításra: pontosan 50 gumit teszteltek a németek. Mutatjuk, hogy mire jutottak!
Fontos tudni, hogy melyik abroncsot éri meg választani, ebben idén a németek minden eddiginél többet segítenek
A legjobb kategóriába került gumik pontszáma (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
A még megfelelő, második kategóriába került abroncsok pontszáma (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
Ha ár-érték bajnokot kellene hirdetni, akkor a Nokian Tyres Wetproof, a Falken ZIEX ZE310 ECORUN és a Kumho Ecsta HS52 tűnik a legjobb vételnek, ezek hasonlóan jó pontszámokat tudtak produkálni 30 ezer forint környékén.
Fontos azonban figyelembe venni, hogy ezen a teszten a környezetvédelmi szempontok is szerepet játszottak, így egyes abroncsokat az húzott le igazán. A biztonság azonban nagyobbrészt befolyásolta a pontszámokat, a legjobb abroncsok például alig 34 méteres fékúttal képesek voltak megállítani az autót 80 km/óráról, míg a lényegében névtelen, ázsiai DoubleCoin DC99 közel duplájára, 59 méterre tolta ki a fékutat. Ez utóbbi abroncsot hazánkban már 17 900 forinttól árulják. Érdekességek a lista legvégéről a Premiorri Solazo és a Riken Road Performance, ez utóbbit Magyarország egyik legnagyobb hipermarket áruházlánca is forgalmazza, mint jutányos áron kínált gumiabroncsot.Elégséges értékelést kaptak a balra, míg elégtelent a jobbra látható, főként olcsóbb abroncsok, íme a pontszámaik (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
A fékutak összehasonlítása nedves aszfalton (minél rövidebb, annál jobb, forrás: ADAC)