Corsa, Clio, Swift – milyen kisautót kapunk 4,5 millióért?

Árharc: mit tud az Opel Corsa, a Renault Clio és a Suzuki Swift alapáron?

Egységes, hogy a Suzuki Swift mellett Opel Corsát és Renault Cliót is kaphatunk 4,5 millió forint alatt. De vajon milyet? Ennek jártunk utána, mutatjuk is!

Sokan vannak, akik 3-4 millió forintért szeretnénk új autót venni, egyre kevesebb ilyen autó van azonban. A Dacia Sandero még éppen megkapható 4 millió forint alatt, ha viszont egy (nem is nagy) lépcsővel magasabbról vásárolnánk, akkor a Suzuki Swift, az Opel Corsa és a Renault Clio esetén egyaránt 4,5 millió forint körüli belépőre kell számítani - akciósan.
Vajon mit kapunk ennyiért?
Ha az elmúlt 2 évben egységesen jelentősen emelkedett alapárakban még nem is, az autók között már jelentős különbségek adódnak. Nézzük ABC-sorrend szerint, bár akár ársorrend szerint is az élre kerülhet az Opel Corsa, hiszen a márka saját finanszírozásával 4 349 000 forinttól, egyébként 4 499 000 forinttól adják, ami még mindig jóval kedvezőbb, mint az árlista szerinti 4 860 000 forintos ára, a Renault Clióért legkevesebb 4 399 000 forintot kell fizetni (igaz a márka finanszírozásával itt is apasztható az "alapár", a Suzuki Swift akciós alapára pedig 4 440 000 forint. Elsőre tehát a Swift tűnhet a "legdrágábbnak", ám érdemes közelebbről is megnézni a portékákat!
Hirdetés
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - külső méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Opel Corsa4060176514332538309-1801
Renault Clio4050179814402583391-1069
Suzuki Swift3845173514952450265-947
Külső méretek szerint, legalábbis hosszban a Corsa a bajnok, ugyanakkor keskenyebb a Cliónál és alacsonyabb mindkét vetélytársánál. A külső méretek részben, de nem teljesen meghatározzák a belsőket, a belső szélesség a Clióban a legnagyobb, sőt ez a versenyző adja egyértelműen a legnagyobb csomagteret, a legkisebbet hordó Swiftnél csaknem másfélszer nagyobbat, igaz magas küszöbbel. Ugyanakkor hiába a legrövidebb a Swift, a legjobb hátsó lábteret nyújtja, s a belmagasságával is vezet, utóbbi mondjuk nem meglepő a Corsához mérten 6,2, a Clióhoz viszonyítva 5,5 centivel nagyobb magasság miatt. A belterek hangulata kapcsán elmondható, hogy míg a Corsán és a Clión szerényebb felszereltsége miatt jelentősen érződik az, hogy alapváltozatban ülünk, a Swiftnél kevésbé.
Hirdetés
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - belső méretek (saját mérés)
Opel CorsaRenault ClioSuzuki Swift
Belső szélesség elöl (mm)139014201420
Belső szélesség hátul (mm)135014401370
Belmagasság elöl (mm)900-980880-960940-1020
Belmagasság hátul (mm)920880930
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm)215200220
Ülőlap hossza elöl (mm)530500500
Ülőlap hossza hátul (mm)450420470
Csomagtér maximális szélessége (mm)107011001160
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm)100011001060
Csomagtér magassága (mm)490560530
Csomagtér hossza (mm)600660870
Csomagtér hossza üléshajtással (mm)145013701350
Raktérnyílás szélessége (mm)8901060910
Raktérnyílás magassága (mm)700720760
Jelentős különbséget mutat az "alapmotor" is, aminek persze az is az oka, hogy a Swiftnél jóval szűkebb a kínálat, nincs olyan harmatos belépő, mint a Corsánál és a Cliónál, a Swift (ha a Sportot külön modellnek vesszük) egyetlen motorral kapható: 1,2 literes, négyhengeres, ráadásul lágy hibridrendszerrel szerelt benzinessel, ami 83 lóerős teljesítményével önmagában is a trió legizmosabbja. Utóbbiról érdemes tudni, hogy már nem az, amivel az aktuális, már Japánból érkező Swift debütált, tavaly kapta a méretével és teljesítményével, valamint persze fogyasztásával is apasztott benzinmotort, amihez a korábbinál erősebb, 3 lóerős, de 50 Nm nyomatékot adó, ISG önindító-villanymotor-generátor egység csatlakozik - szíjjal. A 107 Nm csúcsnyomaték nem tűnik soknak, de az már 2800/perc fordulattól elérhető, az ISG-s stop-start pedig jóval finomabb és gyorsabb, mint a hagyományos önindítós.
Hirdetés
Míg a Swift négyhengeres, két vetélytársa csak háromhengeres benzinest ad alapáron. Motorméretben köbcenti szerint a német, akarom mondani a villámos francia áll az élen, turbó nélküli alapmotorja 75 lóerős, s a legnagyobb méretből adódóan a legjelentősebb (118 Nm) nyomatékot adja. Ezzel közel olyan jó gyorsulást tud, mint a teljesítményben élen járó Swift, s katalógusérték szerint közel olyan takarékos is. A Clio alapmotorja teljesítményével és nyomatékával is a leggyengébb, sőt ígért fogyasztásával is. Igaz, a Clio kapcsán elmondható, hogy kápéval fizetve övé a legkedvezőbb listaár, és felszereltségével, illetve annak bővíthetőségével is tud domborítani a Corsához mérten.
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - műszaki adatok, árak
Opel Corsa 1.2 Start/Stop 75 LERenault Clio SCe 65 LifeSuzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL
Emissziós normaEuro 6dEuro 6
Hengerűrtartalom [cm3]11999991197
Hengerek/szelepek száma3/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5
Teljesítmény [LE/fordulat]75 (5750)66 (6250)83 (6000)
Nyomaték [Nm/fordulat]118 (2750)95 (3600)107 (2800)
Gyorsulás 0-100 km/h 13,217,113,1
Végsebesség [km/h]174160180
Kombinált fogyasztás [l/100 km]4,8-4,95,1-6,04,7-4,8
CO2-kibocsátás [g/km]93-94116-136106
Saját tömeg [kg]10551028865
Megengedett össztömeg [kg]155015751365
Abroncsméret195/55 R15185/65 R15175/65 R15
Garancia2 év3 év/100 000 km)3 év/100 000 km); 10 év a hajtásláncra
Alapár (akciósan) [Ft]4 449 000 Ft4 399 000 Ft4 440 000 Ft

Nem vitás, a legnagyobb differencia az ellátmány a vizsgált "4,5 milliós" kisautók között.

Míg ugyanis a Swift elég jól felszerelt, a Clio elfogadhatóra bővíthető, a Corsa alapmodellje légkondival sem kiegészíthető alapellátmányt ad, így utóbbi tényleg csak az a belépőmodell, ami viselheti a 4,5 millió alatti árcédulát, ellenben vélhetően kevesen választják ezt. Aki persze lemond a klímáról, az az alap Corsával is meglehet, hiszen többek közt elektromos (első) ablakokat és külső tükröket, Bluetooth-kapcsolatos és kihangosítós hifit, tempomatot, radaros vészfékrendszert és táblafelismerőt is ad. Utóbbi a Swithez mérten többlet, ahogyan a tolatóradar rendelhetősége is, de itt feláras a LED fényszóró, a legfőbb hiány persze a légkondi, ami legolcsóbban a Corsa "Smile :)" szériával érhető el, 4 949 000 Ft-tól (finanszírozással 4 849 000 Ft-tól), ott már fűthető első üléseket és szintén fűtőszálas, bőrbe húzott kormányt, tolatóradart, 7 colos érintőképernyős, Apple CarPlay/Android Auto rendszeres hifit és fáradtságszenzort is kapunk - igaz az árban feljebb lépve 4,91 millió forintért a Swiftből is megkapható a második, GL+ felszereltségű, motorban még mindig erősebb verzió. A Clio Life alapverziója bár a Corsáéhoz hasonlóan gyengén felszerelt, sőt még audiorendszert sem adó, legnagyobb előnye az egyedül általa adott sávelhagyás-jelzőn és sávtartón túl, hogy a légkondi kérhető hozzá, így 4,6 millió forintért már kaphatunk klímás Cliót. Ha viszont tovább kívánunk lépni, nem csak felszereltséget, hanem motort is lépni kell, a második Zen ellátmányhoz már motorból is a turbós 1,0 literes TCe 90 választandó. Azzal a Clio már alapból is sokkal élhetőbb, ráadásul jobban is extrázható, ugyanakkor itt már a harmadik (GLX) ellátmányú Swift 5,3 milliós árszintjén járunk.
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - alapfelszereltségek
Opel Corsa 1.2 Start/Stop 75 LERenault Clio SCe 65 LifeSuzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL
LED fényszóró140 000 FtXX
Automata fényszórókapcsolás-XX
Ködfényszóró---
Elektromos külső tükörXXX
TempomatXXX
Adaptív tempomat--X
Aktív vészfékrendszerXXX
Sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer-X-
TáblafelismerőXX-
AudiorendszerX-X
KihangosítóX-X
Kormányról vezérelhető hifiX-X
Ki-be állítható kormányXX-
Le-fel állítható kormányXXX
Elektromos ablak elölXXX
Elektromos ablak hátul---
Távirányítós központi zárXXX
Légkondicionáló (manuális)-200 000 FtX
Osztottan dönthető hátsó ülésXXX
FrontlégzsákokXXX
OldallégzsákokXXX
FüggönylégzsákokXXX
Visszagurulásgátlós ESPXXX
Tolatóradar60 000 Ft--
Hirdetés
A Swift ugyanakkor legnagyobb dobása, hogy már alapáron is teljesen élhető ellátmányt nyújt, légkondival, full LED fényszóróval, távolságtartós tempomattal és aktív vészfékrendszerrel, kormányról vezérelhető hifivel, igaz, a kormánykerék itt csak le-fel állítható. Ugyanakkor a 4,5 milliós kisautók közül egyedül a motorból is a legjobbat adó, egyedüliként lágy hibrid rendszeres Swiftről igaz, hogy 4,5 millióért tényleg józan ésszel hazavihető, használható autót kapunk. Ráadásul míg az Opel esetében a garancia alapból 2 év (korlátmentesen), a Renault esetén 3 év/100 000 km (gyári finanszírozással 5 év/100 000 km), a Suzukinál a 3 év/100 000 km általános jótálláson túl további 7 (összesen 10) év jár a hajtásláncra. Vajon tényleg meggyőzi a vevőket a Swift? A DATAHOUSE Kft. piaci adatai szerint igen: az idei év legnagyobb számban forgalomba helyezett kisautóját tisztelhetjük benne, ami jó hír, hiszen józan választásnak is tűnik. Persze hozzá kell tenni, a magánszemélyek körében az összesített második helyezett, Év Autója díjas Toyota Yaris az első, ami ha 4,5 milliós semmiképp sem tud lenni, 5 millió alá azért még épp be tudják nyomni az 1,0 literes, 72 lóerős bázisverzió akciós alapárát, és annyiért már klímás, távtartós tempomatos, érintőképernyős hifis, tehát nem is olyan nagy ugrás, persze százalékosan több mint 10%-os.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.19. at 10:20
    Permalink

    A corsa csomagtérméreténél nincs valami elírás? 1801 liter előrehajtott ülésekkel kicsit soknak tűnik. Főleg a másik két versenyzőhöz képest.

  • 2021.10.20. at 12:22
    Permalink

    A táblázatokban lévő adatokkal van gond bőven:
    – a táblázat szerint a Suzuki csomagtere a legkisebb, de a részletes adatoknál, az övé a legszélesebb, leghosszabb, legmélyebb (ez így nem jön ki)
    – a Suzuki fogyasztása van megadva legkisebbnek, de neki a legnagyobb a CO2 kibocsátása, ez megint érdekes matek, elég egyértelmű összefüggés van a két érték között.

  • 2021.10.21. at 11:40
    Permalink

    swift:
    Ülőlap hossza hátul (mm): 470
    Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm): 220
    Csomagtér hossza (mm): 870
    470+220+870=1560

    Csomagtér hossza üléshajtással (mm): 1350

    Szóval ha lehajtom a Swiftben a hátsó ülést, akkor 22 centivel hosszabb autó lesz? 🙂

    • 2021.10.23. at 16:10
      Permalink

      Elírták a csomagtér hosszát nem 87 centi az, hanem 67.

      assets.adac.de/image/upload/v1606404798/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/Suzuki_Swift_1_2_Dualjet_Hybrid_Comfort_1_tthkb8.pdf

      • 2021.10.23. at 16:20
        Permalink

        Egyébként az ADAC mérése szerint 250 literes a Corsa,, a Swift és a Clio csomagtere is.

        assets.adac.de/image/upload/v1576675777/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/AT5935_Renault_Clio_TCe_100_Intens_pbbpau.pdf

        assets.adac.de/image/upload/v1585046389/ADAC-eV/KOR/Text/PDf/Opel_Corsa_1.2_DI_Test_upfb84.pdf

  • 2021.10.21. at 11:44
    Permalink

    A másik pedig az ár. A swiftnél az akciós ár van megadva, amiből egy forintot se lehet már alkudni, a másik kettőnél pedig a listaár. Úgy látom megint egy Suzuki reklám cikkel van dolgunk 🙂

Vélemény, hozzászólás?