Hirdetés

Csillagászati összeget érhet a Mester Maseratija

Eladó Juan Manuel Fangio Grand Prix győztes Maserati versenyautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A versenyzők a mai napig egyszerűen csak Mesternek hívják; Fangio 5 világbajnoki címével, amit négy különböző csapatnál szerzett, máig egyedülálló. 24 versenyt nyert, kettőt ezzel.

Ez az 1956-os Maserati 300 S maga a Forma-1, a valaha volt egyik legnagyobb pilóta, Juan Manuel Fangio vezette

Juan Manuel Fangio örök legenda marad, a Forma-1 első 10 évét tulajdonképpen ő uralta, 4 csapatnál versenyzett, ötszörös világbajnok. Azóta ezt csak Schumachernek sikerült elérnie, de még ő is úgy nyilatkozott róla, hogy nem érzi úgy, hogy jobb lenne Fangiónál, sőt, szerinte sosem fogja utolérni, sajnos igaza lett. Fangio versenyzett az Alfa Romeónál, a Maseratinál, a Mercedesnél és a Ferrarinál. A Maserati 300 S versenyautóról még Stirling Moss is úgy nyilatkozott, hogy a valaha volt legkiegyensúlyozottabb és legjobban vezethető versenyautó.

Fangio 5 világbajnoki címet nyert, 4 különböző márkával, 24 futamgyőzelméből kettőn az éppen eladó Maserati volánja mögött ült

Hirdetés

Sorhat, dupla vezérműtengely, három Weber karburátor és könnyű csővázas, alumínium burkolatú karosszéria

A Maserati 300 S-t korának egyik legkisebb motorja hajtotta, a soros hathengeres csupán 3,0 literes, de olyan trükkökkel megtoldva, amik kiegyenlítették az erőviszonyokat. Dupla vezérműtengelyével és három duplatorkú Weber karburátorával már nagy esélye volt, könnyű csővázas karosszériájára húzott alumínium testét pedig úgy formálták, hogy egyrészt gyönyörű, másrészt hatékony legyen. Fangio 24 nyert versenyéből kettőn ezzel a kocsival ért célba, így nem csupán ritkaság és egy gyönyörű állapotú veterán, hanem az autós történelem jókora szelete is egyben. A Bonhams aukciósház árverésén vélhetően csillagászati összegek repkednek majd érte, Pebble Beachen várhatóan felfoghatatlan összegért kel majd el.

Mindent a funkcionalitásnak szenteltek, de közben a szépséget sem hagyták a műhelyben. Az autótörténelem egyik meghatározó darabjáért több vagyont fognak fizetni

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?