Csinos, csendes, kicsi kocsi – Opel Adam Rocks teszt
Opel Adam Rocks 1.0 Turbo teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Adam Rocks a hazánkban gyártott turbós benzinmotorral járt nálunk. Többször is kellemes csalódást okozott a jelenlegi legkisebb Opel.
Pofás külső, vigyorgó arccal. Az Adam rengeteg színkombinációban és felnivel rendelhető. A Rocks esetén a körbeműanyagozott karosszéria és a vászontető alapfelszereltség, a hasmagasság 15 mm-rel emelt
Mini crossover. Az Opel kisautója 2012-ben érkezett a piacra, kezdetben három változatban kínálták. A Jam, Glam, Slam a mai napig elérhető, 2013 novemberében mutatkozott be koncepcióként a Rocks, tavaly ősszel pedig sorozatgyártásba került. Szintén a múlt év végén jelent meg az Adam S. Ezt még ugyan nem sikerült kipróbálni, a Rocksból viszont a legerősebb, 115 lóerős turbós benzinest kaptuk meg. Az eddig megszokott Adamok mellett a Rocks kivitel egy teljesen új megjelenésű, mini crossovert kínál. A karosszéria körbe műanyag borítást kapott, alapáron vászontető is jár az autóhoz, a hasmagasságot pedig 15 mm-rel emelték meg. [BANNER type="1"]
Vidám és változatos. Az Opel Adam rendkívül sokféle színvilágban érhető el. Háromoldalnyi kínálat van a színekből, színcsomagokból és dekorációkból. Bizonyára mindenki megtalálja a hozzá illő kombinációt, legyen az vidám fiatalos, vagy visszafogott, elegáns megjelenés. A tesztautó utóbbit képviselte. A kívül belül harmonizáló színvilág kellemes dizájnt adott a kisautónak. A 17 és 18 colos felnik közül szintén közel három oldalnyi áll rendelkezésre. Olyan egyedi autót állíthatunk össze magunknak az Adam személyében, amilyet akarunk, csak legyen türelmünk végigbogarászni az egyes színkombinációkat.
A vászontető miatt főként alagútban és hidak alatt a szokásosnál nagyobb a belső zaj. Ha az autó színe úgy kívánja meg, fekete helyett barna színben is kérhető a tető
Prémiumos kisautó. Már az első találkozáskor érezhető volt, hogy ez az autó minőségileg többet nyújt, mint amit először gondol róla az ember. Kisautó szegmensben ritka, hogy ilyen jó anyagok, finom bőrülés és kényelmi extrák fogadják a vezetőt és az utasokat. Leginkább meglepő a téli csomag részeként a kormányfűtés volt. Ilyet a konkurens márkák közül a kisautók kategóriájában nem igazán találunk. A műszerfal fehér, karbonminta szerű borítása, a bőrkormány minősége és a díszítőelemek mind azt sugallják, hogy prémiumos autóval van dolgunk.
Minőségiek az anyagok, a kormány jó fogású és fűthető. A központi kijelző viszonylag alacsonyra került. A váltó kapcsolása pontos, de járhatna rövidebb úton
Hogy megy? Tesztautónk a Rocks kivitel legerősebb motorjával volt felszerelve. Az Opel szentgotthárdi üzemében gyártott 1 literes turbós benzines 115 lóerőt és 170 Nm nyomatékot teljesít. Utóbbi széles, 1800-4500 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A 6 fokozatú kézi váltó jó áttételezésű, járhatna kicsit rövidebb úton, kapcsolása ugyanakkor pontos. A futómű hangolása inkább sportosnak mondható, cserébe meglepő kanyartulajdonságokat kapunk. A 215/45 R17-es gumikkal szerelt Adammal már-már gokartosan lehet támadni a kanyarokat. A közel 1100 kg-os tömeget jól mozgatja a háromhengeres blokk. Az alábbi dologgal pedig nagyon meglepett.
Az érintőképernyő nem mindig veszi a lapot és az alul lévő hangerő és kikapcsoló gombok is érintésérzékenyek, amelyek nem mindig fogadnak szót elsőre
Meglepően csendes. Emellett pedig olyan finoman jár, hogy fel sem tűnik, hogy háromhengeres. Eleinte nehezen is hittem el, hogy ez egy háromhengeres, hiszen olyan finom az alapjárat. Más háromhengeres autókban azért álló helyzetben van egy pici rázkódás, de itt semmit nem érezni. A hangja is minimális, komolyabban taposva, magasabb fordulatszámnál már hallani, de akkor sem azt az ordító hangot, mint amit eddig megszokhattunk. Terhelés alatt 4000 1/perc felett egy kis időre előjön némi Wartburg hang, ami később eltűnik, utána pedig már váltani kell. Korábban már többen is dicsérték ezt a motort, jogosan, ez valóban nagyon jó konstrukció lett és jól dolgozik az Adamban.
A csomagtartó 170 literes, lehajtott ülésekkel 663 literre bővül. Utóbbi esetben a csomagtérpadló nem sík, ami némileg korlátozó lehet
Hozza a papírformát. Már ami a fogyasztását illeti. Ritka az az autó, amellyel a gyári, katalógusban megadott fogyasztási adatokat lehet elérni a valóságban. Az Adam Rocksszal ez sikerült. A közel 200 km-es tesztút során, amely 80 százalékban városban, 10-10 százalékban pedig közúton és autópályán lett teljesítve 6,3 l/100 km fogyasztás adódott. A gyári adatok szerint városban 6,3 l/100 km a fogyasztás, átlagban pedig 5,1 l/100km. Kezdetben 5,5-ös átlaggal sikerült beérni Budaörsről a városba, majd a tesztút utolsó napján 6,1-re ment fel az átlag. A fotózások során az álló helyben járatott motor miatt 6,5-re kúszott fel, végül pedig 6,3-nál állt meg.
Elöl még kényelmesen el lehet férni, hátul viszont minimális hely marad egy 180 cm-es vezető mögött. Négy személlyel csupán rövid távon ajánlott az utazás
Nem mindenben jeles. Itt-ott akad azért némi hátrány, akármennyire is jó összességében az autó. A hivatalosan 4, valójában inkább 2+2 személyes kicsi kocsiban hátul, egy 180 cm-es vezető mögött alig marad hely. Konkrétan a lábfejem teljes egészében az első ülés alatt helyezkedik el, a térdem már nyomja az ülés háttámláját. Városban 5-10 percre bevállalható hátul az utazás, de a hosszú távú autózást bizonyára nem fogják értékelni a hátul ülők. Négy személlyel már csak amiatt is nehézkes lenne többnapos útra menni, mert a mindössze 170 literes csomagtartóban csak korlátozott számban férnek el a csomagok. A napi városi bevásárláshoz és maximum két főnek elegendő lehet, de ennél többet ne várjunk. A motor csendessége mellett a vászontető szigetelése miatt elég nagy a kívülről beszűrődő zaj. Ez valójában csak akkor jelentkezik, ha olyan helyen megyünk, ahol visszaverődik a hang, pl. alagútban vagy egy felüljáró alatt. Ha mellettünk egy hangosabb autó vagy villamos halad, akkor annak is erősebben hallani a hangját, mint egy lemeztetővel felszerelt autóban.
eco (start/stop) kapcsoló, ülés- és kormányfűtés is van, valamint a kormányzást is könnyebbé tehetjük egyetlen gombnyomással
Kinek lesz jó? Elsősorban azoknak, akik főként városban autóznak. Ezzel a motorral simán vállalható akár hosszabb autópályás utazás is, ebben az esetben viszont két főnél többen nem fogunk elférni kényelmesen. Azok is fogják szeretni az Adamot, akik a feltűnőséget kedvelik, hiszen ahogy korábban említettem, rengeteg variáció van külső, belső és felni színek szempontjából. Vidám, jó hangulatot sugároz az autó, aki alapból is ilyen beállítottságú, biztos, hogy élvezni fogja a kis Opelt és örömmel fog vele autózni. Hogy mit kérnek mindezekért? A Jam kivitel, 3,62 millióról indul, a Rocks alapmotorral pedig 4,44 millióról. Az általunk kipróbált csúcs 115 lóerős 5,19 milliónál kezdődik és ebbe rendelhetünk még további extrákat. A végső összeg könnyen elérheti az 5,5-6 milliót. Ennyi pénzért természetesen lehet nagyobb, másabb autót is venni. Aki sokallja az Adamért ezt az összeget, nézzen szét a modell- és motorkínálati listán, biztos, hogy találni fog kedvező és egyben számára megfelelő ajánlatot.













































Izgalmas lehet ez az 1.0 Turbo, de én megnézném az új takarékos 1.3 CDTI motorral is, amiről cikkeztetek is pár napja. Kár, hogy azzal nem kapható. Pedig a Fiat 500-at adják kétféle dízel motorral is.