Dínók márpedig léteznek! – Ford Ranger Raptor menetpróba
Afrikában vallattuk a Ford Ranger Raptort
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Homokdűnék, sziklás domboldalak, óceánparti csapatás, minden volt a Ranger Raptor menetpróbáján, ahol kőkemény igénybevételnek tettük ki a pickupokat, amelyek derekasan állták a megpróbáltatásokat.
Végre hozzánk is érkezett egy Raptor!
Értő kezekben a dűnék királya lehet a Ranger Raptor
Ám boldogul a sziklás köves talajon is
A LED ködfényszórók mellett ugyanis valódi légbeömlők láthatók, amelyek kisimítják a karosszéria körül áramló levegőt, magyarán kevesebb a turbulens áramlat, jobb a légellenállás.
A Raptor hangulat maximálisan megvan
A plató mérete nem változott: 1575 mm hosszú és 1560 mm széles (a kerékdobok között 1139 mm)
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] |
| 5398 | 2028 | 1873 | 3220 |
Az utastérben a megszokott, strapabíró anyagokat találni, az ülések kiválóan tartanak, ami rendkívül fontos, hiszen terepen, nagy sebességgel haladva igencsak ugrálhat a vezető. Bár a sötét tónus uralkodik, ezt oldja kicsit a kék cérna, amellyel a bőrfelületeket varrták, illetve a kormánykerék piros jelzőcsíkja, ami szintén hasznos kiegészítő, mert segít a kerékállás betájolásában az úttalan utakon. Érdekesség még, hogy a kormány mögött magnézium váltókarokkal is lehet a tízfokozatú, automatikus sebességváltót kapcsolgatni, ami a menetpróbán hiba nélkül teljesített, de a profi offroaderek lehet, hogy jobban örülnének egy manuális egységnek.
A műszerfal nagyvonalakban ugyanolyan maradt
Divatos a Raptor felirat a küllőben. A dínó Ranger csak a tízfokozatú automatával kapható
Ugyanez a váltó szolgál egyébként az F-150 Raptorokban is, viszont a Rangerben a kétliteres EcoBlue dízelmotorhoz társul, amely az első biturbó a Ranger történetében. Összesen 213 lóerőt vonultat fel, amelyhez 500 Nm forgatónyomaték társul. Ez elégnek bizonyult az éles sziklákkal teli óceánpart mellett a marokkói homokdűnék meghódításához is, pedig a süppedős homok igencsak vendégmarasztaló hely. A Ranger Raptoron azonban nem fogott ki. Csak néha, de ez a sofőrök rutintalanságából is adódott. A fogyasztását 8,9 literre ígérik a gyáriak, ám ez nagyban függ a felhasználás módjától. A menetpróba során csak a fedélzeti számítógép adataira hagyatkozva valóban mutatott 8,8 literes átlagot is az országúton, ám terepezés közben a 22-23 literre is felkúszott a mutató. Egy komoly off-road gép esetében azonban ez nem meglepő.
Ha kell, tud spórolni az üzemanyaggal
| Emissziós norma | Euro 6d-TEMP |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1996 |
| Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
| Váltófajta/-fokozat | automata/10 |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 210 (3750) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 500 (1750-2000) |
| Végsebesség [km/h] | 170 |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 10,5 |
| Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 8,9 |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 233 |
| Saját tömeg [kg] | 2510 |
| Megengedett össztömeg [kg] | 3130 |
Kemény próba sofőrnek és autónak egyaránt a homokdűnék között boldogulni
A nagytesó segít a bajban
A lengéscsillapítókat a versenysport világából ismerős, pozíció érzékelő funkcióval kiegészített Fox Racing darabokra cserélték, amelyek jobban bírják az extrém igénybevételt, ugyanakkor az országútra hajtva a kényelmes suhanást is elősegítik.
A 63,5 milliméteres dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki. Ezáltal rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást enged a tengelynek. Továbbá meglepően jól muzsikáltak a gumiabroncsok is. Akarom mondani meglepően halkan az aszfalton. Pedig a BF Goodrich 285/70 R17 gumiabroncsai igazi mélyen és „agresszívan” barázdált darabok, ám kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezték őket. Terepen sem okoztak csalódást a 838 mm átmérőjű és 285 mm széles gumik, amelyeknek megerősítették az oldalfalukat is. Pedig néha olyan hegyes szikladarabok között vezetett az út, hogy fogadni mertem volna rá, nem ússza meg a tesztautó flotta defekt nélkül. Ám tévedtem. A változatos terepviszonyok között hiba nélkül teljesített minden autó.Ikerdugattyús első féknyergek (51 mm-es, azaz 20 százalékkal nagyobb átmérőjű dugattyúkkal) és 332x32 mm-es hűtött első tárcsafékek gondoskodnak a lassulásról
A 332x24 mm-es hűtött hátsó tárcsákat markoló féknyereg dugattyújának átmérőjét 54 milliméterrel megnövelték
Hat üzemmód között válogathat a Ranger Raptor vezetője
Raptorként is kiváló „munkatárs” a Ranger
De ha úgy adódik, minden kalandban benne van























































































