Élményautó 100 ezer forintból? Ilyet is meg lehet csípni!

Egy BMW mellé kell egy Lada is? Megesik, hogy igen!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már nem csak egy BMW E46-on, hanem egy Ladán is látható az Autónavigátor.hu matricája, mutatjuk, miként.

Ahogyan arról tavaly beszámoltunk, egy amatőr autóversenyző kollégánk, Faragó Gábor, azaz Bubu versenyautójára került fel az Autónavigátor.hu matricája. Az alaposan átépített E46-tal leginkább szlalomversenyeken szokott indulni, ahol nem csak a bóják megtartásáért, hanem a minél rövidebb időért is harcolnak. Idén viszont egy új szakágba, az átlagtartó versenyekbe is belekóstolt, ehhez pedig egy új autóra is szüksége volt. De miként is indult ez? Íme a válasz, csöppet sem röviden, de hajrá, Go, Bubu, Go!
Hirdetés
Testvéremmel régóta szerettük volna kipróbálni az átlagtartó versenyeket. Ő a Veterán Hegyi versenyeket, én pedig a Rally Classic-okat, de sajnos nem volt hozzá megfelelő járművünk. Általában veterán, 30 évnél idősebb autók részére rendeznek ilyen jellegű átlagtartó versenyeket, így elsősorban ilyen jármű beszerzése volt a cél. Különösebb gyártmány elképzelés nem volt, csupán a keret, hogy mennyit szánunk erre az egész projektre: 300 ezer forintot. Egy áprilisi péntek késő délután a Használtautó.hu oldalt böngészve talált rá testvérem, Csaba az igazira… Igen, egy Ladára, amit 100 ezer forintért sikerült megszerezni. Ráadásul mondhatni, hogy különlegesség, hiszen az 1990-es, háromajtós Samara gyárilag fekete színű, amiből talán nem is olyan sok példány van az országban. Bár sötét volt, mire Ózdra értünk megnézni, és a fejlámpám sem sok fényt adott, de már akkor lehetett látni, hogy ez egy folyamatosan karbantartott autó.
Hirdetés
A próbaúton minden megfelelően működött, így a megvásárlás mellett döntöttünk. Kaptunk hozzá jótanácsok mellett, rengeteg tartalék alkatrészt is, ami be sem fért az autóba. Természetesen ez sem szalonautó, és nem egy garázsban tárolt vasárnapi templomba járós darab, ezért a használat nem múlt el rajta nyomtalanul. Az elmúlt két hónapban elég sok munkaórát beleöltem, beleöltünk, hogy a saját ízlésünkre átformáljuk, kijavítsuk az esetleges hibákat.
Hirdetés
Az ilyenkor kötelező dolgok mellett kapott új lámpát, irányjelzőt előre, vagy éppen csomagtérajtót. A futóműve is át lett kicsit alakítva, hogy élvezetesebb legyen vezetni a kanyargós utakon. Itt szeretném megköszönni a Kerszon Racingnak, és mindenkinek, aki segített.
A Ladával az első versenyen is túl vagyunk már, a Salgó Rally Classic futamon vettünk részt. A verseny előtti hétvégén bejártuk vele a szakaszokat, sőt még részt vettünk vele egy autós találkozón is, kb 300 kilométert autózva. Hibátlanul működött. Aztán a verseny előtti nap gondoltam lemosom egy kézi autómosóban, aztán a mosóból kihajtva zaj jött bal hátulról. Leszakadt a fékpofáról a ferodol, és szétszedve kiderült, hogy a munkahenger is ereszt. Szerencse, hogy a munkahenger megegyezik bármelyik Ladáéval, így viszonylag könnyen beszerezhető. A fékpofával már más a helyzet, a Samara fékpofája kisebb a Zsigulikénál, így az elvétve akad az autósboltokban. Szerencsére nekem volt pont egy darab a kapott tartalék alkatrészek között, így egy óra alatt orvosoltam ezt a problémát, másnap pedig következett az átlagtartás,
Most hétvégén viszont a BMW-vel indulunk, a Kiskunlacházi reptéren, az FRT.hu Rallye-n, ahol ismét szlalom következik. Várunk mindenkit, a boxban is, ahol a versenyhangulat mellett az Autónavigátor webshopjában beváltható kedvezménykuponokkal is szolgálunk majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?