Erős 4-es: Ilyen, amikor az MG odapörköl!

Feltűnő, szélvészgyors, nem fogyaszt sokat, akkor hol a csapda?

Minden idők legerősebb MG-jeként mutatták be tavaly, de mit kínál valójában a számok mögött a 4-es Xpower kivitele. Erre keressük a választ!

Kár lenne tagadni, már az alap 4-es is egy szerethető, feltűnő formatervvel rendelkezik. Éppen ezért nem volt nehéz dolga a formatervezőknek az Xpowerrel, csupán a szokásos sportautós dizájnelemekkel dobták fel a megjelenését. A zöld matt fényezés (Hunter Green) például csak és kizárólag ehhez kérhető, ahogy az ugyancsak exkluzív 18 colos felnik mögött megbúvó narancssárga féknyergek is. Ami a sima négyes oldalán fényezetlen fekete koptatóelem, az itt már fényes fekete, illetve érdekes módon az első lökhárító alsó élén látható karbonmintás díszbetétek pont a sportos változaton kaptak ezüst színt.
Hirdetés
A külsővel szemben az utastérben első pillanattól kezdve érezni a különbséget. A sportos hangulatért többek között az műbőrbőr/ Alcantara ülések felelnek, amelyek piros varrással rendelkeznek az első és a hátsó üléssorban is. Az ajtópaneleken kevesebb a kemény, kopogós műanyag, helyette a kartámasz ugyancsak megkapja a műbőr burkolatot, piros cérnával kiegészítve. A műszerfalon viszont nincs sok változás, továbbra is adott a 7 colos digitális műszeregység, és a 10 colos érintőképernyő, de fizikai gombot alig találni. Olyannyira, hogy még indítógomb sincs az autóban, beszállás után a fékre lépve rögtön üzemkész. De akkor miben más, mint egy sima 4-es? A választ a középső képernyőn találjuk, hiszen a menüben barangolva rajtautomatika és köridő mérő is felbukkan. Még mielőtt azonban rátérnék az autó lényegi részére, a 363 literes csomagtér is említést érdemel, amely a második üléssor ledöntésével 1177 literre bővíthető. Örvendetes, hogy a töltőkábel nem feltétlenül vesz el a hasznos területből, hiszen a csomagtér aljában egy kisebb méretű rekeszbe simán elrejthető. Na, de jöjjön a lényeg! Az Xpower 435 lóerős teljesítményével és 600 newtonméteres nyomatékával a Cyberster bemutatásáig a valaha volt legerősebb MG modellnek számított. Az összkerékhajtású modell elöl 201, míg hátul 228 lovas villanymotorja mindössze 3,8 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órás sebességre az autót, a vége pedig kerek 200 km/óra. A 64 kilowattórás akkumulátor a gyári adatok szerint ehhez a teljesítményhez maximum 400 kilométerre elegendő energiát tud biztosítani. Azonban villámtöltőn 140 kilowattal 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra visszatáplálható.
Hirdetés
A gyakorlatban 150 kilométer alatt (a kedvező időjárás miatt klíma nélkül) 48 százalékot merült az akkumulátor, utcai töltőn a felhasznált energiát szűk három óra alatt sikerült visszanyerni. Ráadásul meglepően keveset fogyasztott, legalábis ahhoz képest, hogy az erejéhez mérten használtuk. 19 kilowattórát szopogatott el 100 kilométeren, ezzel nem sokkal maradt el a WLTP szerinti 16 kilowattórás értéktől. Érezni, hogy a mérnökök 25 százalékkal merevebb futóművet pakoltak alá, mint a hagyományos 4-esek alá, ám semettől, sem a nagyobb teljesítménytől nem váltvérbeli sportautóvá, ugyanis az 1,8 tonnás alaptömeget nagyon érezni rajta. Ettől függetlenül azért lehet vele jót autózni, a kormánymű pontos, a fék ugyancsak pontosan adagolható, a gyorsulása pedig észvesztő. Amikor pedig nem a kanyarvadászat a cél, akkor az egypedálos mód válik a sofőr legjobb barátjává, amely tökéletesen működik.
Hirdetés
Valójában azonban az Xpower azoknak szól, akik a sportos dizájnnal szeretnének nagyot villantani, de nem járnak pélyanapozni, és nem várják tűkön ülve a hétvégi hegyi kanyargást. A látványosabb megjelenésért nem is kell sokkal mélyebben a zsebekbe nyúlni, hiszen az eddigi csúcs 4-esnél kevesebb mint 1 millió forinttal drágább. Ez a gyakorlatban 16 499 900 forintos indulóárat jelent, és ebben ugyanúgy benne van minden, ami a legmagasabb felszereltségű 4-esekben, kivéve a matt zöld fényezést, ami még kb. újabb félmilliós tétel.
Értékelés
Pozitív
Kiváló gyorsulás, látványos dizájn
Negatív
Kevés fizikai gomb, nagy saját tömeg
Árak
Tesztmodell alapára
16 499 900 Ft (2024.06.06.)
Tesztautó ára
16 999 900 Ft (2024.06.06.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
324 kW (441 LE)
Nyomaték:
600 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Végsebesség:
200 km/h
Méretek
Hosszúság:
4287 mm
Szélesség:
1836 mm
Magasság:
1504 mm
Saját tömeg:
1878 kg
Össztömeg:
2261 kg
Tengelytáv:
2705 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
363-1177 l
Motor és váltó
Motor:
Elektromos
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
600 Nm
Teljesítmény:
324 kW (441 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2024.06.14. at 22:31
      Permalink

      Ocsmány és idétlen ez is, mint manapság az autók 80-90%-a. Teljesen amorf, öncélú formai burjánzás, alig-alig látni szép, időtállóan harmonikus autót. Ez sem sikerült.

  • 2024.06.15. at 19:42
    Permalink

    …ahogy a Volvot is lejáratják, a ford alapúak még Volvonak néztek ki, az 5-6-8 hengeres motorok meg tényleg emelték a szintet.
    az MG legalább elveszett márka volt legalább kínai /kissé gagyi/-ként most létezik lehalább van esély rá hogy jobb lehet majd.
    Az osztrák AVL féle 1.5 benzin vásárolt motor meg ha ebbe is bekerülne nem biztos hogy a vásárló önülne a magas fogyasztásnak…

    • 2024.06.15. at 23:07
      Permalink

      ” Volvot is lejáratják, a ford alapúak még Volvonak néztek ki, ”
      Mégis miről beszélsz?
      Elég határozott a márkaarculat és eléggé jellegzetes Volvo vonalakat kaptak még a legújabb EX-eknél is. Egyébként 2023-ig ugyanaz a sztártervező (Peter Horbury) vitte a konszern dizájn-stratégiáját akinek a jellegzetes legelső Volvo (1998as S80 I.) is köszönhető.
      Szóval ez a fröcsögés most inkább mellé ment….

      Az MG esetében annyival egyszerűbb dolguk van, hogy az MG márkának gyakorlatilag nincsen arculata. A csőd előtt szedett-vedett Roverek kaptak MG jelvényt, míg az MG-F egy (a 90-es években ) modern, előre mutató forma volt.

      Nagyon nincs olyan forma amihez értelme lenne visszatérni. Így meg szabadon lehet tervezni.

    • 2024.06.19. at 10:08
      Permalink

      Látod, ezzel nem értek egyet, pedig eléggé fanyalgónak, kritikusnak gondolom magam. A Volvo a kakukktojás, 2 okból is:

      1. A K+F megmaradt Göteborgban. Tudtommal a kínai tulajdonos belépése nem járt az emberek kirúgásával. Minden maradt az eredeti helyzetben, az autó lelke svéd, csak” a tulajdonos kínai, aki finanszírozza a Volvo létét. Számomra ez így belefér, simán. De a Volvo a kivétel sajnos.

      2. A Volvo identitása lényegében nem változott meg. A “Volvoság” megmaradt, jelen van a típusokban, sőt, van olyan Volvo, ami nekem kifejezetten tetszik, pedig általában hányok a mai autók 98%-ától. Az S60 sportszedán szerintem csodaszép, simán ott a helye mondjuk a Peugeot 508 szedán mellett esztétikában, egyszer még klasszikus lehet.

      Namost ezek közül egyik sem mondható el az MG-ről. Kínai design, köze sincs a brit gyökerekhez, egy brand totális lerablása és kiárusítása történik. MG, mint MarketinG.

Vélemény, hozzászólás?