Európába költözik az egyik villany-Toyota gyártása

A csehek örülhetnek a legjobban a Toyota gyártásbővítésének

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig még nem gyártottak Európában full villanyhajtású Toyotát. Hamarosan már fognak, méghozzá Csehországban.

A Cseh Köztársaság kormányhivatalában a héten tartott ünnepségen Petr Fiala cseh miniszterelnök, Lukáš Vlček ipari és kereskedelmi miniszter, valamint Yoshihiro Nakata, a Toyota Motor Europe (TME) elnöke bejelentették, hogy a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) gyárban egy új akkumulátoros elektromos jármű (BEV) gyártása kezdődik. Az új modell az első olyan akkumulátoros elektromos Toyota, amely a márka európai gyárában készül ( mivel a Proace City Electric, Proace City Verso Electric, Proace Electric, Proace Verso Electric és Proace Max Electric modellek a Stellantisnál készülnek ), ami jelentős mérföldkő mind a vállalat, mind a Cseh Köztársaság számára. Ez a bejelentés jelentős beruházást jelent, mivel a TMMCZ kolini gyárát 152 000 négyzetméterről 173 000 négyzetméterre bővítik, hogy helyet biztosítsanak az új jármű és akkumulátorának gyártásához, valamint új fényező- és hegesztőműhelyekhez. Az új BEV gyártási tevékenységének kiépítését a Toyota mintegy 680 millió eurós új beruházással finanszírozza, amely magában foglalja a cseh kormány legfeljebb 64 millió eurós beruházását egy akkumulátor-összeszerelő üzem létrehozására. A Toyota számára ez a döntés jelzi többirányú stratégiájának további kiterjesztését, amelynek célja, hogy 2040-re elérje a karbonsemleges működést Európában. A Toyota jelenleg az Aygo X és a Yaris Hybrid modelleket gyártja a TMMCZ-ben, évi mintegy 220 000 járműves kapacitással. A BEV gyártás bevezetése növeli a gyár többféle gyártási folyamatra alkalmas kapacitásának potenciálját, és közvetlen munkahelyek számának növekedéséhez vezet, hasonló előnyökkel a beszállítói lánc számára, mivel az alkatrészek nagy része Csehországból származik. A TMMCZ gazdag történelemmel rendelkezik Csehországban, gyártási jelenléte több mint két évtizedre nyúlik vissza, és ez idő alatt több mint 4,5 millió járművet gyártott. A TMMCZ ma Közép-Csehország egyik legnagyobb munkaadója, mintegy 3200 alkalmazottal, és alkatrészeinek 65 százalékát Csehországban szerzi be. A TMMCZ egyben a Toyota első európai logisztikai megaközpontjának helyszíne is, amelyet 2024-ben hoztak létre, hogy járműveket szállítson a Toyota és Lexus márkakereskedéseknek Németországban, Ausztriában, Lengyelországban, Szlovákiában, Magyarországon és Csehországban.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre