Évenkénti olajcsere? Na még mit nem?

Fizetett hirdetés

Kevés kilométernél is indokolt az évenkénti olajcsere? A Motorolajdoktor szerint igen!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk autójába három év alatt sem került 20 ezer kilométer. Vajon ilyen használat mellett is ajánlott az évenkénti olajcsere?

Hirdetés
Tisztelt Olajdoki!
Szeretném megtudni azt, hogy Opel Astra J autónál indokolt- e az olajcsere az éves szerviznél? Az első évben 5100 kilométernél volt a csere, ezt megértettem. Második évben 11 400 km-nél, elfogadtam. Kérdem, hogy indokolt-e a harmadik éves szerviznél az olajcsere 17 200 kilométernél?
Hirdetés

Köszönöm,
Tamás

Kedves Tamás!
Igen, indokolt minden évben lecserélni az olajat legalább egyszer, akkor is, ha csak pár ezer kilométert ment az autó.
Üdv.
Olajdoki
A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre várjuk!
Hirdetés

A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.05.07. at 18:03
    Permalink

    És mi a helyzet a Longlife olajokkal? Rugalmas szervizintervallum esetén? Érdekesnek találom, hogy a kb. 20 hónapos Skodámba, amellyel szinte kizárólag városi használatban üzemelünk, június végén jelzi a fedcomp az esedékes cserét…9600 km… Honnan tudja? Dob vmit a gép? 😀

    • 2020.05.10. at 10:41
      Permalink

      A gyakori városi használat a legrosszabb a járművek számára minden szempontból, így a motorolaj elhasználódásának szempontjából is.. Gyakori hidegindítás, rengeteg gyorsítás, fékezés sebességváltás, általában az utak állapota is siralmas, ami nagyon igénybe veszi a futóművet..
      A gyári olajcsere-periódust talán leginkább gyakori autópályás utazással (a sebességhatárokat betartva) lehetne megközelíteni. Pályán jó esetben tükörsima az útfelület, általában egyenletes tempóval haladunk, a motor részterhelésen és üzemmelegen jár, fékek, kuplung, váltó stb. igénybevétele minimális.

      Modern, rugalmas szervizintervallumú autókban az olajcsere időpontját a motorvezérlő számolja ki a különböző hatások és üzemi körülmények alapján (pl. motor üzemi hőfoka, a hidegindítások és hidegüzemek száma, a motor terhelése, milyen fordulatszámokon használjuk gyakran a motort, hiszen a túl alacsony fordulatszámon terhelés sem feltétlenül előnyös stb.)

Vélemény, hozzászólás?