Franciásabb lesz a SEAT?

Előléptették a SEAT főtervezőjét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Donckerwolke lassan elmondhatja magáról, hogy már a csoport összes osztályán dolgozott, helyét a Renault-tól érkező Alejandro Mesonero-Romanos veszi át a spanyoloknál.

[kepallojobb=435734]Luc Donckerwolke[/kepallojobb]
Augusztus 1-től Luc Donckerwolke, a SEAT eddigi főtervezője átveszi a VW-csoport Advanced Design osztályának vezetését, azaz a továbbiakban ő lesz a felelős a nagyvállalat által gyártott tanulmányautókért és prototípusokért. Új pozíciójában már személyesen a cég főtervezőjének, a korábban szintén SEAT-okat (is) rajzoló Walter de Silvának jelent közvetlenül. Helyét a spanyol márkánál a Renault-tól átcsábított spanyol Alejandro Mesonero-Romanos veszi át.
Donckerwolke ipari formatervezőnek és közlekedésmérnöknek tanult, s 1992-ben kezdett a Volkswagen-csoportnál dolgozni. Az Audinál kezdett karosszéria-tervezőként, majd 1994-től ő lett a Skodánál a hasonló munkakörben dolgozók főnöke. 1996-ban visszatért az Audihoz először Münchenbe, azonos munkakörbe, majd hamarosan rábízták az ingolstadti tervezőiroda vezetését. 1998-ban a Lamborghininél folytatta, és alig öt évvel később ő lett a Lamborghini főtervezője. 2005-ben nevezték ki a SEAT-tervezőinek főnökévé.
Luc Donckerwolke 1965-ben született a perui Limában, gyermekéveit Dél-Amerikában és Afrikában töltötte, egyetemi tanulmányait pedig Belgiumban és Svájcban végezte. Imádja az autóversenyzést, a régi autókat, idegen kultúrákat, s nagy nyelvzseni hírében áll: beszél spanyolul, olaszul, franciául, angolul, németül, hollandul és még szuahéli nyelven is. Első munkahelye a Peugeot volt, de csak két évig maradt, s 1992 óta folyamatosan a VW-csoport megbízásában áll. A csoport neki köszönheti a cseh márkát a nemzetközi porondra helyező első Octavia és Fabia modelleket, 2000-ből pedig az Audi A4 Avant, A2 valamint az R8 Le Mans típusokat. A Lamborghininél a Diablo 2001-es frissítése után megteremtette a márka új arculatát a Murcielago és Gallardo típusokkal, majd a SEAT-nál megrajzolta a Tribu és IBE tanulmányautókat, s személyesen felügyelte az Ibiza 2008-as áttervezésének munkálatait.


A Renault-tól most átigazolt Mesonero-Romanos visszatérő a Volkswagen-csoportnál: 1995 óta több SEAT, VW és Audi modell külsejének kifejlesztésében vett részt. 2001-ben távozott a Renault-hoz, ahol 2007-ben ő lett a tanulmányokért felelős osztály vezetője. A legutóbbi két évben a Renault Samsung Motors főtervezőjeként dolgozott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?