Frankfurt 2011: Hipertakarékos a Toyota Prius Plug-in Hybrid
A világból kimegy az új Toyota Prius
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alapesetben elektromosan megy a konnektorról tölthető Toyota Prius Plug-in Hybrid, csak szükség esetén használja a belsőégésű motort.
Közel másfél tonna 2,1 l/100 km-es fogyasztással: nyakunkon a jövő!
Az új verzió CO2-kibocsátása is körülbelül felére, 49 g/km-re csökken, annak ellenére, hogy 1420 kg-os tömegével jó 50 kg-mal nehezebb, mint az alapmodell. Az alacsony sebességre, rövid távra használható villanymotort a már ismert, 1,8 literes belsőégésű benzines teszi alkalmassá nagyobb távokra és magasabb sebességre, a Hybrid Synergy Drive rendszer összteljesítménye 134 lóerő, ami 10,7 másodperces 0-100 km/h-s sprintet, és 180 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.
Otthon is könnyedén tölthető a sorozat új zászlóshajója
Kár, hogy a vásárlásnál súlyos anyagi áldozatot kell hozni, de azáltal, hogy napelemes tetővel akár otthonról is táplálható a Plug-in Prius, a rendszer már ma nagyon csábító. Annak, aki a napelemeket el tudja helyezni. Az utastér finomabb, mint az eddigi Priusoké, hiszen a Plug-in alapját már a szintén Frankfurtban debütált frissített verzió adta
A Prius PHEV lesz a sorozat zászlóshajója, piacra körülbelül egy év múlva, 2012 őszén kerülhet, de nem lesz olcsó, ára a külföldiekből következtetve a 8-9 millió forintot is elérheti.
Elviselném a fenekem alatt, de ha kiszámolom hogy fele ennyiért milyen kocsit kapok, és a „maradékból” mennyi km-t tudok megtenni 6-7 l-es fogyasztással, már nem annyira tűnik vonzónak. Amúgy dicséretes az irány!