Képes egy negyven éves autó legyorsulni a mai, modern utódját?

Gyorsulási versenyen mérték össze a Toyota és a Volkswagen hot hatchét a 40 éves elődökkel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elsőre talán igazságtalan összevetésnek tűnik egy mai és egy 40 éves technikát egymásnak engedni, de ha másra nem, legalább arra jók ezek a kísérletek, hogy lássuk mennyit fejlődött az autóipar 40 év alatt.

Négy évtized alatt rengeteget változott az autóipar, ezt pedig mi sem szemléltei jobban mint a Throttle House csapatának kísérlete. Egymásnak engedték ugyanis a 2023-as Volkswagen Golf GTI-t és a Toyota GR86-ot, illezve azok legendás elődjeit, a nyolcvanas évekbeli Golf GTI-t és a Toyota AE86-ot. Talán túlzás lenne az állítani hogy ez a két modell bármikor is közvetlen riválisa lett volna egymásnak ugyanis már a felépítésükben is eléggé különböznek, de a teljesítményük már inkább nevezhető egy ligának. A GTI-t ugyanis egy 4 hengeres turbómotor hajtja 241 lóerővel míg a GR86-ban egy 228 lovas szívó erőforrás dolgozik. A Toyota üdvöskéje ráadásul valamivel nehezebb is, 1421 kilogrammot nyom, míg a Golf megáll 1,3 tonna alatt.
Hirdetés
A retró kiadások még ennél is könnyebbek, egyik sem éri el az 1000 kilogrammos tömeghatárt, a GTI 862, míg az AE86 998 kilót nyom. Előbbi esetében 140 newtonméteres nyomaték és 110 lóerő társul mindehhez papíron, ám a videóban 90 lóerőt és 142 newtonmétert írtak. A Toyota esetében nem állnak rendelkezésre adatok a videóban, a gyári adatok szerint 112 lovat és 136 newtonmétert tudott megjelenésének idején.
Hirdetés
Természetesen fölösleges csodát várni a letűnt kor autóitól ez pedig kiderült a gyorsulási versenyből is. Az idei modellek könnyedén hagyják a rajtrácson elődeiket, a 2023-as Golf és GR86 viszont fej-fej mellett szelik át a célvonalat, utóbbi egy hajszálnyival bizonyult fürgébbnek. A harmadik helyen - alaposan lemaradva - futott be az AE86, míg az utolsó helyen a Golf GTI érkezett meg. Hiába futott be ugyanakkor utolsóként a több mint negyven éves Golf, megélte a második kört nem úgy mint az AE86, amelyet műszaki hiba miatt ki kellett tolni a pályáról. A helyét egy motorcserén átesett Toyota MR2 vette át, ami kisebb meglepetésre meg is nyerte a gördülő rajtos versenyt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?