Guruló szivarszobát álmodott jövőnek a Renault

Óriási luxus szobával közlekedhetnénk a Renault szerint. Észbontó az új tanulmányautó!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytatódik a Renault jövőkép álmodása, megérkezett a harmadik olyan tanulmány, ami elődeivel már egy komplett várost kiszolgálna önvezető közlekedőedényként, ez most a tehetősebbeknek szól.


A Renault 120 éves történelmében olyan koncepcióknak vannak külön fejezeteik, melyeket más meg sem próbált, de nekik sorozatgyártásban is sikerült megalkotni. Az első számú francia autógyártó most egy olyan offenzívának a kellős közepén tart, ami megmutatja, hogyan fogunk közlekedni a jövőben. Ennek kézzel fogható eredménye a családi közlekedésre alkalmas EZ-GO tanulmányautó, vagy a teherszállító EZ-PRO önvezető autó. Melléjük érkezett harmadikként a tehetősebben közlekedőedénye, az EZ-ULTIMO, mely egy sor olyan megoldást mutat, mellyel ismét fergeteges dizájnt mutat a Renault.
A vezető formatervező, Laurens van den Acker mutatta be azt a guruló szivarszobát, amiben tökéletes kényelemben utazhatna az a néhány utas, akik elférnek benne. A berendezés lehet többféleképpen, ha úgy kívánják, akár le is választható több részre az utastér, teljes egészében viszont komplett tárgyalást le lehet folytatni menet közben teljes kényelemben. A forma futurisztikus, a négy kerék között akkora a kabin, amekkora csak lehetett. Nehéz megmondani, melyik az eleje és a hátulta, ebben segítenek valamelyest a fényszórók, de nincsenek jól behatárolható ablakai. Valójában a több száz apró, a Renault emblémája ihlette kis rombuszokból álló világos rész maga az ablak, a tanulmányautóra ezeket kézzel egyesével ragasztották fel.
Hirdetés

Az autó lényege a megosztott közösségi autózáson alapul, de annak is az exkluzívabb részére. A Renault élen jár ezen a téren a francia autógyártók közül, Párizs városvezetésével különleges megállapodást kötöttek, 2019 végéig például kétezer elektromos autót állítanak forgalomba kimondottan autómegosztó szolgáltatásként. Emellett a városvezetés mindenben segít a Renaultnak, hogy megfelelő információkkal és lehetőségekkel lássák el az önvezető autók fejlesztése érdekében, valamint a város megfelelő infrastruktúrájának fejlesztését is ebbe az irányba is kiterjesztik.
Az EZ-ULTIMO önvezetését a kerékdobok idomaiba épített ultrahangos, radaros és lézeres szenzorok tennék lehetővé. Jelenleg 4-es szintű önvezetésnek felelne meg, viszont itt már nincs vezetőülés, mert nem csak sávot és távolságot tud tartani, de a beírt címre is elvisz. A kényelmes beszállásról légrugós futómű gondoskodik már a tanulmányautóban is, teljesen a földig süllyed megálláskor, menet közben magasabbra emelkedik, hogy ne legyenek akadályok. Összkerékkormányzás segíti a városi közlekedést, aktív légterelő pedig a városon kívüli stabil haladást. Az EZ-ULTIMO ezen túl már 5G adatkapcsolattal lenne felszerelve, melynek vevőjét a tetőantennába építik, ez a legideálisabb hely arra, hogy hatékony kapcsolatot tarthasson az online hálózattal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?