Határozottabb, modernebb E-Pace érkezik, hibrid hajtásláncokkal

A Jaguar kompakt SUV-ja új szintre lép az online-funkciók és a fogyasztás terén is

A továbbfejlesztett külső megjelenés és belső kialakítás mellé fejlett online funkciókat, új jármű architektúrát, valamint takarékos plug-in hybrid és mild hybrid hajtást ígér a Jaguar.

Nem kell vérbeli Jaguar fanatikusnak lenni, hogy első ránézésre feltűnjön: ez már nem az eddig megszokott E-Pace. A módosított lökhárító, valamint az új alsó légbevezető nyílások és a karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók azonnal szemet szúrnak, de a modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk rombusz mintázatú rácsozata mögött rengeteg más újdonság is rejlik. Közvetlenül a már említett hűtőmaszk mögött például kétféle mild hybrid dízelmotor (163-204 lóerővel), négyféle mild hybrid benzinmotor (160-300 lóerővel) vagy a csúcsmodell 309 lóerős és 1,5 literes, soros háromhengeres plug-in hybrid hajtással társított benzinmotor keltheti életre a vadmacskát. A legkisebb - elsőkerékhajtással szerelt - benzinmotor kivételével minden opció esetén a Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszerét kapjuk, a váltó pedig mindenképp nyolc- vagy kilencfokozatú automata a kínálatban. A mild hybrid modellek a technológiától már megszokott módon működnek: egy szíjhajtású, integrált indítómotor-generátor képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor keletkező energiát, amelyet egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor tárol. Ezt az energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban és gyorsabban működő start/stop rendszert ad.
Hirdetés
Ennél fontosabb újítás a csúcs-hajtáslánc, a P300e plug-in hybrid ugyanis a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres benzinmotort egy a hátsó kereket hajtó 109 lóerő teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás a gyártó ígérete szerint lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez. A padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor teljesen feltöltött állapotában akár 55 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot is adhat. Az új padlólemez alkalmazása még kifinomultabb viselkedést és még jobb rugózási komfortot, egyben remek vezetési élményt ígér. Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai a gyártó állítása szerint precízebb gázreakciókat, a merevebb első felfüggesztés-bekötések pedig kényelmesebb rugózást eredményeznek. Az új padlólemez és futómű hatására az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az E-Pace még kényelmesebbé vált - legalábbis a gyártó szerint.
Hirdetés
Az új E-Pace belső tere elődjénél is minőségibb kialakítást, különleges részleteket, modern, de mégis nyugodt formavilágot, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál. A dupla SIM-kártyás Jaguar Pivi Pro rendszer egy vadonatúj, 11,4 colos, ívelt HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. a rendszer fokozott online funkcionalitása a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a gépkocsi mindig online kapcsolatban álljon és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka állítólag kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről.
Hirdetés
Összességében úgy vélem, hogy a Jaguar jól mérte fel a vásárlóközönségének igényeit, a frissen bemutatott kompakt hobbiterepjáró mindennel rendelkezik, amire egy Jaguar E-Pace vásárló vágyhat, továbbá sikerült mindezt az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályozásokra tekintettel zöldebben, mild hybrid és plug-in hybrid hajtásláncokkal kombinálni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?