Hengerenkénti turbófeltöltés?

A Fordnál már felvázolták a hengerenként turbósított benzinmotort

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindig van tovább, mindig lehet több és mindig fogyaszthat kevesebbet. Sokak szerint a belsőégésű motoroknak leáldozóban van, ám mégis vannak még lehetőségek. Három henger három turbóval jöhet?


Vannak, akik még látnak fantáziát a belsőégésű motorokban, holott a világ nagy része már temeti a villanyhajtás elterjedése miatt. A Fordnál az előbbiben hisznek inkább, mit is tehetnének, ha évek óta elnyerik az 1,0 literes EcoBoosttal az Év Motorja díjat? Jim Clark, a Duramax V6-os és a Ford moduláris V8-as motorjáért volt felelős a Fordnál korábban, a következőket vázolta fel. Viccelődünk általában azon, hogy hamarosan annyi turbót kap az autók motorja, ahány henger van benne, Clarke szerint ez a megoldás beválhat fogyasztás és teljesítmény terén is kedvező lenne.
[BANNER type="1"]
Elnagyolt vázlata és ötletei alapján egy háromhengeres motor három darab turbót is kaphatna, de nem többlépcsős teljesítményleadásra alapozva. Minden hengert külön turbó lélegeztetne, így ezek a lehető legközelebb kerülhetnének a kipufogószelepekhez, így a turbólyuk lényegében eltüntethető lenne. Minden turbó jóval kisebb lenne a most használatosaknál, sebességük viszont nagyobbra nőhetne. Clarke bejegyeztette a különös megoldást, így minden esély megvan rá, hogy hamarosan hengerenkénti turbófeltöltős autót mutassanak be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Hengerenkénti turbófeltöltés?

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Pontosan kérlek. A dolog inkább szemfényvesztés. A fajlagos teljesítményt egy ideig lehet növelni, de amíg a dugattyú fel-le jár az Otto motorban (1875-ben szabadalmazták) addig a motor erejének minimum egyharmada elvész a mozgás során.

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Sajnálom azokat akik még nem hajtottak V8 motoros autót. Azt hiszem, hogy azoknál csak a Wankel, vagy a villanymotor jár simábban. A három hengerrel lehet bűvészkedni, de a három henger az három henger és a vibráció az vibráció. Egy négyhengerest hajtok, nekem az is borzalmas, szívesen átülnék egy hathengeresbe, ha lenne pénzem. (Lottónyeremény esetén egy ötliteres nyolchengerest fogok venni.)

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Szerintem meg mindenki jobban járna ha egy 2.0 jól konstruált szívómotorra tesznek egy elektromos rásegítést .. pl a 150 lovas szívóhoz 20 lóerős villanymotor ami a gyorsításoknál besegít azt cső.. az összes hasonló teljesítményű turbóst megenné az azonnali nyomaték és lóerőtől amit a villanymotor produkálna … igaz ez a megoldás addig lenne jó ameddig az akksikban van kakaó de nyilván aki versenyezni akarna az nem ilyent venne ” ráadásul nem 170 lóerőben gondolkodik az ilyen felhasználó hanem jóval többen ” a maradék 95% nak pedig tökéletesen elég lenne ez a megoldás … Jaaa hogy úgy nem lehetne szopatni a drága kopó alkatrészekkel és az eltömődő részecskeszűrővel” benzinesekhez is kötelező lesz !!! ” és nem lehetne milliárdokat kaszálni az alkatrészárakon ??? Hmmm hát ez cumi akkor inkább legyen 3 henger 9 turbóval az sokkal jobb …

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Lehet az elégetendő benzinmennyiséget néhány cseppel csökkenteni, variálni, akár a hengerenkénti turbós megoldással is, de a legnagyobb mértékű üzemanyag fogyasztást meghatározó tényező akkor is a főtengelyről levett teljesitmény marad. 🙂
    Ebbe csak elhanyagolható mértékben szól bele az adott autó motorjának a nagysága, feltöltöttségének foka. A mindennapi használatban e tekintetben többet ad az, ha az autó súlyát és légellenállását csökkentik. 🙂

  • 2017.10.27. at 13:56
    Permalink

    Hát persze, megint egy agybuta marketingökör. mint a németeknél.
    mellesleg szarul is fogyaszt ahhoz képest hogy 3 henger:
    https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/
    ford focus 123 le 1 liter:
    A new 123-hp, 1.0-liter three-cylinder turbo, shared with the smaller Fiesta, is available, but it’s slow and returns the same 29 mpg overall as the 2.0-liter
    29 mérföld/gallon 46km/3,75 liter kb: 8 liter vagy fölötte 100km-en
    3 turboval meg lesz 10 vagy még több.

Vélemény, hozzászólás?