Heten is beleülhetnek, 600 ezer forint árkedvezménnyel adják

Itthon is bemutatkozott a harmadik generációs Citroën Berlingo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1996-ban kategóriát teremtett a Citroën Berlingo, idén pedig harmadik generációjával, a márka egyen-arcával debütált. Már az árát is tudjuk.


Tudtad, hogy a Berlingo a C3 után minden idők második legnépszerűbb Citroën modellje? Pedig nála azért nem nehéz különlegesebbet találni, gondoljunk csak a klasszikus DS-re, de akár az XM-re vagy a C6-ra, hogy csak egy-egy példát mondjak. Viszont egyik sem volt olyan célszerű és sokoldalú, mint a Berlingo, s ezért lehetett még tavaly is 17 országban a márka legkelendőbb modellje, amikor egyébként eladásaival újabb rekordot írt a kifutó második generáció. Most pedig itt az új, amit már-már hibrid modellként üdvözölhetünk. Első része ugyanis a PSA mai személyautóit, illetve kisebb furgonjait hordozó EMP2 padlólemezt alkalmazza a kezelhetőség, a tömegcsökkentés és a mai technológiák alkalmazása jegyében, a hátsó rész pedig továbbra is a korábbi RG5 platformra épül a széles raktér és a terhelhetőség érdekében.
Hirdetés

Nyáron Franciaországban már volt módunk vezetni a harmadik generációt, akkor gyakorlatilag el is mondtunk róla mindent. Kis emlékeztetőül a hossz csupán 2 centivel nőtt, de van egy 35 centivel nyújtott XL verzió is (nem vészes 250 000 forintos felárért), ugyanakkor mindkettő rendlehető 7 üléssel is (további 240 000 forintért). A hosszítottnál még mögöttük is korrekt a raktér, de esetében a leghátsó sor 14 centis úton tologatható is. Ahogyan a márkától megszokhattuk, a Berlingo esetén is a kényelem a legfőbb tényező, s ennek megfelelően a második sorba három darab független, teljesen értékű ülés kerül (az alapverzió kivételével felár nélkül, de ott is megfizethető összegért, 60 000 forintért). A rugózás feltűnően kényelmes, de ez ma gyakorlatilag sztenderd a Citroëneknél, ahogyan az osztott fényszórós orr is.
A hossznál jelentősebben bővült a tengelytáv, s az immár 750 literről startoló csomagtér is. De ezekről már írtunk bőséggel. Ami most a lényeg, az az ár és az ellátmány. A 600 ezer forintos ármérsékléssel 5 215 000 forintról startol a Berlingo a 110 lóerős, a menetpróba szerint abszolút vállalható 1.2 PureTech motorral, továbbá és egyebek mellett légkondicionálóval, bluetooth kihangosítóval, táblafelismerővel és aktív sávtartóval, valamint tempomattal és automata vészfékezéssel. Sofőrsegédből összesen 19 különféle rendszer szerepelhet, sok más mellett head-up display és távolságtartós tempomat is. Utóbbi automata váltóval ráadásul stop&go funkciós, s az az automata sem akármilyen, az Aisin 8 fokozatúja, ami kizárólag a csúcs, 130 lóerős dízelhez választható, alsó hangon 7,315 millió forintért, ugyanis az alap ellátmánnyal nem is kombinálható.
Ahogyan az ma szokás, a Berlingo is minden eddiginél finomabb, egy kicsit talán szabadidő-autósabb lett, főként akkor igaz ez, ha megvesszük hozzá a divatos XTR csomagot. De vehetünk hozzá kulcs nélküli nyitást-indítást vagy külön is nyitható hátsó ablakot is. A lényeg azonban, az óriási beltér és a kétoldali, helytakarékos tolóajtó mindenképp megvan (immár leengedhető ablakkal). Az új Berlingo a kereskedésekbe mostanság érkezik, jövő héttől már csaknem mindenhol kipróbálható, s az alábbi árakon persze rendelhető is lesz.
Részletes műszaki adatok a menetpróbánál!
Az új Citroën Berlingo árai
FelszereltségVáltozatMotorKedvezményes ár (Ft)
LiveMPureTech 110 S&S5 215 000
LiveMBlueHDi 1005 515 000
LiveMBlueHDi 130 S&S5 915 000
LiveXLPureTech 110 S&S5 465 000
LiveXLBlueHDi 1005 765 000
LiveXLBlueHDi 130 S&S6 165 000
FeelMPureTech 110 S&S5 915 000
FeelMBlueHDi 1006 215 000
FeelMBlueHDi 130 S&S6 615 000
FeelMBlueHDi 130 S&S EAT87 315 000
FeelXLBlueHDi 130 S&S6 865 000
FeelXLBlueHDi 130 S&S EAT87 565 000
ShineMBlueHDi 130 S&S7 215 000
ShineXLBlueHDi 130 S&S EAT88 165 000

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?