Hogy lehet, hogy egy taxis ennyire nem tud vezetni?

Fittyet hányt a taxis a kötelező haladási irányra, frontálisan ütközött a motoros futárral

Nem tagadom, hogy személyes érintettségem is van a hazai taxisok negatív megítélésében - nyilván tisztelet a kivételnek, az alábbi videó is egy remek példa a miértre.

Két dolog hiányzik a hazai közlekedésből: a türelem és a szabálykövetés. Nyilván alapvető lenne, hogy a hivatásos sofőrök, például a személyszállító iparosok, taxisofőrök a lehető leginkább szabályosan, példát mutatva közlekedjenek, amit véleményem szerint a szigorú ellenőrzéssel és szankcionálással lehetne elérni, hiszen a taxisok számára (is) kenyérkereseti eszköz a jogosítvány. Sajnos személyes érintettségem is van annak kapcsán, hogy rossz véleményem van a taxisokról, tudva azt, hogy nyilván köztük is van temérdek szabálykövető, józanul közlekedő, de mivel egy volt kollégám, a mostani esethez hasonlóan, de rosszabbul járva motorkerékpárt hajtva, ugyancsak lámpától indulva találkozott úgy egy szintén szabálytalan taxissal, hogy azóta is tolószékben éli, jelentős minőségromlással életét, bizonyára nagyobb érzékenységgel érintenek meg a taxisok által elkövetett szabálytalanságok, amikből naponta látok, nem is egyet, s látható:

a szabályszegésnek könnyedén baleset a vége.

Tegnap az Egy Futár Élete Facebook és YouTube csatornán jelent meg a videó, amiben - ha jól látom - a Karolina út/Villányi út sarkánál az egyenesen haladóknak zöldet jelző lámpánál indul a motoros, szemből pedig a taxi is, aki az egyenesen vagy jobbra zöld utat, balra tilost jelző iránytáblákra fittyet hányva balra bekanyarodik a motoros elé. A balesetet alighanem a futár is elkerülhette volna, a dudálás mellett talán arra számított, hogy el tud még menni a taxis előtt, de a VW ID.3 túl jól gyorsult, szemből csattantak.

A taxis első mondata: Bocsi, ne haragudj, mi történt, piros?

Vajon tényleg fogalma sem volt, hogy ő nem kanyarodhatott volna balra, a motoros pedig szabályosan ment át? Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az információk szerint a motorosnak nem lett baja, csak a járművek bánták az ütközést. A bizonyítási eljárást bizonyára segíti a sisakkamera, aminek autós megfelelője, a dashcam ugyancsak sok esetben jelentheti az igazunk bizonyíthatóságát, így arra ugyanúgy szükség van a hazai forgalomban, mint a türelemre és a szabálykövetésre. Persze saját magam is tudom, sajnos nem lehet mindent elkerülni. Talán még egy tanács: bár a mentők is leterheltek, ha a személyi sérülésnek csak a gyanúja is felmerül, érdemes mentőt hívni, amivel jár a rendőri helyszínelés is. A videóból nem derül ki, hogy végül hívtak-e. Időrabló, de ha van személyi sérülés, annak a diagnosztizálását, kezelését már a helyszínen ajánlott elkezdeni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.04.06. at 11:38
    Permalink

    Álmoskönyv taxisoknak:
    1.) Ne üsd el a motorost!
    2.) Ne üsd el a motorost, különösen, ha elsőbbsége van!
    3.) Végképp ne üsd el a motorost, ha elsőbbsége van és csak további szabályszegések halmozásával tudnád elütni.
    Normálisaknak az első pont is elég, idiótáknak a harmadik is kevés.

Vélemény, hozzászólás?