Íme a frissített Golf: te észreveszed a legfontosabb változást?
A lámpatestek is megkapták a modernebb Volkswagenek mintáit, ám a lekerekített forma nélkül
Elsők közt láthattuk a frissített Volkswagen Golfot, zárt ajtók mögött, Németországban. Érthető okokból közúti tesztkörre nem volt lehetőség, ám ami igazán fontos újítás, azt így is kipróbálhattuk. A Golf nyolcadik generációja esetében ugyanis nem a hajtásláncokkal, méretekkel, kezelhetőséggel, vagy bármi fundamentálissal volt a probléma, amit fejleszteni kellett. Persze, a frissítések ezeket a területeket is érintették, ám ami sokkal fontosabb: a mérnökök megpróbálták kijavítani a modell idegesítő apróságait, illetve néhány kozmetikai módosítással és egy hatalmas dizájnhekkel az egyesek szerint unalmas, túl visszafogott külsőt is felzárkóztatták a konkurensek extravaganciájához.
4,3 méter alatti hosszúsága és 2,64 méteres tengelytávolsága változatlan, oldalról a legkevésbé észrevehető a frissítés
1,79 méteres szélessége és 1,46 méteres magassága sem különbözik a frissítés előtti Golftól, de azért ezekből a szögekből már feltűnő a frissítés
A világító Volkswagen embléma merész vállalás: hiába, most még a Golfnak is bátornak kell lennie
Kezdjük a leglátványosabbal, a külső módosításokkal. És itt természetesen nem a kissé átdolgozott lámpákról, az új Volkswagen-dizájnt követő lökhárítókról és az alapjaiban változatlan formavilágról van szó, hanem a világító Volkswagen emblémáról. Ez ugyanis már messziről kiszúrható, ráadásul annyira odavonzza az ember tekintetét az autó elejére pillantva, hogy a többi módosítás teljesen ki is kerül a fókuszból. Azt mindenki döntse el magának, hogy neki tetszik-e, szerencsére erre a vevőknek is meglesz a lehetőségük: a világító embléma Európában elsőként a frissített Golfon kerül piacra, ám kizárólag opcióként. Aki tehát a visszafogottabb külsőre vágyik, az majd egyszerűen nem rendeli meg a különleges extrát. Ezen kívül összességében elegánsabb, letisztultabb, egységesebb lett a Golf dizájnja.
A műszerfal nem sokat változott, mégis észrevehetően modernebb és felhasználói szemmel is jobb
A digitális műszeregység 10,2 colos, ám a középső képernyő változattól függően 10,4 vagy 12,9 colosra nőtt, hogy elférjenek rajta a fontos funkciók
A műszerfal nagy vonalakban a régi maradt, ám egyes változások azonnal feltűnnek. A legkomolyabb módosítás azonban a felszín alatt bújik meg: innentől új kezdőképernyőt és ehhez tartozó gyorsgombot is kap az MIB4 névre keresztelt, új rendszert futtató infotainment kijelző. Továbbá az alsó sávjában mindig látható és állítható a hőkomfort, ennek korábbi bonyolultsága az egyik közismert kritikája volt a frissítés előtti példányoknak. Eltűntek a kormányról az érintésérzékeny felületek is, innentől kizárólag fizikai gombokat találunk a küllőkön. Sajnos mivel ez csak egy frissítés, így nem lehetett azonban mindent az új modellek szintjén orvosolni. Az érintőképernyő funkcióinak például nem volt mód valódi, fizikai gyorsgombokat kialakítani, ehhez teljesen új műszerfalat kellett volna tervezni. Marad az érintőgombos világításkapcsoló is, ráadásul az új modellekkel ellentétben a zongoralakkot sem sikerült levetkőznie. A Golfban még az irányváltó sem költözik a kormány mögé, marad a hagyományos, kézi váltókar helyén.
Az irányváltó maradt középen, hiszen ez a modell még kézi sebességváltóval is elérhető marad
A kormányról eltűntek az érintésérzékeny felületek, ám a világításkapcsoló egy az egyben a régi maradt
A csomagtartó továbbra is hozza a kategória átlagát, ezen a téren sem kell jelentős változásokra számítani
Erőforrások terén a hagyományos motoroknak be kellett érniük kisebb optimalizálásokkal és teljesítménynöveléssel, a konnektoros hibrid GTE és eHybrid viszont komoly újítással érkezik, a korábbi 10,6 kWh kapacitásról 19.7 kilowattórára nőtt az akkucsomag. Mindemellett erősebb lett a GTI változat is. Az erőforrások teljes listáját és a specifikációkat az alábbi táblázatban találjátok.
A GTI nem csak erősebb lett, hanem valamivel harapósabb külsőt is kapott, ám az alapvető értékek változatlanok
Természetesen ezeket a frissítéseket a kombi változat is megkapja, ám a bemutató rendezvényen sajnos ezzel a modellel kevesebbet tudtunk foglalkozni. A pontos árakra is várni kell még, ám mivel itt csak egy frissítésről van szó, valószínűleg az új Passat, illetve az új Tiguan lépéseinél kisebb mértékű változásra számíthatunk.
A képen leghátul látható kombi változat egyszerre frissül az ötajtós Golf modellel
A Golf-fos osztály a zongoralakk királya már nem csak belül kívül is látszik majd a por és a karcok rajta igazi címlapfotó autó ez a világító malacorral az élen 🙂 A “gardánybox” meg már majdnem csak azért van hogy rendesen ne férjen el a lábad, igazi díszbxzi megoldásnak van ott. 🙂
Szerintem jó autó.Próbáltad már? Kicsit be van csípődve a vw neked. 🙁