Íme a friss Golf, világító emblémával és technikai újításokkal!

Mutatjuk az újdonságokat a frissített Golfban: vajon sikerült kijavítani a hibákat?

A Volkswagen hallgat a vásárlókra, éppen ezért az új modellek kevesebb érintőgombbal, teljesen új infotainment rendszerrel és újragondolt külső-belső dizájnnal érkeztek. De vajon mennyit kap meg ebből a Golf, amelynél csak a modellfrissítés ideje jött el?

Elsők közt láthattuk a frissített Volkswagen Golfot, zárt ajtók mögött, Németországban. Érthető okokból közúti tesztkörre nem volt lehetőség, ám ami igazán fontos újítás, azt így is kipróbálhattuk. A Golf nyolcadik generációja esetében ugyanis nem a hajtásláncokkal, méretekkel, kezelhetőséggel, vagy bármi fundamentálissal volt a probléma, amit fejleszteni kellett. Persze, a frissítések ezeket a területeket is érintették, ám ami sokkal fontosabb: a mérnökök megpróbálták kijavítani a modell idegesítő apróságait, illetve néhány kozmetikai módosítással és egy hatalmas dizájnhekkel az egyesek szerint unalmas, túl visszafogott külsőt is felzárkóztatták a konkurensek extravaganciájához.
Hirdetés
Kezdjük a leglátványosabbal, a külső módosításokkal. És itt természetesen nem a kissé átdolgozott lámpákról, az új Volkswagen-dizájnt követő lökhárítókról és az alapjaiban változatlan formavilágról van szó, hanem a világító Volkswagen emblémáról. Ez ugyanis már messziről kiszúrható, ráadásul annyira odavonzza az ember tekintetét az autó elejére pillantva, hogy a többi módosítás teljesen ki is kerül a fókuszból. Azt mindenki döntse el magának, hogy neki tetszik-e, szerencsére erre a vevőknek is meglesz a lehetőségük: a világító embléma Európában elsőként a frissített Golfon kerül piacra, ám kizárólag opcióként. Aki tehát a visszafogottabb külsőre vágyik, az majd egyszerűen nem rendeli meg a különleges extrát. Ezen kívül összességében elegánsabb, letisztultabb, egységesebb lett a Golf dizájnja. A műszerfal nagy vonalakban a régi maradt, ám egyes változások azonnal feltűnnek. A legkomolyabb módosítás azonban a felszín alatt bújik meg: innentől új kezdőképernyőt és ehhez tartozó gyorsgombot is kap az MIB4 névre keresztelt, új rendszert futtató infotainment kijelző. Továbbá az alsó sávjában mindig látható és állítható a hőkomfort, ennek korábbi bonyolultsága az egyik közismert kritikája volt a frissítés előtti példányoknak. Eltűntek a kormányról az érintésérzékeny felületek is, innentől kizárólag fizikai gombokat találunk a küllőkön. Sajnos mivel ez csak egy frissítés, így nem lehetett azonban mindent az új modellek szintjén orvosolni. Az érintőképernyő funkcióinak például nem volt mód valódi, fizikai gyorsgombokat kialakítani, ehhez teljesen új műszerfalat kellett volna tervezni. Marad az érintőgombos világításkapcsoló is, ráadásul az új modellekkel ellentétben a zongoralakkot sem sikerült levetkőznie. A Golfban még az irányváltó sem költözik a kormány mögé, marad a hagyományos, kézi váltókar helyén.
Hirdetés
Erőforrások terén a hagyományos motoroknak be kellett érniük kisebb optimalizálásokkal és teljesítménynöveléssel, a konnektoros hibrid GTE és eHybrid viszont komoly újítással érkezik, a korábbi 10,6 kWh kapacitásról 19.7 kilowattórára nőtt az akkucsomag. Mindemellett erősebb lett a GTI változat is. Az erőforrások teljes listáját és a specifikációkat az alábbi táblázatban találjátok.
Hirdetés
Volkswagen Golf 8 frissítés, motorválaszték
Motorváltozat Teljesítmény (kW / LE) Váltó Hajtás
Konnektoros hibridek
eHybrid 150 / 204 Hatfokozatú eDSG Elsőkerék
GTE 200 / 272 Hatfokozatú eDSG Elsőkerék
Lágyhibridek
1.5 eTSI 85 / 115 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
1.5 eTSI 110 / 150 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
Benzinmotorok
1.5 TSI 85 / 115 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
1.5 TSI 110 / 150 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
2.0 TSI 150 / 204 Hétfokozatú DSG 4MOTION
2.0 TSI (GTI) 195 / 265 Hétfokozatú DSG Elsőkerék
Dízelmotorok
2.0 TDI 85 / 115 Hatfokozatú kézi Elsőkerék
2.0 TDI 110 / 150 Hétfokozatú DSG Elsőkerék

Természetesen ezeket a frissítéseket a kombi változat is megkapja, ám a bemutató rendezvényen sajnos ezzel a modellel kevesebbet tudtunk foglalkozni. A pontos árakra is várni kell még, ám mivel itt csak egy frissítésről van szó, valószínűleg az új Passat, illetve az új Tiguan lépéseinél kisebb mértékű változásra számíthatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.01.25. at 08:51
    Permalink

    A Golf-fos osztály a zongoralakk királya már nem csak belül kívül is látszik majd a por és a karcok rajta igazi címlapfotó autó ez a világító malacorral az élen 🙂 A “gardánybox” meg már majdnem csak azért van hogy rendesen ne férjen el a lábad, igazi díszbxzi megoldásnak van ott. 🙂

Vélemény, hozzászólás?