Jaguar F-Pace – így megy terepre az angol arisztokrácia
Lehullott a lepel a Jaguar szabadidő-autójáról Frankfurtban, íme az F-Pace
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hátsó- és összkerékhajtással, teljes egészében bemutatkozott az F-Pace, a Jaguar első szabadidő-autója.
Az igényes, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű végződéseire 18-22 colos alufelnik kerülhetnek
Bár oldalról már a Frankfurti Autószalon előtt is megmutatta a nyilvánvalóan a Land Rover/Range Rover erőteljes hátszelével fejlesztett első szabadidő-autóját a Jaguar, a teljes megismerhetőséget a kiállításra időzített premier hozta el. Az XE és XF modellekhez hasonlóan sok-sok alumíniumot alkalmazó közös platformra épülő szabadidő-autó 4,73 méteres hosszával és 2,87 méteres tengelytávjával középkategóriásnak számít, már nem a Range Rover Evoque, de még nem is a Range Rover Sport ellenfele. A BMW X5 és a Mercedes GLE vevőiből kíván majd csemegézni, amihez 650 literes csomagterével minden esélye meg is lesz. Meg persze hajtásrendszerével is.
Nem szerény, 4,73 méter hosszú, meredek farú, csomagtere sem szerény, 650 literes. A raktérpadló forgatható szövet/plasztik felületű
Az F-Pace alapverziói csak hátul hajtanak, de még az összkerékhajtásúak is csak nyomatékvesztés esélye esetén adnak nyomatékot az első kerekeknek. Az utastér a Jaguartól manapság megszokott, kellően tágas, kellően modern. A középkonzolra szélesvásznú érintőkijelző került. A 8 fokozatú ZF automataváltó előválasztója itt is forgótárcsa. A fedélzeti elektronika SSD merevlemezes navigációt ad, a fedélzeti wifi 8 készüléket szolgálhat ki.
A műszerblokk egy 8 colos kijelző, a középkonzoli széles érintőpanel 10,2 col átlójú, az automataváltó előválasztója a márkától megszokottan tekerős
A motorok, 2,0 és 3,0 literes benzinesek, illetve dízelek. A belépő a 2,0 literes, 180 lóerős, hátsó és automatikus összkerékhajtással, kézi- és automataváltóval egyaránt kapható gázolajos, a benzines, 240 lóerős 2,0 literes csakis hátsókerékhajtású és automataváltós lehet, míg a 3,0 literesek (a benzines 340-380, a dízel 300 lóerős) esetén az automataváltó és az összkerékhajtás is adott. A legizmosabb verzió 5,1 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, végsebessége 250 km/órában korlátozott.
Igen, panorámatető is lesz hozzá, a nagyobb méretű SUV részint alumínium építésének köszönhetően 1,65 tonnás saját tömeggel startol, ami kedvező
LED fényszóró, távolságtartós tempomat és kulcs nélküli nyitás-indítás természetesen egyaránt szerepel a kínálatban. Utóbbi érdekessége a vízálló, transzpondert tartalmazó Jaguar karkötő, ami kiválthatja az okoskulcsot, s így például úszáshoz, futáshoz is viheti az aktív életmódot támogató szabadidő-autó tulajdonosa.
RX -et inkább a különcök veszik főleg ezzel a női vaginát mintázó első hűtőmaszkkal … XC90-et meg akik egy hatalmas nagy olcsó szabadidő autóra vágynak … jelenleg a legnagyobb a piacon méretbeli közvetlen konkurense a Cadillac Escalade egy X5/6 vagy Ml ,Q7 egy számmal kisebb kategóriának hat mellette .
Szerintem ezt inkább olyan fogja megvenni aki vagy kiábrándult vagy még nem szeretett bele a Német 3as valamelyik aktuális trendi vackába… ” x3/4, GLC,Q5 ” .
Ugyanaz a réteg fogja venni, amelyik az XC90-et vagy a Lexus RX-et. Nem kimondottan a kopaszkigyúrtállatok autója.
Komolyan mondom ki kellene rúgni azt a tervezőt aki ilyen ajtópanelt tervez !!! Mi ez a marhaság hogy az ablak leengedő gomb fent van a panel tetején az ülés állítás pedig a könyöklőnél… szerintük miért van a könyöklő ??? Nem azért , hogy vezetés közben kényelmesebben lehessen haladni… ergó a kezed ott van a könyöklőn ha le akarod engedni az ablakot csak kb 3 cm et mozdítsz rajta… de így felemeled kotorászol nem találod leveszed a szemed az útról … kitekered a csuklód és leengeded… igazán remek ötlet !!!! Manapság szinte minden gyártó beletesz valami hülyeséget az új autójába ami kifogásolható nem értem nem gondolkodnak ??? Hab a tortán , hogy az ülés fűtés és szellőztetés gomb nincs fizikailag kint hanem menüből kell előkotorászni … hurrráááááá
„Így megy terepre az angol arisztokrácia.” Szerintem azt inkább Land Roverrel, Range Roverrel teszik. De még inkább Land Cruiserrel.:)