Jövőre újra láthatunk gyári Volvókat a WTCC-ben
Az első évben két autóval indul a Polestar Cyan Racing
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre eljött a várva várt pillanat és hivatalosan is bejelentették a Volvo hosszú távú WTCC programját. Nem kerülik a forró kását, rögtön a világbajnoki címre mennek.
Végre teljes pompájában a legfrissebb WTCC-s autó, a Volvo S60 Polestar TC1
Elég rosszul titkolta terveit a Volvo, miszerint jövőre negyedik gyári csapatként, újra láthatunk Volvókat a Túraautó Világbajnokságon. A sok kiszivárgott infó és fotó után, végre hivatalosan is bejelentették programjukat. A bejelentés dátuma nem véletlen. 30 éve ezen a napon nyerte meg az akkori ETCC bajnokságot az ikonikus Volvo 240 Turbo, amire most megjelent videójukban is utalnak. Időközben többször is megjelentek a WTCC-ben és folyamatosan aktívak voltak otthoni bajnokságukban az STCC-ben, valamint az ausztrál V8 Supercarsban is, amiket ezután is folytatni szeretnének.
Névváltozáson is átesett a csapat, a Polestar motorsportért felelős csapatát elnevezték Cyan Racingnek. Az ő segítségükkel jöhetett létre, hogy 3 egymás utáni évben is megnyerték a Skandináv Túraautó Bajnokságot.
Tavaly a falkenbergi STCC futamon személyesen is sikerült találkozni a svéd csapattal. Fredrik Ekblom (balra) és Thed Björk (jobbra) a Polestar Cyan Racing tesztpilótái jelenleg is. A Skandináv Bajnokságban egyébként három autóról kettőre csökkentik a számot, valószínű a WTCC program miatt. (Fotók: markrally.com)
Mattias Evensson, a Cyan Racing motorrészlegének vezetője kiemelte: „Nem volt kérdés, hogy a meglévő WTCC versenymotorunk helyett egy Volvo motorra építünk. A Volvo motorok alkalmasak versenyzésre, rendelkeznek a szükséges teljesítménnyel, fejlettséggel és megbízhatósággal, ahogy azt már bizonyítottak az STCC-ben, a V8 Supercarsban és a WTCC-ben. A Drive-E motor egy tökéletes példa erre. Sok fejlesztési tapasztalatot tudunk hasznosítani korábbi versenyprogramjainkból és az utcai autók fejlesztéséből is.”
A Mantorp Parkban tesztelték először élesben a TC1-es Volvót. Fejlesztésekor dobták kész WTCC-motorjukat és új fejlesztésébe kezdtek, minek alapjául Volvo motor szolgált
Az első hivatalos fotókon még feketében láthattuk az új S60 TC1-et. Első, tanulóévükben kettő autóval, később már többel terveznek indulni
A Polestar kiemelte, hogy az első év a tanulásról fog szólni, 2017-ben már a dobogót célozzák meg, később pedig szeretnének a világbajnoki címért harcba szállni. Ez a hozzáállás mindenképp szimpatikusabb, mint a Citroën egyenuralma. A svéd csapat elmondása szerint ez a valaha volt legnagyobb kihívásuk, hisz a Citroën rengeteg rangos bajnoki címet tudhat maga mögött, azonban pont ez inspirálta őket. Szerencsére a franciák „betörése” a világbajnokságra nem hogy elijeszti, hanem vonzza a gyártókat. Jó lenne, ha valaki felforgatná a WTCC-ben most uralkodó állóvizet!