Kiskapuval az Uber helyére Budapesten
Az Uber helyett kínál hasonló megoldást a Car4You
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Uberhez hasonló szolgáltatást kínál a Car4You. A lényeg ugyanaz, egy sofőr egy autóval elviszi az utast, ahová kéri. Viszont két külön szolgáltatásért fizet, kevesebbet, mintha taxizna!
A Car4You alkalmazás egyszerű, pillanatok alatt hívhatjuk a fuvart, egyelőre csak Budapesten és Pest megyében működik, ahogy az a nyitóképről már egyértelmű
Az Uber mizéria végül lezárult hazánkban is, kénytelen volt kivonulni, így a vállalat sofőrei is új munkaadó után nézhettek. Nekik, illetve az Ubert és ahhoz hasonló szolgáltatásokat használóknak nyújthat megoldást a Car4You. Legalábbis egészen addig, amíg ebben a formában működhet. Egyelőre viszont működik, legális és jogilag kikezdhetetlen keretek között. A Car4You egészen friss, szeptember közepe óta fut és nagyjából azon az ötleten alapszik, amin az Uber: alkalmazáson keresztül történő személyszállító szolgáltatás rendelését nyújtja, de egy kisebb csavarral.
Autót, sofőrt és a kettőt együtt is bérelhetünk, ez utóbbi lehetőség a csavar az Uberhez képest. A két szolgáltatást külön számlázzák, a NAV egyelőre nem tud belekötni. A fővárosból az elővárosi részre közel kétezer forint különbséggel szállítana a Car4You a taxihoz képest, természetesen előbbi a kedvezőbb
A rendszer hátterében az alkalmazást használó papíron nem személyszállítót vagy taxi szolgáltatást végző sofőrt rendel, hanem autót bérel sofőrrel együtt. A spanyolviasz lényegében ennyi, kizárólag applikáción keresztül érhető el és a fuvar megrendelése előtt fix árat kalkulál az útért. Az árak egyelőre a legkedvezőbbek a piacon: az utas 450 forint kiszállási díjat fizet, majd kilométerenként 140 forintot az autó bérléséért, valamint kilométerenként 70 forintot a sofőr bérléséért. Így 210 forint a viteldíj, ami viszont mindenképp komoly különbség, hogy ez nem változik. Hétköznap, hétvégén, ünnepnapokon ugyanazok az árak érvényesek, nincs az Uberhez hasonló szorzó, ami a területekre leosztva, a pillanatnyi kereslethez igazítaná a viteldíjat.
A Car4You sofőrök is egyszerű alkalmazáson keresztül látják a beérkező megrendeléseket, a rendszer nagyjából ugyanaz, fogadhatja vagy elutasíthatja a fuvart. A 450 forintos kiszállásí díj mellett összesen 210 forint kilométerenként a Car4You fuvar, ezzel elég kedvező árakat képes biztosítani a nemrég indult, taxis tarifákkal dolgozó Taxify-hoz képest is.
Ugyanakkor sofőrszolgálatként és autókölcsönzőként is működik a Car4You, valamint a sofőrök is a külsős flottákból válogatott autókkal dolgoznak. A szolgáltatás weboldala szerint 2-3 éves autókból tevődik össze a flotta, ez a sajtótájékoztató idejére már 4-5-re nőtt, ami a delegált Renault Megane kombi és Laguna esetében már reálisabbnak tűnik. Több megoldásra váró, illetve zavaros részlet van egyelőre a Car4You körül, az Android, illetve iOS alkalmazás még nagyon friss, így a hibalehetőség is rengeteg benne.
4-5 éves jó állapotú autókat adnak bérbe, a sofőrök is a bérautókkal fuvaroznak
Google térkép alapján számítja a fuvar érkezésének idejét, viszont az nem képes a pillanatnyi forgalmat figyelembe venni, így - főleg a belvárosi fuvarok esetében – valótlan, sokszor a sofőrök által teljesíthetetlen kiszállási időt ad meg. Az úti cél megadásánál csupán két köztes megálló kérhető, valamint plusz költséget, mint például reptéri behajtást nem tud kalkulálni. Viszont a fizetés történhet online a fuvar végeztével, valamint készpénzzel is, amiről az egyéni vállalkozóként dolgozó sofőrök számlát is kiállítanak. Bevallásuk szerint az elmúlt picit több mint egy hónapban személyenként is több NAV ellenőrzésen is túlestek, de problémát eddig nem találtak senkinél. Kérdéses, milyen irányban változnak majd a törvények, vagy változnak-e egyáltalán. Hogy a taxisok mit szólnak majd az új budapesti Uberhez? Egyelőre nem tudni, de várható a visszhang, amint fellendül a Car4You iránti kereslet.
Hiénák majd most az autóbérlés ellen fognak tüntetni ? Fura egyébként , hogy mikor egy taxi üresen megy utas nélkül úgy száguldozik mint a rosseb … ha meg utas meg vele dudálni kell neki hogy menjen gyorsabban mert 40 el vánszorog … Gyökérfejek nem hogy a szolgáltatásuk színvonalával versenyeznének a piacon inkább elmennek demonstrálni …