Kiszivárgott néhány kép a Toyota új villanyautójáról!

Ismét a szabadalmi hivatalból érkeztek idő előtt képek

Ezúttal Ausztráliából érkeztek a képek, amelyeken egyértelműen a tavaly bemutatott Toyota Small SU EV Concept szériaváltozata látható, néhány új stílusjeggyel megspékelve.

Tavaly év végén a bZ termékcsalád sokszínűségét bizonyítva Akio Toyoda elnök egyszerre mutatott be 15 elektromos és elektrifikált koncepcióautót. Ezek között volt egy városi crossover, a Small SU EV, amely most, majdnem egy évvel később, apró változtatásokkal az ausztrál szabadalmi hivataltól kiszivárgott grafikákon is feltűnt, ami azt valószínűsíti, hogy a sorozatgyártásra kész szériaváltozatára sem kell sokat várni. Az Ausztrál Szabadalmi Hivataltól (Australia IP) származó rajzokon látható autó a tanulmányétól eltérő első lökhárítóval rendelkezik, a légbeömlő méhsejtmintázatú rácsot és integrált ködlámpákat kapott. Ez eltér a koncepció alumínium hatású betétjétől és kis légbeömlőitől, a lökhárító többi része viszont teljesen azonosnak tűnik.
Hirdetés

A szokatlanul nagyméretű hűtőrács arra utalhat, hogy a kocsi orrában egy benzinmotor is helyet kapott az elektromos hajtás mellett, és ezt az elméletet látszik alátámasztani az a tény is, hogy a hátsó sárvédőkön mindkét oldalon található egy-egy kis fedél. Az egyik valószínűleg a benzintartály nyílását, a másik pedig az akkumulátor töltőcsatlakozóját rejti. Persze az is lehet, hogy a végleges változaton már csak egyetlen oldalon lesz kihajtható fedél, mégpedig az akkumulátor csatlakozója számára. Kipufogóvég nem látható az autó hátulján, bár ez nem döntő, mivel a hibrid autókon gyakran a lökhárító mögé rejtik azokat.
Hirdetés
A pletykák szerint a modell a Toyota hamarosan megjelenő E3 architektúrájára épülhet, ami a GA-C (Corolla, C-HR stb.) és az eTNGA (bZ4x) platformok elemeiből van összeállítva, így kompatibilis a konnektoros hibrid hajtásláncokkal is. Állítólag erre az architektúrára épül majd a 2023-ban érkező ötödik generációs Prius is. A kiszivárgott képeken látható kis crossover tagadhatatlan hasonlóságot mutat a C-HR merész formanyelvével, így még azt sem zárhatjuk ki, hogy az újdonság a jelenlegi sikermodell utódja lesz. A mindig jól értesült japán Best Car Web is ezt a lehetőséget tartja a legvalószínűbbnek, hozzátéve, hogy az 1,2 literes turbós alapmotor valószínűleg eltűnik majd a kínálatból, átadva a helyét a Toyota 5. generációs hibrid hajtásában szolgáló, kétliteres, Atkinson-ciklusú négyhengeres szívómotornak.
Hirdetés
A Best Car Web szerint az új kompakt crossover-kupé 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,57 méter magas lesz, 2,7 méteres tengelytávval, ami megoldhatná a 4,39 méter hosszú és 2,64 méteres tengelytávú jelenlegi C-HR egyetlen komoly hibáját, a szűkös hátsó utasteret. A kiszivárgott grafikákon látható autónak főleg a hátsó szélvédő-kialakítása emlékeztet a C-HR-re, de a C-oszlopai más szögben állnak: már nem párhuzamosak az A-oszloppal, vélhetően azért, hogy az apró, lőrésszerű hátsó ablakok nagyobbak lehessenek. Persze az sem zárható ki, hogy a Small SU EV sorozatgyártású változata nem is a második generációs C-HR lesz, hanem inkább a Yaris Cross és a C-HR közötti űrt fogja majd betölteni tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtásláncokkal.
Forrás: Smarter Média
Fotók: CarsCoops, Australia I
P
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?