Közúti teszten a Toyota szilárdtest-akkumulátora
Éles helyzetben is próbára tették a szilárdtest-akkumulátoros Toyota prototÃpust
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas előrelépést jelenthet a villanyautók hatótávolságában és töltési sebességében a japán gyártó legújabb innovációja. A szilárdtest akkumulátor sorozatgyártásba kerülése egyre közeledik.
ElsÅ‘ként a Subaruval közösen fejlesztett kompakt SUV érkezik, ez elvileg a tavasszal bemutatott bZ4X tanulmányautóhoz fog hasonlÃtani.
Abban még lÃtium-ion akkumulátor lesz, de a cég jó úton halad az akkucsomagok következÅ‘, szilárdtest-technológiájú változatának tökéletesÃtése felé. Ez a technológia nem csak energiasűrűségben és töltési sebességben jelentene nagy elÅ‘relépést, hanem gyártási költségek tekintetében is. Nemrég Tokió utcáin egy elektromos hajtású Toyota prototÃpust filmeztek le mozgás közben, amiben jó eséllyel ilyen akkucsomag rejtÅ‘zik. Néhány hete jelentette be Maeda Masahiko technológiai fÅ‘igazgató egy online sajtótájékoztatón, hogy több hónapja használnak tesztpályán egy ilyen akkucsomagos prototÃpust adatgyűjtésre. Tacsimoto Siró, a Toyota mobilitási kommunikációért felelÅ‘s alelnöke a The Drive-nak elárulta: "ezen adatok alapján folytattuk a fejlesztéseket, végül idén augusztusban megszereztük az engedélyeket a szilárdtest akkumulátorokkal felszerelt járműveink közúti tesztelésére." A technológia lényege, hogy a jelenleg használt folyékony elektrolitokat szilárd anyagra cserélik az akkumulátorban, hogy a gyúlékonyság csökkentésével a jelenleginél szélesebb hÅ‘mérséklet-ablakban tudjanak működni. Ez pedig lehetÅ‘vé teszi, hogy több energiát tudjanak leadni és sokkal gyorsabban töltÅ‘djenek a lÃtium-ion akkumulátoroknál.