A Mach-E sikerei után nem meglepő, hogy többet szán a Ford a villanyautói fejlesztésére, ám lehet, hogy egy teljesen új megközelítéssel folytatják innentől
A villanyautós hangok már régóta fújják, hogy a nagyobb gyártóknak is alkalmazkodniuk kell a modern piaci helyzethez, és egy új üzleti modellel kell próbálkozzanak. Ennek részeként gyakran szóba kerül az is, hogy az adott gyártó villanyautós részlegét a külsős befektetők számára szimpatikusabban kellene tálalni, mondjuk saját, különálló márkanév alatt. A pletykák szerint a Ford éppen erre készül: 20 milliárd dollárral növelné az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésére szánt - korábban 30 milliárd dolláros - keretet, és saját leányvállalatot alapítana a tisztán villanyhajtotta modelleknek. Nem titok az sem, hogy új cégükkel a Tesla sikereiből és hibáiból igyekeznének tanulni.
A Bloomberg beszámolója szerint ráadásul az egész mögött - a Ford elnöke mellett - egy volt Tesla-alkalmazott, Doug Field áll, aki eredetileg az Apple miatt hagyta el a Teslát, majd onnan igazolt át a Fordhoz. Mindezt azért érdemes némi tartózkodással fogadni, a beszámolóban megszólaló alkalmazottak ugyanis névtelenségüket kérték, a Ford hivatalos sajtó-szóvivői pedig sem alátámasztani, sem pedig megcáfolni nem tudták a cikkben szereplő állításokat. Logikusnak tűnik viszont az összkép a Ford villanyautós sikereit elnézve, ráadásul Jim Farley, a Ford elnöke rendszeresen dicséri Elon Musk és összességében a Tesla üzleti és marketingfogásait.