Külön villanyautó-márkát hozna létre a Ford?

A Tesla sikerei láttán saját márkában gondolkozik elektromos járműveinek a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Tesla számait és eredményeit mérlegelve állítólag a Ford is változtat villanyautó-stratégiáján: 20 milliárd dollárból kezdenének tisztán elektromos leányvállalatba a Bloomberg beszámolója szerint.

A villanyautós hangok már régóta fújják, hogy a nagyobb gyártóknak is alkalmazkodniuk kell a modern piaci helyzethez, és egy új üzleti modellel kell próbálkozzanak. Ennek részeként gyakran szóba kerül az is, hogy az adott gyártó villanyautós részlegét a külsős befektetők számára szimpatikusabban kellene tálalni, mondjuk saját, különálló márkanév alatt. A pletykák szerint a Ford éppen erre készül: 20 milliárd dollárral növelné az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésére szánt - korábban 30 milliárd dolláros - keretet, és saját leányvállalatot alapítana a tisztán villanyhajtotta modelleknek. Nem titok az sem, hogy új cégükkel a Tesla sikereiből és hibáiból igyekeznének tanulni.
Hirdetés
A Bloomberg beszámolója szerint ráadásul az egész mögött - a Ford elnöke mellett - egy volt Tesla-alkalmazott, Doug Field áll, aki eredetileg az Apple miatt hagyta el a Teslát, majd onnan igazolt át a Fordhoz. Mindezt azért érdemes némi tartózkodással fogadni, a beszámolóban megszólaló alkalmazottak ugyanis névtelenségüket kérték, a Ford hivatalos sajtó-szóvivői pedig sem alátámasztani, sem pedig megcáfolni nem tudták a cikkben szereplő állításokat. Logikusnak tűnik viszont az összkép a Ford villanyautós sikereit elnézve, ráadásul Jim Farley, a Ford elnöke rendszeresen dicséri Elon Musk és összességében a Tesla üzleti és marketingfogásait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?