Majdnem (f)elszálltunk
Mercedes-Benz Star Experience 2010, Jakabszállás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkba látogatott a Mercedes-Benz Star Experience roadshow, a következő modellekkel: a C 350, E 220 CDI Cabrio, E 500 Coupé, SLK 350, S 400 Hybrid, SL 500, ML 63 AMG, G 500 és SLS AMG.
Besssy és a rendezvény sztárja
Indulnak a sajtós meghívottak. Mindenki talált magának kedvére való Mercedest a felsorakoztatott kínálatban
A legjobbat vagy semmit! - hangzott el a Daimler-féle filozófia
Váltás, ülhetünk az S 400 Hybridbe!
Az elegancia netovábbja, kifinomult részletek a hybridben
Az S 400 Hybrid új modulrendszerének alapelemei a kompakt, erős villanymotor, a hozzá tartozó teljesítmény-elektronika és a nagykapacitású lítiumion-akkumulátor, de magában foglalja a start-stop automatikát vagy a fékezési energia visszanyerést is. A V6-os benzinmotorhoz állandó mágneses villanymotor és a hibridmodult magába foglaló, hétfokozatú 7G-TRONIC automata sebességváltó, fejlett vezérlő elektronika, feszültség-átalakító, valamint nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor tartozik. Lassításkor generátorként működik a villanymotor, és a fékrendszerrel együttműködve visszanyeri a fékezési energia egy részét. Ezt a motorházban elhelyezett, a hagyományos nikkel-fém hibrid technológiához képest kisebb méretű, de nagyobb teljesítményű lítiumion-akkumulátor tárolja és bocsátja vissza később a rendszerbe – s mivel a motorházban helyezték el, nem csökkenti sem az utastér, sem a csomagtartó méreteit.
Másik kedvencünk persze a roadshow sztárja, az SLS AMG, amelyből meglehetősen magas ára ellenére már öt gazdára lelt nálunk. Az év végéig még egyszer ennyit szeretnének eladni. Bizonyosan nem lesz köztünk olyan, akinek nem dobban majd meg a szíve, ha az SLS-ben ül, bocsátották előre.
Legapróbb részleteiben is igen megkapó az új sirályszárnyas...
Így is van, brutálisan erős volt! Bizonyosan emlékezni fogok erre a próbakörre még akkor is, amikor a nyugdíjasklubban az autós kártya sokadik variánsával ütjük majd el az időt: 571 lóerő, amely az egyenesben még háromnegyed gázon is soknak tűnt. „Toljad még, legfeljebb elszállunk a fűbe”, bíztat a kísérőm, de ekkor már vészesen közeleg a pálya vége, nem akarok elszállni, s éppenséggel fel sem. Levezetésképp szlalomozunk egyet.
... de az igazi énje a pályán bújik ki
Toljad még, legfeljebb elszállunk a fűbe! - bíztatott a kísérőm
Páratlan múltidéző formája, műszaki arzenálja azonban persze nekem is kivívta a csodálatomat. Térvázas, szárnyas ajtós alumíniumkarosszéria, AMG 6,3 literes V8-as első középmotor, 571 lóerős csúcsteljesítménnyel és szárazkarteres kenéssel, a hátsó futóművel egybeépített (Transaxle) hétfokozatú, duplakuplungos váltómű, és sportfutómű, alumínium kettős keresztlengőkarok. A megalkuvást nem ismerő sportautó-koncepciónak felel meg az eszmenyi, 47:53-es súlyelosztás az első és a hátsó tengely között, illetve az alacsony súlyponthelyzet is. Az új Mercedes-Benz SLS AMG letisztult, markáns designt, kiemelkedő dinamikát, valamint a Mercedesre jellemző mindennapi alkalmasságot es biztonságot kínál – a sajtóanyag szerint.
A Mercedes technikai és biztonsági arzenáljának bemutatója
Aztán őrült mutatvány következett, 100-as tempónál hirtelen jobbra kapja vezetőnk a kormányt és próbálja ESP nélkül az autót a pályán tartani, sikerrel. Következő körben már 120-nál tolunk egy hasonlót, de meglepetésképp balra, igaz már ESP-vel. A fényképezőgép majd kirepült közben a kezemből, de az előzőhöz képest nagyjából egyharmad idő alatt stabilizáltuk a járművet, amely irányítható maradt. Közben az elektronika felhúzta az ablakokat, úgy hogy kis rést hagyott arra az esetre, ha a légzsákok felfújódnának, és előfeszítette az öveket is. A technika segítsége egy átlagos vezetőnél az életet jelentheti, hiszen uralni tudja az autót, de azért még így is durva volt. Hamar telt el ez a nap is, egy nagyon érdekes helyszínen. A jakabszállási repülőtér ugyanis alig pár percnyire található a Kecskeméten épülő Mercedes gyártól, ahol ugyanilyen embléma alatt egészen másról és máshoz szóló autók készülnek majd.