Már 75 millió Opel készült, mutatjuk a jubileumi példányt

Idén 160 éves az Opel, már 75 millió autót gyártottak

A jubileumok évét ünnepelheti az Opel, a márka 160 éves és a Corsa 40 éves évfordulója mellé megérkezett 75 milliomodik autójuk is, ami egyszerre konnektoros, egyszerre sportos.


Hirdetés
A bevezetőben említett jubileumokra is rá tud még tenni az Opel, ugyanis az Opel eisenachi gyára is 30 éves épp. Ráadásul ott készült el a 75 milliomodik autó, ami az Opel új, elektrifikált és sportos GSe sorozatának legújabb tagja, egy Grandland GSe,
Hirdetés
"75 millió Opel – igazi mérföldkő ez a márka történelmében. A nagy gyártási darabszám azt is kiválóan példázza, miként töltött be az Opel vezető szerepet fontos műszaki megoldások elérhetővé tételében az elmúlt években. Ugyanakkor a jövőbe is mutat: az Opel újradefiniálja a mobilitást, hiszen célja teljesen elektromos márkává válni az európai piacon 2028-ra, környezettudatos, biztonságos, gazdaságos és élvezetesen vezethető autókkal. Új, villamosított hajtású GSe modelljeink egy újabb lépést jelentenek ebbe az irányba." – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.A jubileumi Grandland GSe hajtásláncában az 1,6-os turbós benzinmotor mellett két villanymotor dolgozik, - tengelyenként egy-egy - kombinált rendszerteljesítményük 221 kW/300 LE, az előzetes WLTP fogyasztási érték mindössze 1,3 l/100 km. Összkerékhajtásával a Grandland GSe 100-ra gyorsulási értéke 6,1 másodperc, 235 km/órás végsebessége mellett talán még fontosabb, hogy 135 km/órás tempóig elektromos hajtásra is képes. Az Astra GSe verzióihoz (ötajtós és kombi) hasonlóan a Grandland GSe
Hirdetés
Az Astra GSe változataihoz hasonlóan, a Grandland GSe is kiemelkedően dinamikus és élvezetesen vezethető, amelynek kulcsa az egyedi futómű- és kormány-beállítás, a feszesebb rugózás, valamint a KONI FSD technikáját használó lengéscsillapító rendszer (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás), amelynél más-más csillapítási karakterisztika tartozik a dinamikus vezetési jellemzőkhöz, illetve a kényelemhez. Az új Grandland GSe így hoz úttörő technológiákat a kompaktok kategóriájába, miközben kiváló vezetési élményt és takarékos, tiszta üzemet kínál.
Gyártási mérföldkövek: ez első milliótól a 75 milliomodik Opelig
Bár a kezdetben varrógépeket, majd kerékpárokat, autókat is gyártó Opel autógyártóként "csak" 120 éves múltra tekinthet vissza, talán még jelentősebb, hogy már 1940-ben elkészült az egymilliomodik autója: egy Kapitän, önhordó karosszériával és független első felfüggesztéssel, ebből (és az alacsony tömegből) adódóan pedig kiváló vezethetőséggel és alacsony fogyasztással. A kétmilliomodik villámos autó 1956-ban érkezett, és szintén egy Kapitän volt. Ebben az időben ekkora gyártási darabszámmal, a német márkák mezőnyében kizárólag az Opel büszkélkedhetett. Ennek megfelelően az ünnepi példány is különleges volt: a krémfehér autó valamennyi eredetileg krómozott alkatrészét 24 karátos aranybevonat díszítette.
Hirdetés

Aztán gyorsan jöttek az újabb milliók. A gyártás sebességének növekedése nem csak a motorizáció gyors fejlődésének eredménye volt, de a technológiai haladásé is. Mindössze 15 évvel később, 1971-ben már a tízmilliomodik Opel - egy Rekord C Caravan - is elkészült Rüsselsheim-ban. A márka ismét rendhagyóan ünnepelt. Az ünnepi modell gyártásának napján készült autókból egyet-egyet azon tartományok miniszterelnökeinek adományozott, ahol akkoriban gyárai működtek: Hesse (Rüsselsheim), Észak-Rajna-Vesztfália (Bochum) és Rajna-vidék-Pfalz (Kaiserslautern). 1983-ban egy ezüstszürke Senator CD volt a 20 milliomodik, és még ugyanabban az évtizedben a 25 milliomodik Opel is elkészült (egy Omega A Caravan) szintén a cég központi üzemében, Rüsselsheim városában. Az Omega a márka csúcsmodellje volt a 80-as évek közepétől a korai 2000-esekig, ugyanakkor a Corsa, majd a Kadett utódjaként színre lépő Astra szintén milliós eladásokkal büszkélkedhet. 1991 és 1997 között - már a német újraegyesítés után - hozzávetőlegesen 4,13 millió Astra F készült, így ma is ez a sorozat az Opel valaha gyártott legnagyobb darabszámú és legsikeresebb sorozata is egyben. Az 50 milliomodik Opel újfent egy (ezüstszínű lépcsőshátú) Omega volt, 1999 decemberében. Most eljött egy újabb fontos állomás, a 75 milliomodik Opel: az új Grandland GSe tökéletes példája annak, hogyan egyeztethető össze a sportos vezetési élmény a felelősségtudattal. Ezzel az autóval, és az általa megtestesített vezetési élménnyel az Opel a jövő mobilitása felé mutat. Az már ma is biztos, hogy a cég következő hasonló gyártási évfordulóin előbb egy lokálisan emissziómentes működésű, majd pedig egy tisztán elektromos üzemű modellcsaládból kerül majd ki az ünnepi példány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?