Már egymilliónál tart a Mazda CX-5

Egymilliót gyártott a Mazda a CX-5-ösből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig három év alatt egymillió példányt gyártott le a Mazda kompakt crossoverjéből, a CX-5-ösből.


A CX-5-össel tette rendbe kínálatát a Mazda; a kicsit túl nagy CX-7 után pont becélozták a kompakt crossover szegmens közepét. A 2011-ben bemutatott és Európában 2012 első félévétől árult típus tavaly felfrissült, idén meg már a legújabb változatát teszteltük. A CX-5 volt a Mazda első Skyactiv technológiás és a Kodo dizájn szerint megformált modellje, így nem kevés múlott a sikerén. A japánok köszönik, eddig bejött. A globális, azaz Hiroshimán kívül Kínában, Oroszországban, Malajziában és Vietnamban is gyártott modellből már igazából április végére elkészült az egymilliomodik példány.
Hirdetés


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Azért ne adasd ki bőrkötésben ezeket a gondolatokat. Súlyos csalódás lenne. Tudod miért? Mert ha nem lenne hülyeség a meggyőződésed, akkor az SUV, SAV és egyéb hasonló kategóriák nem tarolnának. De éppen felívelőben vannak az eladások, míg a kombiké éppen csökken.
    A véleményedet, miszerint neked a kombi jobb, természetesen elfogadom, nekem is kombim van. De a többi az marhaság.

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Én 3 dolog miatt gondoltam a CX5-re, jobb rálátás az útra, túrákhoz (bár nem erdőjáráshoz), személyautóval való ütközésnél nagyobb védettség, 19″-t biztosan nem választanám…

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Én egyértelműen Mazda6 párti vagyok, abból is kombi. Sokkal praktikusabb, mint az egyterűek/crossover-ek/SUV-k, több a pakolóhely is és alacsonyabb, így sokkal kedvezőbb a fogyasztása. Ha nem valami eszement 19″ felnivel választod, akkor nem is rossz a komfort és a magyar utakat is bírja.
    A CX5 is szép, bár számomra egy értelmetlen kategória (tudom, most majd jönnek azzal, hogy időseknek könnyebb beülni, meg 4 kerék hajtás, magasabb hasmagasság stb) de az ilyen autók sem terepjárónak nem jók, sem hajó/jetski vontatásra (ahhoz kell egy kapcsolható 4X4 difizárral, felezővel) télen meg annyival nem ad többet, hogy ezért egész évben hordozzam a többletsúlyát minden hátrányos következményével együtt.

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Szerintem sincs gond, a 6 és 3 mazdákkal, a fentire viszont több panaszt hallottam, egyik az volt, miszerint 200 km/h körül a kormányzás bizonytalanná válik!! Nem semmi gond.

  • 2017.10.28. at 17:32
    Permalink

    Jó női autó: minden járdaszegélyen ámegy. (Nemcsak mert piros!:)
    Komolyan, az ilyen kategóriában már több nő vezet, mint férfi. Ergo ez is “hosszabbít” valamit, de még gondolkodnom kell, hogy mit is? 😉
    Számomra kissé elrettentő lettez a nemek közti eltolódás, így én is dilemmában vagyok a vásárlással ffiként!

Vélemény, hozzászólás?