Már itthon is kapható a Peugeot 508 PSE, mutatjuk az adatait!
Sikereit egy igazán erős modellel ünnepli a Peugeot - itthon az 508 PSE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akármennyire nem sírjuk vissza a tavalyi évet, a Peugeot végül egész jó számokkal zárta azt, idén sem panaszkodhatnak, felfelé terjeszkednek.
Új csúcsmodellt hozott a Peugeot, az 508 PSE 360 lóerős, 5,2 másodperces 100-es sprintet tud, hazánkban - egyelőre - zöld rendszámot is kap 42 kilométeres elektromos üzeme miatt
Nem ebből fognak élni, a hétülésesek viszont kellően húzzák a Peugeot eladásait, a PSE előtt/mögött pedig lehet nyálat csorgatni
a márka ügyesen mozdította önmagát a prémium szegmens felé, autóinak 32%-a ma már a gazdag GT-Line felszereltséggel talál gazdára, a konnektorosoknál ez az arány 42%.
Nem csak személyautóból, kishaszonjárműből is kínálnak elektromosat, a Rifter/Partner pároson túl az Expert/Traveller méretosztályban is, jövőre pedig érkezik az e-Boxer. De még idén befut a márka új emblémáját elsőként viselő új 308, jövő év elején annak kombi (SW) verziója), majd 2023-ban érkezik még egy kivitel, ezt még fotón is csak leplezve láthattuk, talán egy kupélimuzint várhatunk. Az új 308-as a plug-in hybrid mellett már lágy hibridként kapja majd az 1.2 PureTech motort is, majd 2022/2023 magasságában érkeznek a Peugeot plug-in hybrid modelljeinek nagyobb akkus kivitelei is, ezek már 80 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtetnek majd. A hosszabb távú jövő pedig "elektrifikáció 2.0" néven a már teljesen villanyautó platform, amivel még jobb hatótávokat ígérnek majd, tisztán elektromos üzemmel.
Két év múlva nagyobb kapacitású akkumulátoros plug-in hybrideket is hoz a Peugeot, de a villanyautóknál is nagyon jelentős kapacitásbővítést ígér
Fontos a Peugeot-nál az autósport, 1895-ben a márka autója nyerte az első időméréses autóversenyt
Ami viszont már most itt van, az a Peugeot Sport Engineered, ami a márka új, fenntartható sportosságot ígérő vonala, elsőként az 508 PSE által. Itt a 200 lóerős 1.6 PureTech benzinmotorhoz az e-EAT8 váltóval elöl egy 110, hátul pedig egy 113 lóerős villanymotor csatlakozik. Az összteljesítmény (feltöltött hibrid akkuval) 360 lóerő, ami 5,2 másodperces 0-100-as sprintet tud adni az első-hátsó hajtással. Az összkerékhajtás havas úton is jól jöhet, már csak azért is, mert SW, azaz kombi karosszériával is elérhető a 42 kilométernyi elektromos hatótávot is ígérő PSE. Alapból is elképesztően jól felszerelt, opcióként 7,4 kW-os (32 amperes, 1 fázisú) fedélzeti töltő, panorámatető és fűthető szélvédő kérhető például, de a lényeg, az elöl 24, hátul 12 mm-rel szélesített nyomtáv, az egyedi, 20 colos felnikészlet a Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal, a karosszéria enyhe ültetése, az aerodinamikai elemek például mind járnak hozzá, ahogyan a 380 mm-es féktárcsák is.
Felármentesen kérhető a kryptonite zöld kiegészítők elhagyása, de nem érdemes, a PSE ezekkel néz ki jól
Élőben is tetszetős, nem versenyautó, hanem akár némán suhanó, de akár rettentő gyors utazóautó