Már látható a legújabb Skoda beltere és műszerfala

Modern nappalikat idéz a vadonatúj Skoda Enyaq beltere

Szokása szerint csepegteti legújabb modelljéről az információkat a Skoda. Ezúttal az új Enyaq belterét láthatjuk - videón és gyári skiccen.

Februárban publikálta a Skoda, hogy Enyaq néven érkezik az első MEB platformos modellje, ami rögtön egy SUV lesz, ráadásul akár 7 üléssel, így hazánkban akár a nagycsaládosok és a villanyautók kedvezményét is élvezhetné, már ha lenne mindkettő a majdani piacra lépéskor. Májusban aztán gyári, de még erősen álcázott autókat mutató fotókon láthattuk az új SUV-t, kiderült az is, hogy 5 különböző hajtáslánc/akkumulátor kombinációval érkezik, majd bő egy hete az is, hogy az iskolakezdés napját, azaz szeptember elsejét fogja feldobni a Skoda az Enyaq bemutatkozásával. A premier a márka szokásai szerint Prágában lesz, ha addig nem zordul a pandémiás helyzet, mi is ott leszünk.
Hirdetés
Most pedig a Norbert Weber, a Skoda belterekért felelős dizájnigazgatója mutatja be a modern nappalikat idéző enteriőr részleteit és ütőkártyáit az alábbi videóban. A formavilág kevéssé meglepő módon az új Octaviával megismert: a műszerfal vonalai az ajtókon is folytatódnak, a középső kijelző, illetve annak környezete pedig a hűtőmaszk vonalaira rímel. Az anyagokat otthonosságot sugárzóan puhának mondják. A hosszú tengelytáv és az elektromos hajtással az alapból is hátsó, opciósan összkerékhajtás ellenére is elhagyható kardánalagút következtében a beltér még a hasonló hosszúságú Octaviáénál is tágasabb lesz. A műszerfal az ismerős több szintű dizájnt kapja, a beltér pedig dizájn- és extracsomagokkal, valamint néhány extra külön rendelhetőségével lesz személyre szabható.
Hirdetés
Az elektromos hajtás és a kardánalagút hiánya a megszokottnál is több középső tárolót és óriási hátsó lábteret tesz lehetővé a gyári információk szerint, a csomagtér alapból 585 literes lesz, pedig az akkumulátorok sem szerények, az Enyaq 500 kilométeres hatótávú verzióval is elérhető lesz. A középkonzoli kijelző egy kisebb laptopot idéz: 13 colos, ráadásul az egyelőre csak prémiummodelleknél megszokott virtuális valóság funkciókat is hoz. A beltér nem csak futurisztikusnak, hanem az autó egészéhez hasonlóan környezetbarátnak, akarom mondani a környezetet a megszokottnál kevésbé terhelőnek ígérkezik, hiszen számos ponton újrahasznosított anyagokat is hoz. Az üléskárpitok anyagai 40 százalékban természetes szövetek, 60 százalékban pedig PET palackokból készített poliészterek. Ezek a kárpitok (ahogyan azt például a BMW i3-nál, vagy a tavaly megújult Renault Zoénál megszokhattuk) megjelenésükkel és tapintásukkal is nagyon egyediek és barátságosak. Aki bőrkárpitos verziót rendel, annak is örülhet, hogy a bőrök cserzéséhez nem vegyi anyagokat, hanem olívát használnak. A Skodát ismerve a szeptember 1-i debütálásig további csemegék is várhatók az Enyaq kapcsán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?