Már öt európai országban jelen vannak a NIO akkucserélő pontjai

Komolyan gondolja a NIO az európai terjeszkedést, az Amszterdam-München táv sem jelent már gondot

A NIO vette leginkább komolyan a cserélhető akkumulátorok ötletét a villanyautókra való átállás terén, és milyen jól tették: úgy tűnik, valóban működőképes megoldás.

Harminc fölé emelkedett a NIO akkucserepontjainak száma Európában, melyek öt különböző országban találhatók. Szép fejlődés ez, de láthatjuk azt is, mi lenne a cél: a cég összes többi ilyen állomása, 2187 db (!) mind Kínában van. Addig még hosszú az út, viszont már most is értékelendő, hogy a NIO ezzel próbálkozik, gyakorlatilag Európában egyedüliként. Pedig a villanyautók egyik legnagyobb problémáját, a hosszú töltési időket nagyon jól ki lehet küszöbölni azzal, hogy egy-egy akkucsereponton mindössze néhány perc alatt új, teljesen feltöltött telepre cserélhető az energiaforrás.
Hirdetés
Biztos, hogy működik a NIO elképzelése, még ha más gyártó nem is indult el ezen az úton: majdnem 33 milliószor cseréltek már akkumulátort a NIO-tulajok, napi átlagban 60 ezernél is többször. A harminc európai cserepontot két új állomás megnyitásával érték el Malmöben és Arlandastadban Svédországban, mindkettő a harmadik generációs technológiával van felszerelve, ami napi 408 akkucserét és 21 telep tárolását teszi lehetővé. A NIO cserepontjai Nyugat-Európában vannak elhelyezve, a cég elmondása szerint könnyedén beutazható például a Hamburg-Oslo vagy az Amszterdam-München táv ezek segítségével. A cég európai terjeszkedésének másik fontos mérföldköve a tavaly Biatorbágyon megnyílt gyáruk, ami pont az akkucserepontok gyártásával, szervizelésével és utógondozásával foglalkozik. Emellett magas hozzáadott értékű tevékenységet is folytatnak, hiszen kutatás-fejlesztési részlegük is működik itt. De a hagyományos töltési folyamatokkal is kompatibilisek a NIO-k, immár 11 európai ország 500.000 töltőpontjához férnek hozzá a márka járművei. Megállapodást kötött továbbá a NIO a Geelyvel és a Changan Autóval, hogy közösen fejlesztik és egymáséval kompatibilissé teszik az akkucsere-technológiájukat. Ez valóban fontos mérföldkő lenne, hiszen így egyre több márka egyre több modelljénél lesz elérhető a gyors "tankolás", nem csak a NIO autóinál.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?