Hirdetés

Még több infó, még több kép az új Dacia Dusterről

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból is nyerni tudott. Most itt a második generáció, alig változott formával.

Hiába hasonlít elődjére erősen, az új Duster valóban új autó, igaz, motorjai csak frissítettek

Amennyire meghatározó modell volt a kilencvenes évek Renault-kínálatában az első Twingo, olyannyira ikonmodell a Daciánál a Duster. Viszont a Twingóból a tőle különböző második nemezedék nagyon nem hozta az előd sikerét, a hátul hajtó harmadik már tud valamit. A Dacia Dustert vélhetően ezért újították óvatosan, de teljes egészében az eddigi hét sikeres év és több mint egymillió eladott példány után. A második nemzedéket először a Frankfurti Autószalonon állították ki. Még az első Dusterénél is jelentősebb, 21 centis a hasmagasság, maradt az alapból első, opcióként fixre is zárható, elektronikusan vezérelt lamellás kuplungos összkerékhajtás és a motorpaletta ki. A Duster alapmotorja továbbra is az 1,6-os szívó benzines (SCe névvel), van 1,2 literes (130 lóerős) turbós benzines (a TCe) és az 1.5 dCi turbódízel, ami 90 és 110 lóerővel is választható, utóbbihoz opciós az összkerékhajtás és a duplakuplungos automata váltó is, ám a kettő együtt nem választható.

Hirdetés

Továbbra is erőssége lesz az – opciós – összkerékhajtás

Teljesen új a Duster orra, LED menetfényes fényszórói, ahogyan beltere is. A korábbinál dizájnosabb a műszerfal, formásabbak az ajtókárpitok, a kerek légbeömlők pedig ugyanúgy karimát kaptak, mint azt a legfőbb konkurensnek számító Suzuki Vitara esetén megszokhattuk. Bár a Duster eddig is komoly vetélytársa volt utóbbinak, az új generációval még inkább az lehet, ára ugyanis a frissítés után is a Vitaráé alá várható. Az új Duster egyebek mellett hátra és oldalra is látó kamerákkal, holttérfigyelővel, automata fényszórókapcsolással, függönylégzsákkal és automata klímával is újat hoz a Dacia palettájára, összkerékhajtását pedig a szegmens legjobbjának ígérik. Decemberben állítólag már próbálhatjuk, jövő év elején pedig a hazai piacra is befut, várjuk!

Belül teljesen új, de a részletek, a kapcsolók, vagy akár a navigációs kijelző és annak menüje ismerős, a tolatókamera viszont új, ahogyan az automata légkondicionáló is

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?