Megemelték a Ford Focus kombit is

Kombi karosszériával és részletes adatokkal is bemutatták az új Focus Active modellt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Maximálisan szeretné meglovagolni a Ford a SUV-mániát, ezért a ferdehátú Focus Active után a kombi karosszériás változatot is részletesen bemutatták.


Természetesen várható volt, hogy a kombi sem marad Active kivitel nélkül, hiszen a szabadidő-autók iránti kereslet megugrásával nem lehet kihagyni az ilyen ziccereket. Ráadásul egy megemelt szabad magasságú kombi még ésszerűbb választás is, mint egy vérbeli SUV.
[BANNER type="1"] Hogy miért? Többek között azért, mert megőrzi a kombi minden előnyös tulajdonságát, ám többnyire kevesebbet nyom a mérlegen és a könnyű terepre ugyanannyira alkalmas, mint egy SUV. A Focus Active kombi szabad magassága elöl 30 milliméterrel, hátul pedig 34 milliméterrel nagyobb, mint az alapváltozaté, és a futóművét is módosították egy picit, hogy a szilárd burkolatú utakat elhagyva jobban boldoguljon. Ennek köszönhető két újabb üzemmód, a „Slippery” csúszós utakra és a „trail” a terepre.

A fényezetlen műanyag elemek nem maradtak le a kerékjárati ívekről, illetve a küszöböket ezüst színű betét is díszíti védőelemet imitálva, és ugyanígy a lökhárítók alsó részét is. Apropó lökhárító. Elöl és hátul egyaránt átrajzolták őket, valamint a hűtőrács is egyedi, így segítve megkülönböztetni az Active modelleket.

Az utastérben csupán a kék cérnával varrt bőrfelületek jelentenek eltérést az alapmodellektől, és természetesen a magasabb felszereltségű modellekből ismerős bőrborítású kormánykerék és sebességváltó kar kapott helyet az Active-ban is.

A motorpalettán a benzinesek ugyanúgy csak háromhengeresek, mint a többi modell esetében. Az egyliteres 125 lóerővel és az 1,5 literes 150 lóerővel várja az ügyfeleket, a dízelre vágyók pedig az 1,5 literes 120 lovas vagy a kétliteres, 150 lóerős egység közül választhatnak. Sebességváltók terén a hatfokozatú manuális vagy a nyolcfokozatú automatikus szerepel a listán, viszont összkerékhajtással nem lesz elérhető a Focus Active sem.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?