Megvadította a Peugeot az 508-ast

Sportosabb és elektromosabb a Peugeot új 508 tanulmányautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautós jövőt próbálja megkedveltetni a Peugeot egy tisztán elektromos hajtásra is képes, sportos 508 tanulmányautóval.


A Peugeot sportrészlege álmodta meg az Engineered Concept tanulmányautót, ami lényegében egy megvadított 508-as, az alapját a hamarosan piacra kerülő hibrid változat adja.
Hirdetés

Mindjárt két villanymotort is kapott, amelyek közül az egyik az első kerekeket hajtja, a másik pedig a hátsókat. Előbbi 110 lóerős, utóbbi pedig 200 lovas, míg a maximális forgatónyomaték 500 Nm. Persze ott lapul az orrában a négyhengeres, 200 lóerős, 1,6 literes turbómotor is, így 4,3 másodperc alatt képes száz km/h-ra gyorsulni az autó. Végsebességét azonban 250 kilométer/óránál nem engedik nagyobbra, pedig tudna még gyorsabb is lenni. Helyet kapott még benne egy 11,8 kWh-ás akkumulátor is, amelynek köszönhetően 50 kilométert képes tisztán elektromos hajtással is megtenni.

A sportosabb összhatás érdekében csökkentették az 508 szabad magasságát, valamint szélesítették a nyomtávot, elöl 24, hátul pedig 12 milliméterrel. Emellett egyedi, 3D-nyomtatással készült lökhárítót is kapott, olyan légterelő elemekkel és légbeömlőkkel, amelyek nem csak a látvány kedvéért feszítenek rajta. Ugyanígy a hátsó diffúzor sem csak látványelem, bár nem túl hangsúlyos, az apró kis zöld elem nélkül alig látszana.

Az utasteret sem hagyták érintetlenül, hiszen Alcantara kárpitok és karbon betétek díszítik a komor, de valóban sportos belsőt. A jellegzetes kormánykerékre is jutott az Alcantarából és a szénszálas műanyagból, szóval a versenyautós hangulatra nem lehet panasz. Élőben a Genfi Autószalonon találkozhatnak vele először az érdeklődők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?