Mérkőzhetnek egymással? Alfa Giulia Veloce vs. Opel Insignia T.

Összevetés: Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce Q4 vs. Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 Turbo OPC Line

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

280 lóerő a fekete, na jó, kékesszürke sarokban, 260 a pirosban. Összkerékhajtás és 8 fokozatú automata mindkét versenyzőnél. Indulhat a mérkőzés?


Ha csak kis átfedéssel, de szinte egyszerre járt nálunk az Alfa Giulia Veloce, ami a Giulia palettáján belül csak a középcsatár és az Opel Insignia jelenlegi kínálatának csúcsa, a 2,0 literes turbós benzines, amihez alapból jár a 280 lóerős Velcoe esetén is adott összkerékhajtás és a 8 fokozatú automata váltó. Na persze az Opel "csak" 260 lóerős, de mégis nagyon adta az összehasonlítás. Leginkább azért, hogy nyugodt szívvel írhassuk le:

igen, tudjuk, a katalógusértékek szerint egészen közel álló modellek valójában abszolút nem egy ligában játszanak.

Hirdetés

Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Alfa Romeo Giulia 4639 1873 1450 2820 480
Opel Insignia Grand Sport 4897 1863 1455 2829 490-1450

És nem is az a lényegesebb különbség, hogy a Giulia négy-, míg az Insignia ötajtós és 25 centivel hosszabb, még fontosabb eltérés, hogy míg a Giulia alapesetben hátsó-, az Insignia elsőkerék-hajtású. Utóbbi még összkerékhajtás esetén is fontos, hiszen alapesetben mindkét autó csak két-két kereket hajt - a Giulia a hátsókat, az Insignia az elsőket. Ennek megfelelően a Giulia hossz-, az Insignia keresztmotoros. És már el is jutottunk a legfontosabb különbségekhez: az Insignia nagyobb, tágasabb és persze bő 100 kilogrammal nehezebb is - annak ellenére, hogy elődjénél szerényebb tömegű. Az utastérben is egyértelmű, hogy nagyobb az Opel középkategóriása, de az is, hogy stílusosabb és gusztusosabb az Alfáé - főként a tesztautó vörös bőrkárpitjával. Ahhoz mérten az Opel feketéje maga az unalom, a műszerfal bőrhatású műanyagozása sem egy kategória az Alfáa valódi bőrbevonatával. Na persze tegyük hozzá, hogy az alapárakban is van 40% körüli különbség - az Alfa javára, a tesztautók közül pedig a Giulia közel másfélszer annyit kóstál, mint az Insignia. Na igen, ez az a pont, amikor végleg leszögezhető, a Giuliának nem lehet ellenfele az Insignia.
Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - belső méretek
Alfa Romeo Giulia Opel Insignia Grand Sport
Belső szélesség elöl (mm) 1510 1540
Belső szélesség hátul (mm) 1440 1490
Belmagasság elöl (mm) 860-940 910-1020
Belmagasság hátul (mm) 900 920
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 240 320
Ülőlap hossza elöl (mm) 530-560 490-530
Ülőlap hossza hátul (mm) 470 450
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1120 1440
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 860-970 1040
Csomagtér magassága (mm) 350-460 450
Csomagtér hossza (mm) 910 1080
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1850 1980
Raktérnyílás szélessége (mm) 1100 970
Raktérnyílás magassága (mm) 400 870

Persze az Insignia is abszolút versenyképes, hiszen mégiscsak 260 lóerős összkerekes autót kapunk nyolcfokozatú automata váltóval nem egész 11 millió forintért, de nagyon más, mint a Giulia. Utóbbiban azt érezzük, hogy az autó kezünk, lábunk meghosszabbítása, s bár az Insignia esetén is van Sport gomb, a Giulia Dynamicja nagyságrendekkel többet ad, kipufogóhangban, gyorsításban (5,2 vs. 7,3 másodperc), de leginkább vezethetőségben. Nem kevéssel közvetlenebb és élettel telibb a kormány, stabilabb a még csillapításban is jobb futómű. Igaz, az Insigniát 20 colos alufelnikkel kárhoztatja az OPC Line csomag, míg a Giulia Veloce hajszálnyit ballonosabb 19 colosokon gurult. Ennek megfelelően városban a gördülési zaj miatt hangosabb az Insignia futása, országúton és autópályán már azonos, a ma elvárható szerény zajszinttel futnak. Egyikőjük sem az az igazi hosszútávfutó, hiszen az Alfa kormánya hiperérzékeny, az Insigniáé szintén folyamatos korrekciót igénylő. De míg az Alfával szenzációsat lehet élményautózni, az Insginia forszírozva is érezteti jelentősebb karosszérialengéseivel, hogy ő azért alapvetően egy nagyautó, csak jelen esetben az izmos csúcsmotorral.

Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - adatok
Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce Q4 Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 Turbo
Emissziós norma Euro 6b Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1995 1998
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE] 280 (5250) 260 (5300)
Nyomaték [Nm] 400 (2250) 400 (2500-4000)
Gyorsulás 0-100 km/h 5,2 7,3
Végsebesség [km/h] 240 250
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,4 8,6
CO2-kibocsátás [g/km] 152 197
Saját tömeg [kg] 1535 1649
Megengedett össztömeg [kg] 2005 2245
Akciós alapár 14 017 000 10 810 000
A tesztautó ára 17 976 000 12 824 750
Míg az Alfába jutott rendes kipufogóhang, az Insigniában az elvileg hasonló, 2,0 literes négyhengeres motor pont nem adja meg a kívánt lúdbőröztetést. Hangjával sem, de gyorsulásban is komoly, több mint 2 másodpercnyi a különbség, a Giulia 5,2, az Insignia 7,3 másodperc alatt futja a "százat", a végsebesség (ha ez egyáltalán érdekel valakit), viszont az Opelnél nagyobb, ő a "kettőötvenesek" klubjába tartozik, míg a Giulia állítólag "csak" 240-ig kergethető. Bevallom, ezt nem próbáltuk. A nyolcfokozatú automata mindkettőben remek, felárért - teljesen feleslegesen - a kormánykerék mögül kapcsolható, az Alfa esetén persze jóval nagyobb és fém kallantyúval. Utóbbi mérete egyenes arányban áll az autóktól kapott élménnyel. Igen, van belőle az Insignia esetén is, ez ma a legdinamikusabb Insignia, amivel nyilván lehet majd meglepetést okozni a lámpáknál, lehet vele jókat utazni, ám a nagyobb és nehezebb autó szerényebb teljesítménye ellenére jelentősen, katalógus szerint is több mint 2 literrel több benzint kér 100 kilométerre, mint a Giulia. Persze mindkettőre igaz, hogy étvágyuk jelentősen használatfüggő. A gyakorlatban azonban azt tapasztaltuk, hogy a Giulia esetén hozható 10 liter alatti étvágy is, az Insignia esetén kevéssé. A céges üzemanyagkártya persze mindkettőhöz jól jön, saját zsebre viszont mindenképp a Giuliát jobb tölteni. Mindezek ellenére nagyjából biztos, hogy több 2,0 literes turbós Insignia fog fogyni, mint Giulia Veloce, hiszen márkája és ára miatt is sokkalta többek cégautó-keretébe fér bele. Mi pedig reméljük, hogy lesznek azért olyan szerencsések is, akik tudják a Giuliát is választani, hiszen már csak az utcakép színesítésére is érdekes, használtan pedig egyszer majd titkos tipp lehet. Az persze már a jövő kérdése, hogy 5 vagy 10 évesen melyikőjük lesz a jobb vétel, melyikőjük lesz még egyben. Egyelőre persze semmilyen félnivalót nem mutat az "olasz" a "némettel" szemben, hiszen már rég teljesen globalizált autóiparban élünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2017.11.22. at 18:30
      Permalink

      Az egyik verziónál ” csak “3 cm a másiknál 4cm az az 5 centi … és fontosabb az hogy mennyire kényelmes egy ülés mint hogy milyen hosszú az ülőlapja . AGR tanúsítvány azért nem olyan rossz az Opeltől . Az meg hogy gyárilag 5.2 vagy 7.3 másodperc nem sokat von le egy autó használati értékéből tekintve hogy nagyjából minden 1000. elindulás végződik padlógázzal ahol tényleg számít a 2 másodperc különbség a többi csak kocsikázós gyorsulás … ne feledjük ezek gyári adatok nem valós körülmények közt mért gyorsulás .

  • 2017.11.22. at 18:34
    Permalink

    “Persze mindkettőre igaz, hogy étvágyuk jelentősen használatfüggő. A gyakorlatban azonban azt tapasztaltuk, hogy a Giulia esetén hozható 10 liter alatti étvágy is, az Insignia esetén kevéssé. A céges üzemanyagkártya persze mindkettőhöz jól jön, saját zsebre viszont mindenképp a Giuliát jobb tölteni. ” Ez a mondat egyenesen vicc tekintve hogy a 2 autó ára között van 5 millió forint az Opel javára . 5 millióból 14.044 liter benzint lehet venni ami ha 12 literes átlagfogyasztással számolok 117.041 km -ig ingyen van az Opel üzemanyag számlája az Alfával szemben vaaagy ha 2 literrel számolom többre az Opel fogyasztását mint az alfáét 702.200km -et kellene vezetni ahhoz hogy az 5 milliós különbséget az Alfa egyáltalában 0-ra kihozza … Gondolkodjunk Béláim ha a fogyasztást nézzük mi éri meg jobban ? Tuti az Alfa hozza ki a matekot jobban és nem az Opel 😀 Vagyis akarom mondani az Alfába jobb beletölteni az üzemanyagot ” feltételezem a tanksapka kialakítása miatt 😀 bár a tesztből egyértelműen nem derül ki miért jobb az Alfába tölteni benzint és miért rosszabb az Opelbe” csak gazdaságilag nem éri meg az Opellel szemben …

  • 2017.11.23. at 00:03
    Permalink

    Nekem az Insignia jobban tetszik. Az Alfát majd megveszik az Alfa Romeo fanok, legalábbis azok akiknek van ennyi pénze. A 18 milliós ár az komoly. Annyiért (vagy csak kicsit többért) már 530i is kapható 252 LE-s motorral és az azért már egy másik kávéház.

    • 2017.11.24. at 12:15
      Permalink

      hát egy 530-as még nem az a nagy tüzijáték, lassabb mint az alfa :D:D:D:D:D:D aki meg új ötöst vesz, az nem a csúszkálos hülyegyerek stíl miatt veszi (mivel a legtöbb csúszkálos hülyegyereknek nincs új 5er-re pénz). Illetve az alfához képest egy ötös bömös népautó,tucatautó.

      Szóval : lassabb, tucatautóbb feeling, ez miért lenne más kávéház? az alfa javára max.

      • 2017.11.25. at 04:58
        Permalink

        Az 530i-t 5 év múlva még mindig eladhatod az újkori ára feléért és nem kell sok vevőt ,arketingelni ahhoz hogy megvegyék…az alfát csak a rajongóik veszik . Én pl útálűm a BMW márkát ,de ha választanom kellene egy új 530i vagy a tesztben szereplő csoda Alfa között nálam a BMW a nyerő . És mondok még valamit a BMW cég 5 év múlva is létezni fog …az Alfa már nem biztos tekintve hogy ennek a modellnek kellene megmentenie a céget és a tervezett mennyiség kb 1/4ét alig tudják eladni. Értem én hogy technikailag ott tart mint a konkurens Német prémiumok de azért 18 millió egy nem túl megbizható és fénysebességgel értékét vesztő autóért erősen tulzás. Ráadásul szinte csak a fanok vesznek alfát 1s hát az a tábor sem éppen a kitömött péztárcákról híresek szóval szerintem nekik ez drága akinek meg van rá pénze pávázik valami német vagy angol jobb értéktartású prémium autóban ugyanennyiért. Az a pár kalandor meg aki bevállalja …

  • 2017.11.23. at 16:34
    Permalink

    Nagyon más piac a kettő, semmi értelme összevetni. Az egyik egy élvezetes sportos prémiumközepes RWD, a másik egy nagy családi autó teljesen más piaccal…

    Aki Giuliát néz a valszeg a német prémiumtrió és a többi prémiumközepest nézi, ahogy a 3ert akciózzák, nehéz labdába rúgni mellette akciókkal.

    Ami az Insigniát illeti, Ennyi lóerő értelmetlen egy Insignába, abba egy sima 150-170LE dízel való.

    Az árakat meg kár is boncolni, eleve nem azonos hajtásláncok, de a listaár amúgy sem egy biztos kapaszkodó…

    • 2017.11.24. at 14:18
      Permalink

      ” Az egyik egy élvezetes sportos prémiumközepes RWD”

      a q4 veloce nem összkerekes?

      “Összkerékhajtás és 8 fokozatú automata mindkét versenyzőnél. Indulhat a mérkőzés?”

      egyébként a hülyegyerekcsúszkáláson kívűl, nem sok értelme van a hátsókeréknek utcára.

      • 2017.11.25. at 13:24
        Permalink

        A leírás szerint alapból 100 hátul hajt, és ha elkapar akkor küldhet előre nyomatékot, max 60%-ig. A hátsókerekes márkák gyakran használnak ilyet. Az elsőkerekesek vagy alapból 60%- hátul kaparós rendszert fejlesztenek (Audi Torsen, 159 Q4), vagy elsőkerék és ha baj van küld hátra is (Volvo, Audi A3, illetve az új A4 / Q5 Quattro “ultra”).

        Az első élvezetes, a 60/40 sem rossz, tapasztalataim szerint, az utóbbi meg kevesebbet fogyaszt, mint a 2-es változat.

  • 2017.11.24. at 12:19
    Permalink

    insignia jobban tetszik, bár kevésbé karakteresebb, mégis újabb modell hatását kelti. mondjuk azt az opel jel melletti 2 idétlen kraumos hokiűtőt nem tudom ki engedélyezte az opelnél, de nagyon kínai.

    a gyorsulás érdkes, 2 seccel nem kéne lassabb legyen, 20 ló minusz meg 100kg plusz ennyit nem jelent. lehet a váltó hosszabbra van áttételezve? hm.

  • 2017.12.03. at 10:58
    Permalink

    Elég szomorú dolog .! Hatalmas értékű autókat csak cégvezetések tudnak vásárolni.! És üzemanyagkártyát,magyarul ingyen “ebédet-vacsorát” is kapnak hozzá. Ezért kell sokaknak ,130-140 Ezer forintos fizetésért 12 órába dolgozni hétvégeken is. Fegyenctelepi szabályokat elöíró üzemekben. ………….

Vélemény, hozzászólás?