Mérsékelt növelés

Kettős kuplunggal és turbóval erősít a Mondeo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korszerű, vadonatúj EcoBoost benzines turbómotor mellett a mérnökök finomítottak a kétliteres Duratorq TDCi dízelen is.


A modellváltásokon, ráncfelvarrásokon kívül is folyamatosan korszerűsödnek az autók, hiszen a mélyrehatóbb változtatásokat nem mindig kapcsolják össze olyan eseménnyel, ami lényeges ugyan, de nem érdemes vele megvárni a modellélet fordulópontját. A Ford most ilyen megoldást választott, hiszen a vadonatúj EcoBoost benzinmotor és a korszerűsített TDCi dízel bevezetése fontos lépés, a középkategóriában pedig nagyon erős a konkurenciaharc, ezeket a lapokat tehát minél előbb ki kell játszani.
A változó szelepvezérléses, 2.0 literes EcoBoost turbómotor a korábbi 2,3 literes négyhengerest váltja ki, korszerű technikával: a teljesen alumínium konstrukció kedvező az önsúly szempontjából, és a teljesítményre sem lehet panaszkodni. A tervezők szép kerek számokat lőttek be maguknak a 200 lóerővel, illetve a 300 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal, és ezzel az erőcsomaggal a Mondeo már-már sportosan csipkedi magát – 0-100-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége meghaladja a 230 km/órát. Manapság csak tiszta, takarékos üzem mellett jöhet szóba a sportosság, a gyártókat komoly szabályok korlátozzák, de a Fordnál erre a kérdésre is van válasz, hiszen az EcoBoost motor átlagosan 19 százalékkal fogyaszt kevesebbet a régi 2,3 literesnél (7,7 l/100 km), és a szén-dioxid kibocsátása is kedvezőnek mondható 179 gramm kilométerenként. Fontos információ, hogy ehhez az erőforráshoz standard a duplakuplungos Powershift automataváltó, tehát a dinamizmus egyben kényelemmel párosul.
A szintén kétliteres Duratorq TDCi motorcsalád három tagot számlál, 115, 140 és 163 lóerővel, valamint ennek megfelelő sorrendben 300, 320 és 340 Nm forgatónyomatékkal. A tisztább üzem érdekében hatékonyabb befecskendező rendszert vezetett be a Ford, a korábbi 6 lyukas, 1800 bar nyomással üzemelő berendezés helyett az új motoroknál 8 lyukkal, 2000 bar nyomáson történik a szinte köddé porlasztott üzemanyag égéstérbe juttatása, ezzel biztosítva a tökéletesebb égést. Mindhárom dízel Mondeo hatfokozatú, manuális sebességváltóval rendelkezik, de a 140 és 163 lóerős változatokhoz opcionális tartozék az automata Powershift. Az autók szén-dioxid kibocsátása egységesen 139 g/km, amely érték 149 grammra emelkedik, ha a hajtásláncban automataváltó található.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?