Mindent tudó családi hibrid a BMW-től, íme a BMW 225xe

A bajorok leleplezték a BMW 225xe plug-in hibrid Active Tourert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW 2-es Active Tourer 225xe kivitele összkerékhajtású és villanymotoros is - Frankfurtban debütált.


Miből is áll a hibrid 2-es Active Toruer hajtáslánca? Egy, a 218i-ből ismert háromhengeres, 1,5 literes TwinPower turbós benzinmotorból, egy villanymotorból és egy 7,7 kWh-s lithium-ion akkumulátorból, ráadásul mindezektől még összkerékhajtást is kapunk.Az első kerekeket hajtó motor 136 lóerős és 220 Nm nyomatékkal bír. Azonban a hátsó kerekek sem maradnak hajtás nélkül, hisz azokat egy 88 lóerőt és 165 Nm-t adó villanymotor hajtja. A két erőforrás tud együtt, valamint külön-külön is üzemelni, összkerekes állapotban a kombinált teljesítmény 224 lóerő és 385 Nm. Ha ezek a számok nem hatnak túl megkapóan, a 6,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás és 200 km/órás (korlátozott) végsebesség a családi egyterűtől semmiképp sem rossz.
Hirdetés
A 225xe átlagos és persze kombinált fogyasztása (előzetesen teletöltött akkukkal) 2,0–2,1 liter/100 km, CO2 kibocsátása 46-49 g/km. Teljesen elektromos módban 41 kilométeren keresztül, 125 km/órás tempóig használhatjuk. Sorozatgyártásának kezdete az év végére tehető, a német piacra szánt alapára 37 800 euró, azaz körülbelül 12 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Ha ez ennyire érdekes akkor örülök, remélem nem értelmezted félre az első mondatomat.
    Az meg hogy a legtöbb embernek a takarékosság azt jelenti, amit itt leírtatok…. hát ízlések és pofonok.
    Nekem fülig ér a szám, ha jól gyorsul a kocsi, illetve ha 140 nél nem áll meg az élet. Ti mást kerestek ezekben a kocsikban…. ennyi

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Gyermeteg Kempelen, netán ideges vagy? Feltett szándékom, hogy ez továbbra is így maradjon, sőt fokozódjon! Ne félj, itt leszek még nagyon-nagyon sokáig, hogy boldogítsalak, te tirpák suttyó!:)

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Biztosan én vagyok irracionális ha azt gondolom, hogy egy alacsony károsanyag kibocsátásra tervezett hajtásláncnak nem a sportosság a lényege. A Toyota 1.5 és 1.8 HSD erőforrásait simán lehet használni valós életszerű körülmények között a gyáritól néhány decivel magasabb fogyasztási értékekkel. Nem sportosak ez tény, de szerintem egy ilyen hajtásláncnak nem a sportosság a lényege! Elvisz A-B pont között, alacsony a fenntartási költsége, cserébe nem nyújt túl sok vezetési élményt. Lehet választani, de be kell látni, hogy a kettő nem megy együtt! Ez akármelyik német autócsodára is igaz! A cikkben szereplő autó pofás, de az életben nem fog a laboron kívül 50g/km Co2 alatt működni!

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    A BMW éppen a Toyotától veszi át a hybrid technológiát, ettől kezdve felettébb érdekes amit írsz.
    A 15 év babéron ülés pedig azt jelenti, hogy a Toyota az egyetlen gyártó, aki szinte minden kategóriában kínál hybrid autót. (Yaris, Auris, Prius, Prius+, RAV4)

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Nem könnyű megállapítani melyik hibrid technika hol tart most. Erre jönnek még a NEDC semmire nem való csaló számai. A nagyon okosok úgy látják még 10-20 évig szükség van a belsőégésű motorokra. Vagyis a legfontosabb paraméter sokáig még az lesz, hogy az milyen hatásfokkal tudja hasznosítani a benzint, ne adj’ isten gázolajat. Ebben a legjobb a Toyota. A termikus hatásfok a kulcsszó.

    Másrészt a hibrid hajtást nem egyszerű összehangolni, szinergiába hozni. Ezért egy csomó gyártó meg sem próbálja. Tesz hátra egy elektromosat, elől meghagyja a régit és nagyjából kész van.

    Harmadrészt a gázolaj sokkal hamarabb megromlik és ezzel egyelőre nem tudnak mit tenni (hiába öntik a milliókat a kutatásokba, hogy tartós gázolaj legyen). Kívülről tölthető autóban (mint a tesztben lévő is) simán előfordulhat, hogy hónapokig csak az elektromos motorral közlekedsz, nem az elavult belsőégésű vacakkal. A gázolaj ha nem is kezd szétbomlani összetevőire és veszíti el adalékanyagainak pozitív tulajdonságait, akkor jöhet a másik probléma hogy pl. szeptemberben tankolsz gázolajat és decemberben azzal már 1 métert sem tudsz menni, mert a paraffin kristályok kiváltak egy november éjszakai -18°C miatt.

    Tehát sajnos a németek nem fognak csak úgy elrobogni a Toyota mellett.

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    A koreai csoda eddig annyira jutott, hogy annak idején óriási pofával bejelentették a Prius-verő hibrid hajtásláncukat, majd amikor kiderült hogy a méretes pofa hatalmasat csattant a betonon, akkor a fosvágen módszeréhez folyamodtak és egyszerűen meghamisították a fogyasztási adatokat. Persze ez hamar kibukott, be is perelték őket meg is kapták a büntetésüket (kártérítés), majd pedig az amúgy sem fényes eladási számaik is téglaként zuhantak az elhanyagolhatónak minősíthető szintekre. Ezzel a koreai csoda ki is végezte magát ebben a körben a hibrideknél az USA-ban.

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Jaja, pont ahogy mondod ecsém. A bömbös meg a hibrid technika durván kéz a kézben járnak csak az a baj hogy a lábuk visszont kegyetlenül összeakad. Ennek eredménye, hogy a bimmmer eddig az egyik gigantikus pofáraeséstől a másikig támolygott ezen a területen (pl. “activehybrid x6 és társai, még a vakító fehérre kilúgozott agyú germánok sem vették azt a katasztrófát 🙂

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Nemcsak a németek, a többi japán se ér a Toyota nyomába, pedig a Honda se kispályás ezen a téren. Én a Toyota helyében a Hyundai/Kia konszerntől félnék a legjobban – nyilván még csak néhány hibrid modelljük van, hosszútávú tapasztalat sincs még, de valós veszélyt képviselnek. Kiindulva abból, amit Korea művel az utóbbi években, gyaníthatóan nem rossz autó egy hibrid Optima.

    Nézz utána, hány hibridet ad el Amcsiban a Bömös és hányat a Toyota – szerinted van rá esély, hogy bármikor az életben akárcsak megközelítsék őket? A Hondát se tudják…A Prius, a Camry, a Lexus fogalmak oadát. A hibrid BMW sose lesz az(és akkor még hol van az Audi?)…

  • 2017.10.28. at 13:05
    Permalink

    Tény h nem rosszak a Toyota hybrid hajtásai, de akármennyire szidjátok a Németeket, nagyon hamar le fogják körözni a Japánokat alternatív hajtás terén, akik még mindig.,..15 éve ülnek a babérjain.
    Persze ízlés kérdése, de a németek már szebbet is csinálnak nemcsak erősebb, nagyobb élményt adó kocsit….
    A megbízhatóság más kérdés.. de arra még úgy sem tudunk válaszolni….

Vélemény, hozzászólás?