Mit ajánl a Lada Vesta SW legfőbb konkurenseivel szemben?

Olcsó kombit vennél újonnan? Jó eséllyel ezeket fogod nézni te is!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt héten debütált hazánkban a Lada Vesta Kombi, amit most legfőbb konkurenseihez, a Dacia Logan MCV-hez és a Fiat Tipo Kombihoz mérünk.


Elsőre azt hittem, a Logan MCV rangon aluli a hazai piacra a múlt héten befutott Lada Vesta Kombi számára, s annak sokkal inkább konkurense a nála drágább Fiat Tipo, ám a három autó voltaképp közelebb áll egymáshoz, mint gondoltam.
A Logan MCV és a Vesta tengelytávja milliméterre egyező, s a Tipo Kombi is csupán 1 milliméterrel növi túl őket, legalábbis tengelytávban. Hosszban már nagyobb az olaszok előnye, a Lada Vestához mérten szűk arasznyival, 12,2 centivel nyurgább, míg a Logan MCV-n 3,1 centivel nyúlik túl. Ami viszont a legkomolyabb, széltében is nagyobb 2,8 centivel a Vestánál, 5,9-cel a Logannál, ami egyértelműen mutatja:

mind közül a Tipo a legkomolyabb.

Bővített csomagtérméretével is, míg az alap adattal a Logan MCV a nyerő. Bár a Lada Vesta Kombi puttonya sem kicsi, a hármasból a legkisebb, a bővített érték pedig esetében nyilvánvalóan nem tetőig pakolva értendő, míg a másik kettőé igen.
Hirdetés
A Lada Vesta Kombi és konkurensei - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Dacia Logan MCV4501173315212635573-1518
Fiat Tipo Kombi4532179214972636550-1650
Lada Vesta Kombi4410176415122635480-825

A három modell motorpalettája igen különböző: a Logan MCV alapmotorja csupán 1,2 literes és 73 lóerős, ezért az összevetéshez a többiekhez közelebb álló turbós, viszont egyedüliként háromhengeres benzinmotorjával vettük alapul. Igaz, árban akár erősebbik dízelével is beleférne a másik két versenyző által megkívánt szűk 4 millió forintos keretbe. Utóbbiba a Fiat Tipo csakis 1,4-es alapmotorjával, alapfelszereltséggel fér bele, míg a Ladánál motorból amúgy sincs más, mint az 1,6-os benzines, de 4 millióig az is csak az alapváltozatával rendelhető. A Daciánál a Logan MCV leggazdagabb, Arctic verziója is csupán 3 069 000 forint a 0.9 TCe motorral. A Logan MCV ráadásul olyan olcsó, hogy 220 ezer forint felárral a szabadidőautósított Stepway verziót is választhatjuk, míg a Vestánál az SW Cross felára 450 000 forint.
A Lada Vesta Kombi és konkurensei - műszaki adatok és alapárak
Dacia Logan MCV 0.9 TCE ArcticFiat Tipo 1.4 16V PopLada Vesta Kombi 1.6 Comfort
Emissziós normaEuro 6
ÜzemanyagBenzin
Hengerűrtartalom [cm3]89813681596
Hengerek/szelepek száma3/124/164/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/6kézi/5
Teljesítmény [LE/fordulat]90 (5000)95 (6000)105 (5800)
Nyomaték [Nm/fordulat]140 (2250)127 (4500)148 (4200)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,112,312,4
Végsebesség [km/h]175185180
Kombinált fogyasztás [l/100 km]4,95,76,9
CO2-kibocsátás [g/km]109132157
Saját tömeg [kg]107112801310
Megengedett össztömeg [kg]162018301730
Hasmagasság [mm]174n.a.178
Abroncsméret185/65 R15195/65 R15185/65 R15
Alapár (akciósan) [Ft]3 069 0004 455 000 (3 990 000)3 799 000

A hármasból a Logan MCV a legkönnyebb, s ennek megfelelően a legdinamikusabb, valamint a legszerényebb fogyasztású. A hasmagasság-versenyt a Vesta Kombi nyeri, hatfokozatú váltót pedig egyedül a Tipótól kapunk. Meg például függönylégzsákot is. A felszereltségek amúgy igen közel állnak egymáshoz, mindhárom modell gazdag ellátmányt ad már alapáron is. Visszagurulásgátlós ESP, (a Dacia és a Fiat esetén elektromos, a Ladánál hidraulikus) szervokormány mindegyikbe jutott, ahogyan elektromos első ablakemelő, elektromosan állítható, fűthető külső tükör és légkondicionáló is. Automata klímát egyedül a Fiat esetén rendelhetünk, ahogyan bőr borítású kormányt és váltókart is. Utóbbi nem elírás, az árlistában valóban így szerepel, ugyanis a szoknya kap bőrbevonatot. Tolatóradart egyedül a Lada ad alapáron, ahogyan tempomatot is, igaz, bluetooth kihangosító egyedül nála nincs, navigáció (az alapváltozathoz) csakis nála nem rendelhető.
A Lada Vesta Kombi és konkurensei - extrák és áraik
Dacia Logan MCV 0.9 TCE ArcticFiat Tipo 1.4 16V PopLada Vesta Kombi 1.6 Comfort
ESPxxx
Visszagurulásgátlóxxx
Frontlégzsákokxxx
Oldallégzsákok elölxxx
Függönylégzsák-x-
Isofix a hátsó szélső helyekenxxx
Szervokormányxxx
Állítható magasságú vezetőülésxxx
Fedélzeti számítógépxxx
Tetősínxxx
Bőr borítású kormány és váltókar-35 000 Ft-
Tempomat50 000 Ft30 000 Ftx
Ködfényszórókx35 000 Ftx
Elektromos ablakok elölxxx
Elektromos ablakok hátul40 000 Ftxx
Elektromosan állítható és fűthető tükrökxxx
Manuális klímaberendezésxxx
Automata klímaberendezés-80 000 Ft-
Távirányítós központi zárxxx
Könyöktámasz25 000 Ft--
Osztottan dönthető hátsó ülésxxx
Tolatóradar50 000 Ft60 000 Ftx
Tolatóradar és tolatókamera75 000 Ft--
Bőr üléskárpit150 000 Ft--
Bluetooth kihangosítós hifixx-
Navigáció Kelet-Európa térképpel75 000 Ft120 000 Ft-
Európa térkép30 000 Ft-
Ülésfűtés elöl-52 500 Ftx

A trióból az árversenyt egyértelműen a Logan MCV nyeri, olyan fölénnyel, hogy nagyon kérdőjeles az, hogy megérjen a Vesta Kombi több mint 700 ezer, a Tipo közel egymillió forint felárat. Ezt persze csak egy összehasonlító teszt tudná megmondani, amire természetesen sort kívánunk keríteni, ha kapunk hozzá autókat, ám aki olcsó és új kombit kíván venni mostanában, maga is próbálja végig a cikkünkben szereplő modelleket, mert az biztos, hogy 4 millió forintig leginkább belőlük fog választani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.27. at 10:26
    Permalink

    A Fiatnak nagyságrendekkel komolyabb presztízse van, és ez sokaknak érhet meg komolyabb összegű felárat. Az “embléma ereje”, ugyebár. Az Albea és a Linea elég strapabíró jószágok voltak, ha ezt a vonalat képes az új Tipo továbbvinni, akkor nagy gond nem lesz vele. A Daciánál még mindig(!) ott van a gyártó ország és az embléma miatti ellenérzés sokakban, de közben meg elterjedt róluk, hogy jók, a Lada meg most ugyanazon a rögös úton kell, hogy végigmenjen, amin a román márka 2004 körül és a Skoda 1995 körül – de amíg ennek a kettőnek sikerült abszolválnia, a Ladának nem biztos, hogy összejön. De mindent összevetve szerintem kutyakemény a meccs, nincs egyértelmű győztes.

        • 2018.03.27. at 18:09
          Permalink

          Ezt valóban nem vezettem, én a dízelekhez szoktam, elvileg ez is valami hasonló, csak kicsiben.

          Annak idején kicsit hasonló élmény volt amikor az 1.6d volvót és a 147 1.6 TS-t vezettem váltva.
          Mindekettő 110LE (és forszírozva kb ugyanazt tudta), de mekkora a különbség napi használatban…

        • 2018.03.27. at 18:17
          Permalink

          Tenyleg vezetted ezt a motort? Most nem azért, de ha egy dízelnél meg tudták oldani a turbólyuk elsimítását azon a 2500-3000 fordulatnyi tartományon, mennyire lehet problémás a benzinmotornál ami 6000-ig elpörgethető? Nem húz 1500-ig? Ott van még 4000-nyi fordulattartomány.

          • 2018.03.28. at 10:22
            Permalink

            Tényleg vezettem, szokni kell, taposni kell a pedált rendesen mert anélkül úgy megy, mint egy Matiz. Ha már megindult, akkor egész erős lesz, de felül megint csak gyenguszka. A turbós motorokra is igaz, hogy hiába kisebb nem fogyaszt kevesebbet.

      • 2018.03.27. at 17:56
        Permalink

        Kár, hogy nincs 500 cm3-is két turbóval. Úgy izgalmasabb lenne. Gyenge kis p*csa motor, még bicikliben is kevés lenne. Nevetséges. Arról nem beszélve, hogy pár év múlva széthullik darabjaira.

          • 2018.03.27. at 20:09
            Permalink

            Azért mert itt a táblázatban 1 másodperccel gyorsabb a 0-100, az még nem jelenti, hogy nem gyenge.

        • 2018.03.27. at 19:39
          Permalink

          Ez a hozzá nem ertes tipikus esete. A 0.9es tce motor a kategória legmegbizhatobb motorja. 6 éve tiporjak őket és semmilyen meghibásodás sem ismert nála. Míg a nagy szívó motorok a rengeteg folytas miatt (eu normák ) egyre rosszabb teljesítményt és egyre több hibát mutatnak, egy szóval az a múlt. Nem okoskodni hanem ismerni kell tapasztalatbol a jelenlegi piacot. Persze az mcv szerényebb mint a tipo de legalább annyival olcsóbb es már sok éve bizonyította tartósságat.

          • 2018.03.27. at 20:10
            Permalink

            Szívó-hibrid a jövő. Sőt már a jelen is.

          • 2018.03.27. at 20:15
            Permalink

            Amúgy meg mindenki hülye, mert a szívó motort keresik, nem a fűnyírókat, meg a traktorokat. Érdekes, amiket olvasok, meg hallok a környezetemből, meg tapasztalok, az mind hülyeség és senki sem ért hozzá, csak te. Hmmm.
            “Egyre több hibát mutatnak”- ezt meg hol a bánatban olvastad?
            Mert te ismered a piacot… Autókereskedő vagy?

        • 2018.03.27. at 20:01
          Permalink

          Nem minden kisturbós moci rossz, azért, mert a VW és a PSA hibázott, még nem jelenti azt, hogy mindenki más is. A Tce-ről tényleg nem hallani rémtörténeteket, az Ecoboostról sem, és az olaszok T-Jet-jei is ott vannak a szeren.

          • 2018.03.27. at 20:42
            Permalink

            Igazad van, de én azt mondom, hogy ha valaminek vége is van, az a downshizing és a dízel. Nem a szívómotorok. Az egyiknél rájöttek, hogy hiába csökkentenek, a káros anyag kibocsájtás nem csökken annyival, a másiknál pedig az ismert okok miatt ugye… Én csak ennyit akartam mondani.

          • 2018.04.03. at 18:56
            Permalink

            Csak azt azért nem kéne elfelejteni, hogy önmagában nem a turbós mivolta az, ami szopóágra teszi a kisbenzines tulajokat. A T-Jet teljesen más kategória mint a TSI és Prince motorok mivel az nem közvetlen befecskendezéses, nincs is vele sok gond.

  • 2018.03.28. at 12:08
    Permalink

    Én 0,9 tCe-t vezetek 1150 kilós kasztniban. Meg kellett szokni, de élhető. Sajnos egy kicsit későn jön meg az ereje, kb. 2500 fordulat körül. Pörgetve viszont eszik. A kellemes, forgalommel együtthaladáshoz normálisan 3000-3500-ig kell pörgetni és váltani, ilyenkor 7 litert eszik. Ha elengedem a dinamikát, és hagyom felszenvedni a motort, 1500-as fordulaton is elvan, el lehet váltogatni 2000-2200 körül. Akkor meg 6-ot eszik. Eco-ban meg nem gyorsul 🙂
    1,6 Vitarához tudom hasonlítani, sok helyzetben a tCe fickósabb, de gyorsan nem tud adni sok erőt.
    Amúgymeg ekkora árelőnnyel, ahogy a Logan árazva van, a Ladának sajnos kicsi az esélye, pedig szép és igényesnek hat, és nekem a motorja is szimpatikus, 3,8 M helyett 3,4 M-ért főleg az lenne.
    Viszont nincs európai töréstesztje a Vestának, a két első és két oldal légzsák túl szerény 2018-ban. Egy 2,7 M-ba kerülő új kocsi (Suzuki) is 6 légzsákos és 3 csillagos törése van.
    A Tiponak itt jön ki az előnye, hogy biztosnági elvárásban a minimumot hozza, csak meg kell bele venni a t-Jet motort valószínűleg, ha megpakolva is szeretnénk használni.

  • 2018.03.29. at 23:06
    Permalink

    Az, hogy a szívó benzinest kell venni, csak az autós újságírók baromsága. Mindenhol leírják, hogy az a tuti, mert azzal nem lesz gond, meg stb., de megnézném, hányan járnak közülük olyannal. Én megvettem a Clioban az 1.2-es szívó benzinest, pont azt a motort, ami a cikkben szereplő Daciaban van. Óriási csalódás, csak hangja van, ereje nincs, nem megy, ellenben eszik. Ezt értük el az Euro 6-tal. Ugyanez a motor Euro 2 változatban a 2-es Clioban egy kis erőgép volt. Szóval én a turbo benzinesre szavazok, ha meg valaki sokat megy (25-30 ezer/év vagy több), akkor meg jöhet a dízel. Ettől függetlenül nyugdíjas édesapámnak pl. teljesen jó lenne egy benzines is azokra a rövidtávú 10-20 km-es utakra amire neki kell. Sem a dízeltől, sem a turbótól nem kell félni, ott az 5 év garancia. Ha a 3 kocsiból kellene választanom, nem gondolkodnék 1 másodpercet sem, egyértelmű, hogy a Tipo egy tudbo benzinessel, vagy a dízellel, igaz, hogy akkor már 5-6 millió közötti lenne az ár. Amúgy ha ránézek a kocsik belsejére (kormány, műszerfal), akkor ott első blikkre a Lada tetszik legjobban.

  • 2018.04.01. at 18:51
    Permalink

    Szívó benzines, vagy turbó benzines? Nem kell azért még temetni a szívómotort.
    3,5l V6 Nissan Altima 2017-es évjárat, 270 LE. 1600 km-es távon 80-82 mérföldes tempóval, ami megfelel 130 km/h nak. Fogyasztás ezen a távon 9,5 liter/100 km, ami magában foglal 4 órányi 5 km/h-s araszolást, dugó miatt, ami megemelte a fogyasztást. Nyomatékgyengeség sehol. 🙂

    • 2018.04.01. at 20:48
      Permalink

      Ok! Ez rendben, de itt inkább az 1.2-es, 1.4-es, 1.6-os szívó benzinesekről van szó, amiket az Euro 6 normával gyakorlatilag élhetetlenné tettek. A bővebb családban van egy Nissan Murano szintén 3.5-ös hathengeres motorral. 12-14 liter között fogyaszt, de az LPG-nek köszönhetően 7-8 liter benzin árából el lehet autózni vele és azért az egy eléggé kényelmes autó, hátul is majdnem nyújtott lábbal lehet ülni. Szívó benzinesben amúgy még a Mazda tud felmutatni újdonságokat. Kíváncsi leszek a legújabb Skyactive motorjukra.

      • 2018.04.01. at 22:10
        Permalink

        “A bővebb családban van egy Nissan Murano szintén 3.5-ös hathengeres motorral. 12-14 liter között fogyaszt,”
        Ismerős, a lányomnak az van már 9 éve. Azóta az a 3,5 literes V6 motor tovább lett fejlesztve, meg az Altima esetében egy könnyebb, és kisebb légellenállású karosszériába van szerelve. Természetesen amit megemlítettem az inkább csak egy gondolati játék volt. Európára nézve nem igazán célszerű. A fogyasztásra utaltam, hogy egy ekkora motornak nem feltétlenül van a csillagos egekben. Menetdinamikája viszont kifogástalan. Nincs turbólyuk. 🙂

Vélemény, hozzászólás?