Mit kapunk egy Skoda Octavia áráért Ázsiából?
Családi/céges kombik mérkőzése - népszerű kompaktok árait hasonlítottuk össze
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hazai piac kedvenc kompakt modellje a Skoda Octavia – vajon mit ad az alapáráért a szintén népszerű Toyota Corolla és Kia Ceed? Megnéztük!
7 943 130 forintról indul az Octavia Combi, ennél olcsóbb jelenleg nincs. Legalábbis listaáron.
Szerencsére az alapváltozat sem túl fapados. Az alapszín az „Atlanti kék”, minden más már metálfényű, és minimum 194 310 forintot elkérnek érte. Ahogy a könnyűfém keréktárcsákért is, hiszen alapból a 16 colos acélfelni jár. A szériafelszereltség része a Front Assist (ütközés veszélyére figyelmeztető rendszer), a kulcsnélküli indítás, a sávtartó rendszer, a Swing rádió, a SmartLink (telefontükrözés) funkció, a digitális rádió és a vészhívás lehetősége.Ráadásul a Platinum már majdnem a csúcs a Kiánál, csak a Platinum GT line helyezkedik el felette, ami nem sokkal drágább az Octaviánál, hiszen 7 999 000 forintról indul.
És ezek most a listaárak, de kedvezményt is kínál úgy a Skoda, mint a Kia, illetve a Toyota is. Most vizslassuk kicsit azt a bizonyos Platinum felszereltséget! Biztonsági rendszerek terén tartalmaz: visszagurulásgátlót, abroncsnyomás ellenőrzőt, éberségfigyelőt és ráfutásos baleseteket megelőző rendszert. Továbbá szériatartozékok a LED fények elöl és hátul, a távolsági fényszóró asszisztens, a kanyarkövető, az első ködfények és az automatikus fényszóró kapcsoló. De a listának itt nincs vége, hiszen ott van még a tolatóradar, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli indítás, a 10.25 colos színes kijelző az infotainmenthez, ami tartalmazza a navigációt, a tolatókamerát és a sebességkorlátozó táblák felismerését. Végül a csomag része még a könnyűfém felniszett és a sötétített hátsó ablakok. Mindezt a négyhengeres 1,5 literes, 160 lóerős T-GDI benzinmotorral kapjuk. A háromhengeres 100 és a 120 lóerős változatok is rendelhetők Platinum felszereltséggel 7 199 000 és 7 399 000 forintért. Viszont dízelmotorral (48 voltos lágy hibrid) már 8 199 000 forint a Platinum változat. Érdemes még megemlíteni, hogy a Ceedből már elérhető PHEV modell is, amely 10 349 000 forintról indul, Platinum felszereltséggel, ami ebben az esetben a legmagasabb szint, 11 449 000 forintot kóstál.Motorizáltság
Skoda Octavia 1.0 TSI | Kia Ceed 160 T-GDI | Toyota Corolla 1.2 Turbo | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1482 | 1197 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | CVT |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 110 (5500) | 160 (5500) | 116 (5200-5600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (2000-3000) | 253 (1500-3500) | 185 (1500-4000) |
Végsebesség [km/h] | 202 | 210 | 200 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 8,6 | 9,6 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,7-4,8 | 6,0-6,5 | 5,5-5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 107-109 | 137-147 | 125-128 |
Saját tömeg [kg] | 1238 | 1302 | 1315 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1837 | 1850 | 1820 |
Mit ad a Skoda Octavia kombi alapáron, és ugyanannyiért a Kia Ceed kombi és a Toyota Corolla kombi?
Skoda Octavia combi Active 1.0 TSI | Kia Ceed SW 160 T-GDI Paltinum | Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo 116 LE Multidrive S Comfort | |
Alapár | 7 943 130 Ft | 7 799 000 Ft | 7 940 000 Ft |
Automata kétzónás légkondicionáló | - | X | X |
Kulcs nélküli nyitás/zárás és indítás | X | X | X |
Infotainment kijelző | 8,25 col | 10,25 col | 8 col |
Sávelhagyás-jelző | X | X | X |
Táblafelismerő | - | X | X |
Fáradtságfigyelő | - | X | X |
Adaptív tempomat | - | X | X |
Légzsákok száma | 7 | 6 | 7 |
Isofixes ülések száma | 3 | 2 | 2 |
Tolatóradar | - | X | X |
Könnyűfém keréktrácsák | - | X | X |
Garancia | 2 év/km korlátozás nélkül+2év max. 200 ezer kilométerig | 7 év/150 000 km | 3 év/100 000 km |
Skoda Octavia kombi, Kia Ceed kombi, Toyota Corolla kombi - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Skoda Octavia kombi | 4689 | 1829 | 1468 | 2686 | 640-1700 |
Kia Ceed kombi | 4600 | 1800 | 1465 | 2650 | 625-1694 |
Toyota Corolla kombi | 4650 | 1790 | 1435 | 2700 | 596-1606 |
Már régóta benne van a konfigurátorban a PHEV Octavia mindkét karosszériával.
ÚJ OCTAVIA IV STYLE 1.4 TSI DSG PHEV: 12 885 420 Ft
ÚJ OCTAVIA COMBI IV STYLE 1.4 TSI DSG PHEV: 13 168 630
Pont az lett volna jó ha nem listaárat kell nézegetnünk mert azok csak számok, nem a valóság, így nem reális a kép hiszen az “automatikus” kedvezmény, ami a valódi árat kiadja, teljesen más összeg a három gyártónál.
Arról nem is beszélve hogy ma reggel a rádióban a Skoda 6,699m Ft-os áráról szóló reklámot hallottam, ami egy akciós modell ugyan, de a többi márkánál is van évente 1-2-3 akciós, fantázianévvel ellátott modell. Azokat is össze lehetne hasonlítani de az megint egy másik megközelítés.
Esetleg – ha már családi autókról van szó – össze lehetne hasonlítani a töréstesztek eredményeit is, de lehetőleg nem a sok kütyü miatt adott csillagok alapján, mert az maszatolás. A mechanikai védelem lehetne fő szempont. Abban pl. a Ceed nem brillírozik, nekem nagy csalódás volt mikor végre letesztelték 1,5 éve nyáron.
A 7 év garancia jó dolog, de – saját tapasztalat – nem mindenható. Így is előfordulhat meg nem fejtett hibajelenség és a 8. évben, szalonból kigurulástól számított 32e km után lambdaszonda hiba.
Nálunk pont egy KIA és egy Octavia van, és szükség volt a 7 év garanciára, de a KIA-ban olyan alkatrészeket is cseréltek ami a Skodában kibírt 15 évet. Vagy még most is gyári, míg a KIA-ban kétszer volt garanciában cserélve. Ez jelzés a gyári alkatrész minőségére.
Amíg ezt meg nem tapasztaltam, én is a 7 évet tartottam a legfontosabbnak, de már nem.
A 6,699 milliós ár a limuzinra vonatkozik kizárólag.
A törésteszt eredmény feltüntetése jó ötlet. Észben tartom a jövőre nézve.
Miért pont ez a 3 autó került be a cikkbe?
Listaáron kicsit kerekítve 8 millió a Corolla és az Octavia is. Ehhez képest a majdnem 8,5 a hibrid a Corollából. Én ezen a szinten azt nem nevezném nagy ugrásnak, ráadásul Suzuki emblémával megkapható ugyan az kb. 200 ezerrel olcsóbban. Úgy meg már a magasabb alapfelszereltséget is nézve sokkal jobban megéri az mint az Octavia. Szerintem is bele kellene már tenni némi munkát az ilyen ár összehasonlító cikkekbe. Ez kb annyi munka volt, hogy megnyitogatták a 3 márka honlapját megnézték az árat és a felszereltséget és szöveges formába öntötték a táblázatokat. Ez nem újsgírói munk szerintem. Ilyeneket én is szokam csinálni hobbiból. Csak én mellé még megnyitom a használtautót és rászűrök az új autókra is, hogy lássam mi az amiért tényleg el lehet hozni. A “cikk” írója is megtehetett volna legalább ennyit. Ez inkább egy ingyenes reklám ennek a 3 autónak. Ha már csak ennyire futotta miért nem vették bele az összes konkurenst? Már úgysincs olyan sok ebben a kategóriában.
Vagos autót csak a cégek veszik inkább…sokuk már újkorában is betegágy.
Csak a Japán!
Szerintem ezek hit viták. Van akinek a japán tetszik, van akinek a német, másnak meg a francia, olasz, stb. Az új autó azért jellemzően jó. Ez a Skoda pedig biztosan az, a TSI motor jelenleg talán az egyik legjobb a piacon.
Tényleg?
Legalább 20 embert ismerek (magánszemély) aki azt vett és eszében sincs japánt venni vagy koreait.
És legalább 3-4 embert (közeli barátok) akinek volt japán de azt mondja soha többet.
De ez nem jelenti azt hogy mind rossz csak egyéni saját vélemény.
(1) Legalább a gyártó oldalán elérhető nem készletes modellekre vonatkozó akciót érdemes lenne figyelembe venni, hogy megkapjuk a magánszemélyeknek szánt árat. Ebből még mindig lehet többet-kevesebbet alkudni és néha adnak még hozzá valamit, most például a Toyotánál téli gumi szettet alufelnin.
(2) Toyotánál nincs kulcs nélküli nyitás ezen a szinten, csak távirányítós, igaz ugyan, hogy bent az autóban már nem kell sehova bedugni a kulcsot, csak indítani, tehát ez ilyen félmegoldás náluk. (magasabb felszereltségi szinten van teljes kulcsnélküliség)
(3) Kia kidolgozottsága, törésztesztje valóban elmarad a versenytársaitól, egy amúgy nem az igényesség példaképe Focus is jobb nála.
(4) 2021. január 1-től jogszabályváltozás miatt a standard garancia Magyarországon 3 év km korlát nélkül. Ezt valahogy nem akarják a márkák tudomásul venni és frissíteni a feltételeiket, az újságírónak ennek is érdemes lenne utána járnia. Tehát Toyota 3 év, Skoda 3 év + 1 év max 200.000 km., Kia 3 év korlát nélkül, és 4 év max. 150 e km. Toyotánál fontos, hogy a hibridre további garanciák vonatkoznak (5 évig hajtáslánc, 10 év hibrid akku) illetve szerény áron vásárolható 5 év garancia.