Mit kapunk egy Skoda Octavia áráért Ázsiából?

Családi/céges kombik mérkőzése - népszerű kompaktok árait hasonlítottuk össze

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hazai piac kedvenc kompakt modellje a Skoda Octavia – vajon mit ad az alapáráért a szintén népszerű Toyota Corolla és Kia Ceed? Megnéztük!

Első és legfontosabb, ha az új autók árait keresnéd, akkor mindig az árlisták a mérvadók. Szuper dolog a konfigurátor, összeállíthatod benne álmaid járművét, mindent aprólékosan kiválasztva színektől a felnikig, de az árak nincsenek mindig összhangban a letölthető árlistákon látott számokkal. De kezdjük is el az aktuális összehasonlítást a Skoda Octavia legújabb generációjával. Amelynek először a kombi változata jelent meg a piacon, később érkezett csak meg az ötajtós szedán. Most csak a kombival foglalkozunk, ugyanúgy, ahogy a másik két típus esetében is. Szokás szerint széles az Octavia Combi palettája. Hét különböző teljesítményű változat számolható össze az árlistán, de nem mindegyik motor társítható minden felszereltséggel. Ebből adódóan nem árt türelmesen bogarászni a táblázat sorait. Az alap az Active felszereltség, itt még egyszerű a dolog, hiszen csak a 110 lóerős 1.0 TSI-vel választható, 6 fokozatú, manuális sebességváltóval.

7 943 130 forintról indul az Octavia Combi, ennél olcsóbb jelenleg nincs. Legalábbis listaáron.

Szerencsére az alapváltozat sem túl fapados. Az alapszín az „Atlanti kék”, minden más már metálfényű, és minimum 194 310 forintot elkérnek érte. Ahogy a könnyűfém keréktárcsákért is, hiszen alapból a 16 colos acélfelni jár. A szériafelszereltség része a Front Assist (ütközés veszélyére figyelmeztető rendszer), a kulcsnélküli indítás, a sávtartó rendszer, a Swing rádió, a SmartLink (telefontükrözés) funkció, a digitális rádió és a vészhívás lehetősége. Az eggyel magasabb, Ambition felszereltséghez már jár a tempomat, a hátsó parkolóradar és a fűthető első ülések is, ám ez már 8 368 580 forintba kerül, ugyanazzal az egyliteres motorral. A 150 lóerős 1.5 TSI benzinmotorért már 8 916 580 forintot kell fizetni, még hatfokozatú, manuális váltóval, míg a 115 lovas 2.0 TDI dízel 9 324 720 forintba kerül, még mindig hatfokozatú manuális váltóval. Ugyanehhez a motorhoz társítható hétfokozatú, duplakuplunos automata váltó is. Lényegében ez a legkedvezőbb árú automata az árlistán, 9 940 670 forintért. Összkerékhajtás ezen a szintem még nem választható, viszont a lágy hibrid, e-TEC modell igen. „Legolcsóbban” 9 292 390 forintért lehet hozzájutni, a földgázzal is üzemelő G-TEC pedig 10 173 770 forintról indul.
Hirdetés
Szóval az összkerékhajtáshoz már Style csomag szükséges, amihez már jár a Light csomag a LED Mátrix fényszórókkal és LED hátsó lámpákkal, továbbá Bolero rádió, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, parkolóradar elöl is, fáradtságérzékelő és a vezeték nélküli SmartLink. Na, meg a 200 lóerős, kétliteres TDI motor is szükséges, mert ez a belépő a 4X4-hez, 12 779 120 forintért. Érdemes még megemlíteni, hogy a legkedvezőbb árú RS modell a 245 lóerős, kétliteres TSI benzinmotorral 12 497 650 forintról indul. A terepjárós hangulatú Scout pedig minimum 10 167 530 forintba kerül az 1.5 TSI-vel, 150 lóerővel, 6 fokozatú manuális váltóval. A konnektorról is tölthető hibrid, az iV egyelőre nem szerepel az árlistán. Nézzük akkor, hogy mit ad a Skoda Octavia Combi alapáráért a Kia Ceed SW! Nos a Ceed kombi eleve több mint 2,2 millió forinttal olcsóbb, ha az alapváltozatot nézem. Az Octavia alapáráért viszont már Platinum felszereltség jár. Sőt, még az Octavia ára alatt járunk, hiszen a Platinum Ceed SW 7 799 000 forintról indul.

Ráadásul a Platinum már majdnem a csúcs a Kiánál, csak a Platinum GT line helyezkedik el felette, ami nem sokkal drágább az Octaviánál, hiszen 7 999 000 forintról indul.

És ezek most a listaárak, de kedvezményt is kínál úgy a Skoda, mint a Kia, illetve a Toyota is. Most vizslassuk kicsit azt a bizonyos Platinum felszereltséget! Biztonsági rendszerek terén tartalmaz: visszagurulásgátlót, abroncsnyomás ellenőrzőt, éberségfigyelőt és ráfutásos baleseteket megelőző rendszert. Továbbá szériatartozékok a LED fények elöl és hátul, a távolsági fényszóró asszisztens, a kanyarkövető, az első ködfények és az automatikus fényszóró kapcsoló. De a listának itt nincs vége, hiszen ott van még a tolatóradar, az elektromos kézifék, a kulcsnélküli indítás, a 10.25 colos színes kijelző az infotainmenthez, ami tartalmazza a navigációt, a tolatókamerát és a sebességkorlátozó táblák felismerését. Végül a csomag része még a könnyűfém felniszett és a sötétített hátsó ablakok. Mindezt a négyhengeres 1,5 literes, 160 lóerős T-GDI benzinmotorral kapjuk. A háromhengeres 100 és a 120 lóerős változatok is rendelhetők Platinum felszereltséggel 7 199 000 és 7 399 000 forintért. Viszont dízelmotorral (48 voltos lágy hibrid) már 8 199 000 forint a Platinum változat. Érdemes még megemlíteni, hogy a Ceedből már elérhető PHEV modell is, amely 10 349 000 forintról indul, Platinum felszereltséggel, ami ebben az esetben a legmagasabb szint, 11 449 000 forintot kóstál.
Motorizáltság
Skoda Octavia 1.0 TSI Kia Ceed 160 T-GDI Toyota Corolla 1.2 Turbo
Hengerűrtartalom (cm3) 999 1482 1197
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 110 (5500) 160 (5500) 116 (5200-5600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (2000-3000) 253 (1500-3500) 185 (1500-4000)
Végsebesség [km/h] 202 210 200
Gyorsulás 0-100 km/h 10,9 8,6 9,6
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,7-4,8 6,0-6,5 5,5-5,6
CO2-kibocsátás [g/km] 107-109 137-147 125-128
Saját tömeg [kg] 1238 1302 1315
Megengedett össztömeg [kg] 1837 1850 1820
Hirdetés
A Toyota Corolla kombi 7 240 000 forintról indul, az Octavia alapárához pedig a második felszereltségi szint áll legközelebb, ráadásul automata váltóval. Így 7 940 000 forintba kerül 1,2 literes benzinmotorral a Corolla kombi. Aki lemond az automataváltóról és megelégszik a 6 fokozatú manuálissal, félmillió forintot spórolhat, elviheti 7 440 000 forintért az autót. Ezután nagy ugrás következik, mert az öntöltő hibrid változatok jönnek, minimum 8 470 000 forintért. Nézzük meg tehát mit ad a Toyota Comfort felszereltsége! Biztonság terén elég sokat, de már az alapmodell is hiszen a Toyota Safety Sense második generációját kapják a Corollák. Benne van az adaptív tempomat, az ütközést megelőző rendszer gyalogos és kerékpárosfelismeréssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kormányrásegítéssel, a sávkövető asszisztens, a jelzőtábla-felismerő rendszer, az éberségfigyelő, az automata távfény, a visszagurulásgátló, de jár még az automata fényszórókapcsoló, az elektromos kézifék és a guminyomást ellenőrző rendszer. A Comfort része még a bőrborítású kormánykerék és a 16 colos könnyűfémfelni szett is.
Mit ad a Skoda Octavia kombi alapáron, és ugyanannyiért a Kia Ceed kombi és a Toyota Corolla kombi?
Hirdetés
Skoda Octavia combi Active 1.0 TSI Kia Ceed SW 160 T-GDI Paltinum Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo 116 LE Multidrive S Comfort
Alapár 7 943 130 Ft 7 799 000 Ft 7 940 000 Ft
Automata kétzónás légkondicionáló - X X
Kulcs nélküli nyitás/zárás és indítás X X X
Infotainment kijelző 8,25 col 10,25 col 8 col
Sávelhagyás-jelző X X X
Táblafelismerő - X X
Fáradtságfigyelő - X X
Adaptív tempomat - X X
Légzsákok száma 7 6 7
Isofixes ülések száma 3 2 2
Tolatóradar - X X
Könnyűfém keréktrácsák - X X
Garancia 2 év/km korlátozás nélkül+2év max. 200 ezer kilométerig 7 év/150 000 km 3 év/100 000 km
Végső soron elmondható, hogy a 7 év/150 000 km garanciájával bajnok Kia Ceed tűnik a legjobb ár/érték arányú típusnak a hármas közül, amennyiben a felszereltséget és a motorizáltságot nézzük, de nem szabad elfelejteni, hogy az Octavia adja a legnagyobb utasteret, a csomagtérről nem is beszélve, a Corolla pedig értéktartásával és kiforrott hibrid hajtásával brillírozhat.
Skoda Octavia kombi, Kia Ceed kombi, Toyota Corolla kombi - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Skoda Octavia kombi 4689 1829 1468 2686 640-1700
Kia Ceed kombi 4600 1800 1465 2650 625-1694
Toyota Corolla kombi 4650 1790 1435 2700 596-1606
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.02.16. at 10:20
    Permalink

    Már régóta benne van a konfigurátorban a PHEV Octavia mindkét karosszériával.

    ÚJ OCTAVIA IV STYLE 1.4 TSI DSG PHEV: 12 885 420 Ft

    ÚJ OCTAVIA COMBI IV STYLE 1.4 TSI DSG PHEV: 13 168 630

  • 2021.02.16. at 12:31
    Permalink

    Pont az lett volna jó ha nem listaárat kell nézegetnünk mert azok csak számok, nem a valóság, így nem reális a kép hiszen az “automatikus” kedvezmény, ami a valódi árat kiadja, teljesen más összeg a három gyártónál.
    Arról nem is beszélve hogy ma reggel a rádióban a Skoda 6,699m Ft-os áráról szóló reklámot hallottam, ami egy akciós modell ugyan, de a többi márkánál is van évente 1-2-3 akciós, fantázianévvel ellátott modell. Azokat is össze lehetne hasonlítani de az megint egy másik megközelítés.
    Esetleg – ha már családi autókról van szó – össze lehetne hasonlítani a töréstesztek eredményeit is, de lehetőleg nem a sok kütyü miatt adott csillagok alapján, mert az maszatolás. A mechanikai védelem lehetne fő szempont. Abban pl. a Ceed nem brillírozik, nekem nagy csalódás volt mikor végre letesztelték 1,5 éve nyáron.

    A 7 év garancia jó dolog, de – saját tapasztalat – nem mindenható. Így is előfordulhat meg nem fejtett hibajelenség és a 8. évben, szalonból kigurulástól számított 32e km után lambdaszonda hiba.
    Nálunk pont egy KIA és egy Octavia van, és szükség volt a 7 év garanciára, de a KIA-ban olyan alkatrészeket is cseréltek ami a Skodában kibírt 15 évet. Vagy még most is gyári, míg a KIA-ban kétszer volt garanciában cserélve. Ez jelzés a gyári alkatrész minőségére.
    Amíg ezt meg nem tapasztaltam, én is a 7 évet tartottam a legfontosabbnak, de már nem.

    • 2021.02.16. at 17:35
      Permalink

      A 6,699 milliós ár a limuzinra vonatkozik kizárólag.
      A törésteszt eredmény feltüntetése jó ötlet. Észben tartom a jövőre nézve.

  • 2021.02.16. at 15:40
    Permalink

    Listaáron kicsit kerekítve 8 millió a Corolla és az Octavia is. Ehhez képest a majdnem 8,5 a hibrid a Corollából. Én ezen a szinten azt nem nevezném nagy ugrásnak, ráadásul Suzuki emblémával megkapható ugyan az kb. 200 ezerrel olcsóbban. Úgy meg már a magasabb alapfelszereltséget is nézve sokkal jobban megéri az mint az Octavia. Szerintem is bele kellene már tenni némi munkát az ilyen ár összehasonlító cikkekbe. Ez kb annyi munka volt, hogy megnyitogatták a 3 márka honlapját megnézték az árat és a felszereltséget és szöveges formába öntötték a táblázatokat. Ez nem újsgírói munk szerintem. Ilyeneket én is szokam csinálni hobbiból. Csak én mellé még megnyitom a használtautót és rászűrök az új autókra is, hogy lássam mi az amiért tényleg el lehet hozni. A “cikk” írója is megtehetett volna legalább ennyit. Ez inkább egy ingyenes reklám ennek a 3 autónak. Ha már csak ennyire futotta miért nem vették bele az összes konkurenst? Már úgysincs olyan sok ebben a kategóriában.

    • 2021.02.19. at 18:17
      Permalink

      Szerintem ezek hit viták. Van akinek a japán tetszik, van akinek a német, másnak meg a francia, olasz, stb. Az új autó azért jellemzően jó. Ez a Skoda pedig biztosan az, a TSI motor jelenleg talán az egyik legjobb a piacon.

  • 2021.02.19. at 12:42
    Permalink

    Tényleg?
    Legalább 20 embert ismerek (magánszemély) aki azt vett és eszében sincs japánt venni vagy koreait.
    És legalább 3-4 embert (közeli barátok) akinek volt japán de azt mondja soha többet.
    De ez nem jelenti azt hogy mind rossz csak egyéni saját vélemény.

  • 2021.02.21. at 11:39
    Permalink

    (1) Legalább a gyártó oldalán elérhető nem készletes modellekre vonatkozó akciót érdemes lenne figyelembe venni, hogy megkapjuk a magánszemélyeknek szánt árat. Ebből még mindig lehet többet-kevesebbet alkudni és néha adnak még hozzá valamit, most például a Toyotánál téli gumi szettet alufelnin.
    (2) Toyotánál nincs kulcs nélküli nyitás ezen a szinten, csak távirányítós, igaz ugyan, hogy bent az autóban már nem kell sehova bedugni a kulcsot, csak indítani, tehát ez ilyen félmegoldás náluk. (magasabb felszereltségi szinten van teljes kulcsnélküliség)
    (3) Kia kidolgozottsága, törésztesztje valóban elmarad a versenytársaitól, egy amúgy nem az igényesség példaképe Focus is jobb nála.
    (4) 2021. január 1-től jogszabályváltozás miatt a standard garancia Magyarországon 3 év km korlát nélkül. Ezt valahogy nem akarják a márkák tudomásul venni és frissíteni a feltételeiket, az újságírónak ennek is érdemes lenne utána járnia. Tehát Toyota 3 év, Skoda 3 év + 1 év max 200.000 km., Kia 3 év korlát nélkül, és 4 év max. 150 e km. Toyotánál fontos, hogy a hibridre további garanciák vonatkoznak (5 évig hajtáslánc, 10 év hibrid akku) illetve szerény áron vásárolható 5 év garancia.

Vélemény, hozzászólás?