Mit tud a friss Renault Captur?

Meghajtottuk az új arccal érkező Renault Capturt

Újdonsült formanyelvéhez igazította a Renault a népszerű B-SUV-ját, a Capturt. Mutatjuk, hogy mi változott!

Direkt egy hátulról készült képet választottam nyitófotónak, hiszen csalóka a Captur frissítése. Igen, itt alig látszik a változás, a karakter maradt a korábbi a C-alakú lámpatestekkel, persze a buúra alatt változtak a fények, és a lökhárítót, benne a díszdiffúzorral is átszabták kicsit. A nagy meglepetés azonban elöl fogad, ahol teljesen más karaktert kapott az autó. Sarkosabb, élesebb, tényleg teljesen más hangulatú az új orr, pedig nem történt generációváltás, ez még mindig a második felvonás. Látványosak az első lökhárító két szélére rajzolt nappali menetfények, amik a sötétben ugyanúgy könnyen felismerhetővé teszik a márkát, ahogy a korábbi C-alakzatok. A stilizált hűtőmaszk viszont a villanyautókra emlékeztet. Vajon szándékos? Merthogy tisztán villanyhajtású változat nem létezik a Captur palettáján. Mindjárt rátérünk a hajtásláncokra is, de előtte gyorsan bekukkantunk az utastérbe.
Hirdetés
Bent nincs formai változás, de igyekeztek javítani az anyagminőségen és eltérő hangulatokat kialakítani attól függően, hogy milyen felszereltségű az autó. A legsportosabb természetesen az Esprit Alpine változat, francia trikolórral, alupedálokkal, sportkormánnyal és úgy összességében sötétebb tónussal, míg a Techno kicsit visszafogottabb. Közös a bőr mellőzése, a digitális műszeregység és az akár 10,25 colos multimédiás érintőképernyő, na meg a pakolóhelyekkel teli tér. Továbbra is a kategória egyik legnagyobbhátsó lábterét kínálja a Captur, ráadásul a hátsó sor 16 centimétert hátra csúsztatható annak megfelelően, hogy nagyobb lábtér, vagy nagyobb csomagtér szükséges. Egyébként összesen közel 25 liternyi tárolórekesz található bent, köztük a most már nem fiókszerűen nyíló, 7 literes kesztyűartóval. A csomagtér pedig akár 616 literes is lehet, a hátsó ülések lehajtásával 1,57 méteres tárgyak is szállíthatók. Szóval kisautó platformról beszélünk, de egy ekkora gép itthon simán családi autónak számít.
Hirdetés
Motorfronton is két lábbal áll a földön a Captur. Három és négyhengeres benzinmotorok, akár vegyes gázüzemmel, vagy épp lágy hibrid rásegítéssel, illetve egy full hibrid, szintén négyhengeres, benzines is választható. Utóbbit próbáltuk Madrid külsőn. Az E-Tech hibrid 1,6 literes benzinmotor és egy villanyos egység házasságából született. Sőt, ha egészen pontos akarok lenni, akkor két villanymotor, mert az indítógenerátor is annak számít. Szóval a benzinmotor 94 lóerővel érkezett a frigybe, a villanymotor pedig 48 lóerővel és az indítógenerátor is beletesz 24 pacit. Az akkumulátor 1,2 kWh kapacitású, de ez is elég, hogy városi használatban a táv 80 százalékát emissziómentesen tegye meg az autó. Ráadásul a 145 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel bárhol kényelmesen lehet közlekedni, az országúton és az autópályán sem esik kétségbe az autó. Ráadásul az új E-SAVE gombbal mindig minimum 40 százalékos töltöttségen tartható az akkumulátor. Bár a menetpróbákon nem tudjuk pontosan lemérni a fogyasztást, csak a kijelzőn látható adatra hagyatkozhatunk, ám ennek alapján kb. öt litert kért a Captur 100 kilométeren úgy, hogy nem finomkodtunk vele, hiszen kíváncsiak voltunk a módosított futómű tudására is. Persze az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros kialakítás nem változott, viszont áthangolták a lengéscsillapítókat. Márpedig ez tényleg érezhető. Kevésbé lágy, szépen támaszt a kanyarokban, így jóval stabilabb, biztonságosabb érzést nyújt tempós kanyarodáskor. Élménydúsabb a vezetése, bár az Esprit Alpine 19 colos kerekei a peres, 225/45-ös Michelin gumikkal a hazai utakra talán túlzóak lesznek. A full hibrid változathoz ráadásul új üzemmód is társul, amit az Extended Grip név mögé rejtettek. Sőt, ez igazából két módot takar egy hó és egy terep jelölésűt. Bár nem lesz ettől igazi offroad gép, de a menetstabilizálóval játszadozva könnyebb terepen lehet vele porolni, amihez a közel 17 centis hasmagasság is jól jön.
Hirdetés
Természetesen a biztonság terén is belepakoltak minden olyan okosságot az autóba, ami manapság elvárható a kategóriában. Akár 28 vezetősegéd is rendelkezésre állhat felszereltségtől függően, ám a hazai árakról egyelőre még nincs pontos információ. De, ha csak kicsit drágul a ráncfelvarrás után, akkor még mindig jó ajánlat marad a kategóriában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?