Mustang motort kapott a Ford Ranger
Átdolgozták a Rangert, hogy visszatérhessen Amerikába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kis pickupok szegmenséből jó ideje kimaradt a Ford az Államokban, most visszatért a Rangerrel. Kicsit máshogy néz ki, és egészen más hajtást kap, mint az európai kivitel.
Az európai pickupok, mint az Amarok, a Hilux, a Fullback, vagy épp a Ranger nálunk a nagy, Amerikában viszont a legkisebb kategóriát képviselik. Itt évek óta a Chevy Colorado és a Toyota Tacoma hódít az államokban, ám most a Ford visszatért a Rangerrel. Nem pont olyan formában, ahogy mi ismerjük, de azért rengeteg a közös részlet. A front rész alig változott, újak lettek ugyan a lámpák, de talán a legérdekesebb az új motorháztető, ami izgalmasabban domborodik, mint előtte. A hátsó traktuson változtattak igazán, szögletesebbek lettek a lámpák és azokba holttér-figyelő szenzorokat építettek. Ugyanitt van egy új plató ajtó is, dombornyomott Ranger felirattal.
Odabent a változás elenyésző, legalábbis a formák terén, egy új váltógombon túl nem fedeztünk fel mást. Ellenben a felszereltségei egészen mások, mint nálunk, a csúcs például a Wildtrack helyett Lariat, és nem pont a strapabírás, inkább a luxus és a kényelem jellemzi, egészen más például a bőrkárpit az üléseken. Van Bang & Olufsen hifi, Sync 3-as navigációs rendszer és a már ismert félig digitális műszeregység.
Az új amerikai Ranger nagy ütőkártyája a vezetéstámogató rendszerek bőséges választéka, van ugyanis a már említett holttér-figyelő, sávelhagyás-figyelmeztető és sávtartó asszisztens, vészfékasszisztens és radaros távolságtartós tempomat is, meg tolatóradar, tolatókamera, hogy a hosszú plató is belátható legyen. A legnagyobb különbség viszont a hajtásban található, ugyanis a Mustangban is használt 2,3 literes benzines EcoBoost motort kapja, valamint szintén a frissített izomautóban bemutatkozott 10 fokozatú automata váltót, amivel egyedi a pickupok között. Alap a hátsókerékhajtás, feláras a 4x4, teljesítményét egyelőre nem tudni, az viszont borítékolható, hogy ilyen formában hozzánk nem érkezik. Ellenben a külső változtatások akár jelenthetnek egy második ráncfelvarrást is az európai Ranger esetében.
Zöld kolléga, úgy néz ki, a Ford mégis lehajol a fillérekért 🙂
Volt már Észak-Amerikában Ranger évtizedeken keresztül, csak jegelve lett a típusnév néhány évre:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_(North_America)
Now the Ranger is back 🙂
Ezek szerint ők is észrevették, amit te… 🙂