Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt
Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.
Ma divatos metálbarna színben már-már prémiumos megjelenésű a haszonjármű-alapú egyterű, nagyra nőtt Ford Grand Tourneo Connect
Semmiképp sem kompakt, 4,82 méteres hosszával kisbusznyi
Nos, a 4,82 méter hosszú Grand méreteivel aligha más, mint furgon, ez már szinte kisbusznyi méret, egy alap Opel Vivaro rövidebb (!) nála. Magasságával és szélességével mondjuk még nem busznyi a Tourneo Connect, illetve formája is elég kecses ahhoz, hogy ne tűnjön furgonnak, pedig hosszával abba a ligába húz. Selyemfényű tetősínjeivel, részleteivel azonban az igényes nagyméretű egyterűekhez. Parkolni alapból is tolatóradar segít a csúcsot jelentő Titanium felszereltségnél, a hasznos első-hátsó parkolóradar felára pedig nem vészes (44 500 Ft). A hátulról és oldalról is síkokkal határolt, nagyméretű és osztott látóterű tükrökkel szerelt karosszéria átláthatósága ráadásul nagyon jó, így hiába grandiózus a Grand Tourneo Connect, könnyedén kezelhető és manőverezhető.
Kényelmesen magasra szereltek, ám hátul nem egyenértékűek az ülések. A harmadik üléssor felára szerény, nem egész 100 ezer forint, újraeladhatóság szempontjából is érdemes lehet megrendelni
Beszállási kényelemből ötöst adhatunk: a szokványosnál valamivel magasabban vannak a székek, így nem kell mélyre engednünk hátsónkat, az első ajtók szélesre, a hátsók szélesen, nagy helyet feltárva nyílnak. Ülésből alapból öt van a normál Tourneónál 40 centiméterrel nagyobb hosszúságú és tengelytávolságú Grandban is, viszont olcsón, 88 900 forintért kérhető a csomagtérpadlóba hajtható hatodik és hetedik szék. A tesztautóban utóbbiak nem szerepeltek, pedig úgy lenne igazán jó családi autó a Grand Tourneo Connect. Így „csak” egy korrekt, hatalmas rakterű, irdatlan belmagasságú ötüléses. Ráadásul második sorában hiába szeparáltak párnázásukkal az amúgy 2/1 osztással, s kissé szorulósan lehajtható ülések, a középső hely kialakítása kevésbé mélyített (könyöktámaszos) háttámlája miatt messze nem olyan kényelmes, mint a két szélsőé. Isofix-csatlakozóból is csak kettő szerepel, tehát a második sorban hiába van nagy - és az autó egészétől megszokottan - hatalmas fejtér, annyira azért nem dicsérhetjük a kialakítást.
Kemény, de viszonylag igényes műanyagokból épül a műszerfal. A Focusból való kormánykerék fémbetétjei a hatalmas első szélvédő miatt zavaróak lehetnek: sokáig tud rajtuk vakítani a bekacsintó napsütés
Bezzeg elöl, ahol az ülések jó tartásúak, több órás, több száz kilométeres utazások során is kényelmesek. Meglepetés, hogy a Tourneo egészen jól vezethető. Mondjuk azért megszokást igénylően. Városban számolni kell a bő 1,5 tonnás saját tömeg és a kissé turbólyukas, ám csendes és egyenletes járású motor miatti visszafogott indulási hajlammal, ha viszont megvan a 270 newtonméteres nyomatékcsúcs-tartomány kezdetét jelentő 1750 1/perces fordulatszám, már lódul a kasztni. A kezelőszervek pedig sokkal inkább személyautósak, mint teherautósak. Puha a kuplung, patent a váltó, a négy irányban állítható kormánykerék és a középkonzol a Focusból való, minden egyértelműen kezelhető. Nem zavaró, hogy az utastéri plasztikok mind kemények, megjelenésükkel és tapintásukkal ugyanis nem bántóan olcsó hatásúak.
Egyterűsen jó a pakolóhely-kínálat: 1,5 literes palackok is elférnek az első ajtózsebekben, 0,5 literesek a hátsókban, pohártartó elöl-hátul van még
Pakolóhelyből van elég: az első ajtókba 1,5, a hátsókba 0,5 literes palackok tehetők, közepes a kesztyűtartó, a szélvédő fölött pedig hatalmas polc húzódik. Igazából személyautós mércével fölöslegesen nagy a belmagasság – ezt hasznosítja valamelyest a polc. És emiatt nagyon nagy az ötüléses csomagtérméret is. Kalaptartó nincs, tetőig pakolva pedig több mint 1,5 m3-es a csaknem 1,2 méter széles, 1,1 hosszú és ugyanilyen magas raktér. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, 2,1 méteres raktérhosszt és 2761 literes űrtartalmat kapunk, sík raktérpadlót sajnos nem.
Alapból is több mint 1500, üléshajtással 2761 literes, ám nem síkpadlós a csomagtér
Bár sokaknak fontos lehet utóbbi, el lehet nézni a hiányt, vezethetőségével ugyanis – ahogyan már említettük - a Tourneo Connect jobb, mint amit várnánk tőle. Nem egy élményautó, de kellemesen vezethető, alaposan szervózott kormánya ad némi visszajelzést, elöl MacPherson, hátul – ebben a kategóriában elismerést érdemlő – csatolt lengőkaros futóműve a ballonos 205/60 R16-os abroncsokkal kényelmes; kanyarodási oldaldőlés természetesen van. Autópályán jó az egyenesfutás, a karosszéria magasságából adódóan természetesen számolni kell a szélérzékenységgel. Ami viszont meglepő, az a csekély zajszint, a Tourneo Connect még 130 km/órás tempónál is egészen csendes, igaz, akkor már olyan mértékben tolja a levegőt maga előtt, hogy azt szinte érezni lehet, s természetesen a fogyasztást is 7 liter fölé viszi. Érdemes picit lassítani, 120 km/órás tempónál sokkal kezesebb és stabilabb a karosszéria, takarékosabb a hatodik fokozatban csak 2000 1/percet forgó motor. A gyári 4,9 l/100 km vegyes érték így is elérhetetlennek tűnik: városban nálunk 7,5 literes átlag adódott, majd sok-sok 120 km/órás autópályázással apadt 6,5 literig a tesztátlag. Ez abszolút értékben már nem rossz, csak a gyári ígérethez mérten az.
Áttekinthető, egyszerű a műszerblokk, a középkonzol a Focusból való, a klíma lehet kétzónás és digitális, szerepelhet szélvédőfűtés is
A Grand Tourneo Connect így is meggyőzően bizonyított: a haszonjármű-alapú egyterűek legújabb és legfinomabb képviselőjeként elég jó ajánlat ahhoz, hogy klasszikus egyterű-vásárlókat is magához csábíthasson. Akinek számít a helykínálat és olyan hétülésest szeretne, ami csomagteret is ad, az bizony jól járhat vele, s egyéb szempontok szerint is korrekt autót kap. Már alapáron 6 légzsákkal és visszagurulás-gátlós ESP-vel, felárért akár városi koccanásgátlóval – amit sok más tételhez hasonlóan – egyedüliként, s nem is túlzottan drágán kínál. Abszolút értékben persze nem olcsó a Grand Tourneo Connect, azonos motorral és szintén Titanium felszereltséggel alacsonyabb áron megkapható egy – természetesen jóval szűkösebb – Grand C-Max. Jól látható, hogy ez a haszonjármű-alapú egyterű már nem az olcsóságról, hanem a helykínálatról szól; akinek tér kell, az viszonylag olcsón kaphatja meg vele. Sokat autózók további érvként és e szegmensben újfent egyedüli ajánlatként 5 év/250 000 kilométeres garanciával is kérhetik, így akár személyfuvarozók számára is jó ajánlat lehet.
Aprócska, nem elég nagy képet adó a gyerekfelügyelő tükör, ráadásul bele is takar a visszapillantóba. A LED-es belső lámpák erős fényűek, a Titanium esetén széria napfénytető nyithatatlan, üvegházhatása elektromos árnyékolóval csökkenthető
a Grand tourneoba ennyi pénzért még rendelni se lehet a kocsihoz kalaptartót,minden védtelen és látható ami a kocsi csomagtatójában van.
a kocsi szép kívűl belül,de van egy ÓRIÁSI hibája a kocsinak,ennyi pénzért még rendelni se lehet a kocsihoz ahátsó utasok mögé kalaptartót,vagy valami olyat amit a csomagokat eltakarja az avatatlan szemek elől,márpedig egy nyaraláskor eléggé sok minden elfér egy ekkora csomagtartóban,de ha munkaautó lenne akkor meg sok fontos szerszám.,Na ezért nem vettem meg az autót.